Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Do końca 2020 r. najkorzystniejszy wariant kolejowej obwodnicy Białegostoku

inforail
06.02.2020 07:45
0 Komentarzy

Do końca 2020 r. PKPPolskie Linie Kolejowe SA chcą wybrać najkorzystniejszy wariant tzw. północnejkolejowej obwodnicy Białegostoku, która ma być elementem międzynarodowej trasykolejowej Rail Baltica.

W środę wieczorem, na spotkaniu w Knyszynie, zakończyły siękonsultacje z mieszkańcami w tej sprawie. We wcześniejszych terminach,spotkania z mieszkańcami odbyły się w Dobrzyniewie Dużym, Wasilkowie,Białymstoku.

PKP PLK prezentowały na nich nowe propozycje przebiegu trasypo tym, gdy zaproponowane w 2019 r. warianty wzbudziły duży opór społeczny iniezadowolenie mieszkańców. Podnosili oni między innymi, że propozycjeprzebiegu inwestycji przygotowano na podstawie nieaktualnych map, które nieuwzględniają obecnej zabudowy mieszkalnej wokół Białegostoku. Argumentowali, żeobwodnica przetnie wiele prywatnych posesji, gdzie w ostatnich latach powstałowiele domów.

Rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec poinformował w środęPAP, że tylko w spotkaniach w Białymstoku, Wasilkowie i Dobrzyniewie Dużym – wocenie PKP PLK – wzięło udział około tysiąca osób.

„Dziś spotkanie w Knyszynie. Na każdym spotkaniukolejarze informowali o północnej kolejowej obwodnicy Białegostoku i efektachjakie powinna przynieść. Przedstawiono warianty przebiegu przygotowane przezprojektanta oraz przez mieszkańców i władze samorządowe. Każdy z biorącychudział mógł zadać pytania oraz przekazać uwagi, m.in. wykorzystującankiety” – poinformował Siemieniec. Dodał, że będą przeanalizowane wynikitych ankiet. Zapewnił, że przeanalizowane będą także warianty przebiegu trasy,które przygotowali mieszkańcy.

„Po spotkaniach, w ciągu kilku miesięcy mogą zostaćwybrane warianty do dalszego, szczegółowego opracowania. Pozwoli to do końcaroku wybrać najkorzystniejszy wariant, który dalej posłuży do opracowaniadokumentacji projektowej” – poinformował rzecznik PKP PLK SA. MirosławSiemieniec podkreśla, że chodzi o wybór rozwiązania, które będzie”najbardziej optymalne” ze względu na ruch kolejowy, rozwój regionuoraz usprawnienie komunikacji w rejonie Białegostoku.

„Celem projektu jest skrócenie czasu jazdy pociągów zWarszawy do Ełku, Suwałk, w kierunku państw nadbałtyckich oraz możliwość budowyprzystanków osobowych na przebiegu obwodnicy kolejowej. Dzięki inwestycjisprawniejszy będzie przejazd pociągów towarowych przez stację Białystok” -przypomina Siemieniec.


Komentarze