Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dalsze prace na trasie Tunel – Sosnowiec

inforail
31.01.2018 07:52
0 Komentarzy

Na trasie Tunel –Sosnowiec, na odcinku Charsznica – Wolbrom – Jaroszowiec Olkuski wymienionebędą tory, sieć trakcyjna, przebudowane perony oraz przejazdy. Wartość pracszacowana jest na 100 mln zł.

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg, szacowany naponad 100 mln zł na zaprojektowanie i wykonanie prac na odcinku Charsznica –Wolbrom – Jaroszowiec Olkuski. Realizacja prac planowana jest w latach 2018 –2020. To kolejna inwestycja na trasie między Tunelem a Sosnowcem, na którąprzeznaczono już w latach 2016 – 2018 ok. 40 mln zł.

Spółka informuje, że podróżni zyskają wygodniejsza obsługęna stacji Wolbrom. Będzie też nowe, bezkolizyjne przejście pod torami. Nowyobiekt zastąpi dotychczasową kładkę, ułatwi przechodzenie i zwiększy poziombezpieczeństwa. Przebudowane będą przystanki Gajówka, Jeżówka, Zarzecze,Chrząstowice Olkuskie. Dzięki nowym peronom, przystosowanym do obsługi osób oograniczonych możliwościach mobilnych, lepszemu oznakowaniu oraz informacjipasażerskiej, komunikacja będzie łatwiejsza i wygodniejsza.

Na odcinku Jaroszowiec Olkuski – Charsznica, PLK wymieniąmin. 20 km torów oraz sieć trakcyjną a także przebudują 22 obiekty (mosty iprzepusty). Nowe parametry techniczne pozwolą zwiększyć prędkość pociągówdwukrotnie, miejscami nawet z 40 do 120 km/h. Wykonanie prac na 6 przejazdachkolejowo-drogowych, min. w miejscowościach Wolbrom, Zarzecze, Chrząstowice,Kaliś zwiększy dodatkowo poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym.PLK wymieni również tory i rozjazdy na stacji Wolbrom oraz zmodernizuje urządzeniasterowania ruchem kolejowym. Inwestycja PLK usprawni przejazd pociągówtowarowych.


Komentarze