Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dartem do Terespola?

inforail
29.03.2017 12:47
0 Komentarzy

PKP Intercity nalinii kolejowej nr 2 relacji Warszawa Zachodnia – Terespol uruchamia pociągiTLK zestawione zazwyczaj z wiekowych już wagonów, pozbawionych klimatyzacji czygniazdek elektrycznych ? zauważa poseł Adam Abramowicz.

I dodaje, że wyjątkiem jest pociąg kategorii IC ,,WitStwosz” relacji Terespol ? Kraków Płaszów, który tworzą składy ED74, czylielektryczne zespoły trakcyjne – stosunkowo nowe, bo 10-letnie, jednaknieprzystosowane na tak długą trasę (niewygodne fotele, brak wagonugastronomicznego, niewydzielone przestrzenie przedziałowe). Zgodnie z politykątaborową PKP Intercity pociągi ED74 zostały wystawione na sprzedaż i od czerwca2017 roku mają zniknąć z parku taborowego narodowego przewoźnika. Z uwagi napowyższe relacja Terespol ? Warszawa (i dalej Kraków) może zostać w ogólepozbawiona nowoczesnych składów, a pasażerowie będą skazani na często ponad30-letnie składy wagonowe, uniemożliwiające komfortową podróż.

Jednocześnie od czerwca 2017 roku na czas modernizacji mazostać zamknięta linia kolejowa nr 7 łącząca Warszawę z Lublinem, po której poruszająsię między innymi pociągi kategorii IC zestawione z elektrycznych zespołówtrakcyjnych ,,PESA DART”, wyprodukowanych w 2015 roku (posiadających wagonbarowy, klimatyzację, WiFi, toalety z zamkniętym obiegiem). W związku z tym naczas prowadzonej inwestycji (czyli na około 3 lata) zostaną one wycofane zlinii Warszawa ? Lublin. Wycofanie pociągów ,,PESA DART” ze wskazanej trasyzbiega się zatem w czasie z wycofaniem z obiegu pociągów ED74, a więcpozbawieniem relacji Terespol ? Kraków Płaszów pociągu kategorii IC. Wartobyłoby wykorzystać tą sytuację tak, aby obsługę pociągu ,,IC Wit Stwosz”przejął pociąg marki ,,PESA DART”. Zapewniłoby to utrzymanie kategorii pociągujako IC, a dodatkowo poprawę jakości taboru na tej długiej, ponad 550-kilometrowejtrasie. Mając na uwadze powyższe, poseł zwraca się do MIB z pytaniami:

Czy PKP Intercity planuje, aby od czerwca 2017 roku pociągIC ,,Wit Stwosz” był złożony z elektrycznego zespołu trakcyjnego ,,PESA DART”?

Czy i kiedy, w związku z pytaniem wskazanym powyżej, PKPIntercity planuje wystąpić o zgodę Centrum Unijnych Projektów Transportowych,aby współfinansowane ze środków unijnych pociągi ,,PESA DART” od czerwca 2017roku pojawiły się na nowej relacji Terespol ? Warszawa ? Kraków?

Czy w najbliższych latach planowane jest skierowanienowszego taboru (nowszych wagonów) do obsługi pociągów TLK na trasie Warszawa -Terespol ? Warszawa? Czy jest na to szansa już od czerwca 2017 roku?


Komentarze