TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Czy spółki samorządowe obronią się przed holdingiem PKP?
InfoRail.pl - Opublikowano: 09.05.2018 10:18:13 1 komentarz
Czy spółki samorządowe obronią się przed holdingiem PKP?

Koleje samorządowe w Polsce będą dokonywały zakupów taborowych za blisko 3 mld zł. Połowa z tych środków, blisko 1,5 mld zł, to dofinansowanie unijne – powiedział w poniedziałek Dariusz Grajda, prezes Związku Samorządowych Przewoźników Kolejowych.

Koleje samorządowe w Polsce będą dokonywały zakupów taborowych za blisko 3 mld zł. Połowa z tych środków, blisko 1,5 mld zł, to dofinansowanie unijne – powiedział w poniedziałek Dariusz Grajda, prezes Związku Samorządowych Przewoźników Kolejowych.

Tak się składa, że na 20-lecie samorządu wojewódzkiego, czy to mazowieckiego, śląskiego czy małopolskiego, dokonujemy niespotykanej w naszym kraju modernizacji kolei. Nie byłaby ona możliwa i przeprowadzona w tak krótkim czasie bez zaangażowania samorządów województw – powiedział Grajda.

Punktualność i jakość jest elementem zespolonym z produktem wysokiej jakości - stwierdził.

W kontekście tej wypowiedzi zasadne jest pytanie czy regionalną kolej udałoby się odbudować, gdyby nie zaangażowanie samorządów wojewódzkich? Przykład chociażby Mazowsza pokazuje, że nie. Tym bardziej dziwić mogą pojawiające się tendencje do powrotu do jednego wielkiego PKP, szumnie nazywanego holdingiem. O ile wcielenie do tego tworu Przewozów Regionalnych wydaje się nieuniknione, o tyle spółki samorządowe mogą się jeszcze przed pożarciem bronić. Wiele jednak będzie zależało od wyników najbliższych wyborów samorządowych.

Kilkakrotnie próbowaliśmy zapytać przedstawicieli różnych spółek samorządowych o to jak zapatrują się na zjednoczenie pod banderą holdingu PKP. Żaden z nich nie chciał sprawy komentować. Nie trudno jednak domyśleć się, że Mazowsze, Małopolska, Dolny Śląsk, Wielkopolska czy Górny Śląsk zrobią wszystko, w obecnym rzecz jasna układzie sił politycznych, aby nie dostać się pod opiekuńcze skrzydła holdingu PKP, kierowanego przez Prezesa Mamińskiego. Co dziwić specjalnie nie powinno…



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
holding
PKP
  • Igor Należniak – 09.05.2018

    Na przykładzie Małopolski widać jak chcą udupić spółki samorządowe.

  • Michał Skrzecz – 09.05.2018

    Korupcja by PiS

  • PetKo – 09.05.2018

    Mieszkąjąc w Warszawie pamiętam czasy PKP (PR): brudne pociągi, całe w grafiti, z rozbitymi żarówkami i drzwiami otwartymi podczas jazdy. Do tego częste napady, zwłaszcza na linii do Wołomina. Ogólnie podróż pociągiem podmiejskim była wtedy tylko dla żądnych wrażeń. W porównaniu z (ówczesnym) poziomem KM dokonały przełomu prawie kopernikańskiego. Tak więc ja PKP mówię dziękuję...

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.