TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Deutsche Bahn pokazuje nowość – wagonowy ECx
InfoRail.pl - Opublikowano: 14.03.2019 09:45:52 5 komentarzy
Deutsche Bahn pokazuje nowość – wagonowy ECx (wiz. DB)

Niemiecki koleje Deutsche Bahn pokazały, jak mają wyglądać nowe składy ECx, które pojadą m.in. do Amsterdamu. Dostarczy je Talgo.

Niemiecki koleje Deutsche Bahn pokazały, jak mają wyglądać nowe składy ECx, które pojadą m.in. do Amsterdamu. Dostarczy je Talgo.

DB ogłosiły w zeszłym miesiącu, że wybrały ofertę producenta w ramowym przetargu na dostawę do 100 pociągów, którym nadano roboczy tytuł "ECx", z początkowym zamówieniem na 23 pociągi o wartości 550 mln euro. Przewoźnik twierdzi, że celowo wybrał sprawdzoną platformę wagonową, aby zoptymalizować niezawodność dzięki sprawdzonym komponentom i zminimalizować czas realizacji na ewentualne usterki floty.

Lokomotywy i wagony zostaną wprowadzone do ruchu od grudnia 2023 r. Początkowo pojadą co dwie godziny na trasie Amsterdam - Berlin, gdzie zmniejszą czas podróży o około 30 minut do 5 godzin 50 minut, eliminując zmiany lokomotywy na granicy holendersko-niemieckiej.

Od lata 2024 r. pociągi, z prędkością 230 km/h, będą również kursować na trasach krajowych, w tym: Westerland - Kolonia, Westerland - Frankfurt - Karlsruhe, Westerland - Berlin i Oberstdorf - Kolonia.

Każdy zestaw o długości 255 m składać się ma z jednej wielosystemowej lokomotywy elektrycznej i 17 wagonów, które mogą pomieścić łącznie 570 pasażerów, w tym 485 w drugiej klasie i 85 w pierwszej. DB twierdzi, że pociągi będą też kursować z lokomotywami spalinowymi na trasach niezelektryfikowanych.

Pociągi będą wyposażone w bezstopniowe wejście, z wysokością podłogi wejściowej 760 mm, trzema miejscami dla wózków inwalidzkich, stołami o regulowanej wysokości, dotykowym systemem prowadzenia osób niewidzących z oznakowaniem brajlowskim, stojakami dla ośmiu rowerów i schowkami na sprzęt sportowy. Pojawi się również inteligentne oświetlenie wnętrza, Wi-Fi dla pasażerów i rozrywka na pokładzie, plac zabaw dla dzieci, wagon restauracyjny Bordbistro i system informacji pasażerskiej w czasie rzeczywistym.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Deutsche Bahn
Talgo
  • mechanik – 14.03.2019

    Ciekawie wyglądają patrząc pod kątem obowiązujących scenariuszy zderzeniowych.

  • kolejFAN – 15.03.2019

    Na facebooku DB, pod artykułem o tych pociągach pojawiło się mnóstwo negatywnych komentarzy na temat wizualizacji siedzeń - wg komentujących są takie same jak w ICE4, większość z opiniujących uważa że są niewygodne i twarde..czyli problem podobny jak w polskich ezt-o-tramwajach i wagonach po modernie

  • Alibaba – 15.03.2019

    zapewne wszyscy komentujący na czele z niezawodnym kolejfanem przetestowali już te siedzenia sadzając swoje 4 szanowne litery na wizualizacjach i ich opinie w tym zakresie są mocno wiarygodne.

  • Michał Kamiński – 15.03.2019

    Lokomotywa wygląda super, dzięki dużej przedniej szybie pojazd wygląda lekko i zapewnia doskonałą widoczność.

  • kolejFAN – 20.03.2019

    z pewnością Alibaba fan tramwajów dalekobieżnych wie lepiej niz jeżdzący codziennie ICE4 Niemcy. Choć ICE3 i starsze mają wygodne siedzenia ,wiem z własnego doświadczenia.

  • Alibaba – 20.03.2019

    A jaki to ma związek z tramwajami???

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.