TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Dialog, prototyp, jazda obserwowana – etapy budowy taboru dla CPK
InfoRail.pl - Opublikowano: 07.12.2017 12:52:56 1 komentarz
Dialog, prototyp, jazda obserwowana – etapy budowy taboru dla CPK

Największym wyzwaniem przy budowie taboru jest dialog, który musi być prowadzony między zamawiającym a producentem – twierdzi Aleksander Wołowiec, menadżer programu Luxtorpeda.

Największym wyzwaniem przy budowie taboru jest dialog, który musi być prowadzony między zamawiającym a producentem – twierdzi Aleksander Wołowiec, menadżer programu Luxtorpeda.

I dodaje, że ma być to prawdziwy dialog technologiczny, a nie jedynie dialog techniczny, jaki mamy w PZP. Dialog ten ma pozwolić na gładkie przejście od pierwszego celu, jakim jest zdefiniowanie potrzeb, do ścisłej współpracy z ekspertami. I to się już dzieje – mówi Wołowiec. Konsekwencją ma być ogłoszenie postępowania, wybór oferty i zawarcie umowy. Wszystko w trójkącie NCBR, zamawiający i wykonawca.

Faza realizacji umowy partnerstwa to 4 kolejne etapy:

1. zaproszenie wykonawców i opracowanie koncepcji oraz ich ocena;

2. przygotowanie dokumentacji technicznej;

3. produkcja prototypu;

W tych trzech etapach wykonawcy nie ponoszą ryzyka z badań i produkcji prototypu. Wszystko to jest opłacane ze środków celowych.

4. Wyłonienie wykonawcy i jazda obserwowana.

Tabor do obsługi CPK będzie dwusystemowy – podkreślił Wołowiec. Stąd też jest to spore wyzwanie – dodał.

Przedstawiciele obecnej władzy wielokrotnie podkreślali, że doświadczenia z eksploatacją pojazdów zakupionych dotychczas przez PKP Intercity wskazują, że zakupy należy prowadzić nieco inaczej. Stąd też mają być nabywane długie serie pojazdów, a ogłoszenie postępowań ma być poprzedzone wspomnianym dialogiem technicznym.



Sprawdź też:
CPK
tabor
  • stoker – 08.12.2017

    Tabor ma przede wszystkim obsługiwać KDP a nie CPK, więc pisanie o taborze dla CPK to niezła szopka. CPK ma być przecież tylko jednym z wielu przystanków na sieci KDP.
    Poza tym była mowa o pojazdach trójsystemowych, a nie na dwa systemy zasilania, tak by możliwy był jego wjazd zarówno do Pragi, Berlina i Wiednia.

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.