TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Dialog, prototyp, jazda obserwowana – etapy budowy taboru dla CPK
InfoRail.pl - Opublikowano: 07.12.2017 12:52:56 1 komentarz
Dialog, prototyp, jazda obserwowana – etapy budowy taboru dla CPK

Największym wyzwaniem przy budowie taboru jest dialog, który musi być prowadzony między zamawiającym a producentem – twierdzi Aleksander Wołowiec, menadżer programu Luxtorpeda.

Największym wyzwaniem przy budowie taboru jest dialog, który musi być prowadzony między zamawiającym a producentem – twierdzi Aleksander Wołowiec, menadżer programu Luxtorpeda.

I dodaje, że ma być to prawdziwy dialog technologiczny, a nie jedynie dialog techniczny, jaki mamy w PZP. Dialog ten ma pozwolić na gładkie przejście od pierwszego celu, jakim jest zdefiniowanie potrzeb, do ścisłej współpracy z ekspertami. I to się już dzieje – mówi Wołowiec. Konsekwencją ma być ogłoszenie postępowania, wybór oferty i zawarcie umowy. Wszystko w trójkącie NCBR, zamawiający i wykonawca.

Faza realizacji umowy partnerstwa to 4 kolejne etapy:

1. zaproszenie wykonawców i opracowanie koncepcji oraz ich ocena;

2. przygotowanie dokumentacji technicznej;

3. produkcja prototypu;

W tych trzech etapach wykonawcy nie ponoszą ryzyka z badań i produkcji prototypu. Wszystko to jest opłacane ze środków celowych.

4. Wyłonienie wykonawcy i jazda obserwowana.

Tabor do obsługi CPK będzie dwusystemowy – podkreślił Wołowiec. Stąd też jest to spore wyzwanie – dodał.

Przedstawiciele obecnej władzy wielokrotnie podkreślali, że doświadczenia z eksploatacją pojazdów zakupionych dotychczas przez PKP Intercity wskazują, że zakupy należy prowadzić nieco inaczej. Stąd też mają być nabywane długie serie pojazdów, a ogłoszenie postępowań ma być poprzedzone wspomnianym dialogiem technicznym.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
CPK
tabor
  • stoker – 08.12.2017

    Tabor ma przede wszystkim obsługiwać KDP a nie CPK, więc pisanie o taborze dla CPK to niezła szopka. CPK ma być przecież tylko jednym z wielu przystanków na sieci KDP.Poza tym była mowa o pojazdach trójsystemowych, a nie na dwa systemy zasilania, tak by możliwy był jego wjazd zarówno do Pragi, Berlina i Wiednia.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.