TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Dlaczego wygrał Stadler – szczegółowa punktacja Kolei Mazowieckich
InfoRail.pl - Opublikowano: 12.10.2017 09:06:04 4 komentarze
Dlaczego wygrał Stadler – szczegółowa punktacja Kolei Mazowieckich

Wracamy jeszcze na chwilę do przetargu Kolei Mazowieckich, bo rozstrzygnięcie jest ciekawe. Dlaczego wygrał Stadler? Odpowiedź daje szczegółowa punktacja.

Kryterium

Stadler

PESA

Newag

Cena za dostawę 5-członowych ezt

14,1764

15,0000

12,3378

Cena za dostawę 2-członowych ezt

5,0000

3,9277

4,7510

Stawka za 1 pojazdokilometr utrzymania pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych w poziomach utrzymania P1, P2, P3

21,0000

20,1765

11,5618

Stawka za 1 pojazdokilometr utrzymania dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych w poziomach utrzymania P1, P2, P3

7,0000

4,4274

5,2857

Cena za naprawy P4 elektrycznych zespołów trakcyjnych (łącznie za 142 naprawy)

1,9819

2,0000

1,4678

Współczynnik efektywności pięcioczłonowego elektrycznego zespołu trakcyjnego

10,0000

4,7465

5,8559

Współczynnik efektywności dwuczłonowego elektrycznego zespołu trakcyjnego

3,0000

1,5785

1,6120

Trwałość kół monoblokowych napędnych w pięcioczłonowych elektrycznych zespołach trakcyjnych

5,0000

5,0000

5,0000

Trwałość kół monoblokowych tocznych w pięcioczłonowych elektrycznych zespołach trakcyjnych

5,0000

5,0000

5,0000

Trwałość kół monoblokowych napędnych w dwuczłonowych elektrycznych zespołach trakcyjnych

2,0000

2,0000

2,0000

Trwałość kół monoblokowych tocznych w dwuczłonowych elektrycznych zespołach trakcyjnych

2,0000

2,0000

2,0000

Współczynnik zdolności przewozowej pięcioczłonowego elektrycznego zespołu trakcyjnego

10,0000

9,6193

9,7013

Współczynnik zdolności przewozowej dwuczłonowego elektrycznego zespołu trakcyjnego

2,9979

2,9642

3,0000

Liczba stałych miejsc siedzących w pięcioczłonowym elektrycznym zespole trakcyjnym

5,0000

4,3123

4,8885

Układ osi w pięcioczłonowym elektrycznym zespole trakcyjnym

5,0000

5,0000

5,0000

Łącznie

99,1544

87,7524

79,4618

Jak wynika z powyższego oferta Stadlera, mimo, że finalnie nie była najtańsza, okazała się najlepsza. Producent okazał się lepszy od konkurentów w zadeklarowanych stawkach za utrzymanie ezt-ów. Znacznie pokonał rywali również współczynnikiem zdolności przewozowej pięcioczłonowego elektrycznego zespołu trakcyjnego. Ale co ciekawe w tym samym kryterium przy jednostce dwuczłonowej lepszy okazał się Newag. Gdyby zamówienie dotyczyło tylko pojazdów krótkich losy przetargu mogłyby potoczyć się zupełnie inaczej. 


Sprawdź też:
Koleje Mazowieckie
Stadler
przetarg
ezt
  • gutek – 12.10.2017

    wygrał najlepszy

  • robi – 12.10.2017

    Gdyby zamówienie dotyczyło tylko pojazdów krótkich... wygrałby też Stadler.

  • YbG – 12.10.2017

    Spotkamy sie u ajerkoniaka

  • vector – 13.10.2017

    Różnice w niektórych parametrach naprawdę spore, aż podejrzanie duże. A Newag nawet 80 punktów nie zdobył, któż by się tego spodziewał.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.