TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Czy Skarb Państwa odkupi kolejkę na Kasprowy Wierch i PKP Energetyka?
InfoRail.pl - Opublikowano: 09.02.2017 11:54:35 1 komentarz
Czy Skarb Państwa odkupi kolejkę na Kasprowy Wierch i PKP Energetyka?

W chwili obecnej nie jest możliwe udzielenie jednoznacznej odpowiedzi dotyczącej środków jakie mogą zostać przeznaczone na ewentualne rozliczenie transakcji sprzedaży lub odkupienie akcji Polskie Koleje Linowe S.A. i PKP Energetyka S.A. ? twierdzi wiceminister Andrzej Bittel.

W chwili obecnej nie jest możliwe udzielenie jednoznacznej odpowiedzi dotyczącej środków jakie mogą zostać przeznaczone na ewentualne rozliczenie transakcji sprzedaży lub odkupienie akcji Polskie Koleje Linowe S.A. i PKP Energetyka S.A. ? twierdzi wiceminister Andrzej Bittel.

Spośród spółek wchodzących w skład Grupy PKP, sprywatyzowanych zostało kilka podmiotów, w tym między innymi dwie ww. spółki. Negatywne stanowisko przedstawicieli obecnego rządu w stosunku do procesów prywatyzacyjnych spółek PKL i PKP Energetyka, nigdy nie stanowiło tajemnicy i było powszechnie znane opinii publicznej. Po objęciu władzy przez Rząd Prawa i Sprawiedliwości, przeprowadzone zostały analizy procesów prywatyzacyjnych powyższych spółek. Wynikiem tych analiz jest wniesienie przez PKP S.A. do Sądu Okręgowego w Warszawie powództwa o stwierdzenie nieważności sprzedaży akcji tej PKPE. W przypadku PKL, w dalszym ciągu analizowane są kwestie, które mogą stanowić przesłankę do unieważnienia prywatyzacji tej spółki.

Bittel informuje też, że spółka PKP S.A. otrzymała z tytułu sprzedaży akcji PKL 215 mln zł, a PKPE 1.410 mln zł. W chwili obecnej bezprzedmiotowe jest rozstrzyganie kwestii dotyczącej polityki dywidendowej w powyższych spółkach. W przypadku unieważnienia procesów prywatyzacyjnych spółek lub innej formy przyjęcia kontroli nad nimi o polityce dywidendowej decydował będzie przyszły ich właściciel.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Energetyka
PKP SA
PKL
  • ND – 09.02.2017

    A propos kolei i jej rozwoju:Powiem tak: mozeby Ministerstwo Infra. i Ministerstwo Nauki. zrobilo projekt na PolEx tj cos ala ÖBB Railjet Siemens'a, tylko zrobiony przez polakow dla polakow. Jest Newag z ich Griffin'em, jest Cegielorz z wagonami na 200km/h, sa tez opracowania (prototyp) wozkow na 250k/h z ITS. Zatem ludzie do dziela. Mozna by utworzyc konsorcjum PolEx w skladzie: Newag, FPS Cegielski i ITS 8lub kto by byl jeszcze niezbedny). Zrobcie pociag na 190-250km/h. Na poczatek niech ma dopuszczenie na 190 ale konstrukcyjnie nich by mial mozliwosc jazdy 250km/h. Certyfikaty by sie zrobilo w miare postepu projektu i zamowien. Za to zarowno fani EZT'ow jak i klasycznych wagnow byliby zadowoleni.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.