Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Czy pociągi wrócą na linie nr 390 i 296?

inforail
17.03.2020 10:45
0 Komentarzy

Z informacjiprzekazanych przez Spółkę PKP PLK wynika, że Urząd Marszałkowski WojewództwaWielkopolskiego wraz z zainteresowanymi samorządami planuje podpisać porozumienie,którego celem będzie zlecenie opracowania analizy określającej możliwościwznowienia regularnych przewozów na liniach kolejowych nr 390 i nr 236 –poinformował wiceminister Andrzej Bittel.

Odpowiadając na interpelację grupy posłów wskazał, że wewskazanym porozumieniu uczestniczy także ww. Spółka, jednak jej rola ograniczasię jedynie do ewentualnego opiniowania zleconej przez samorządy analizy.

Powyżej wskazana analiza pozwoli samorządom na podjęciedalszych działań w zakresie ewentualnego pozyskania środków na sfinansowanieprac na przedmiotowych liniach kolejowych.

Zgodnie z postanowieniami wskazanego porozumienia UrządMarszałkowski Województwa Wielkopolskiego potwierdził możliwość uwzględnieniapołączenia Czarnków – Bzowo Goraj – Rogoźno – Wągrowiec w aktualizacji PlanuZrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Województwa Wielkopolskiego i winnych strategicznych dokumentach dla województwa. Sygnatariusze porozumienia wskazują,iż ewentualne sfinansowanie niezbędnych do wykonania prac na linii 390 i 236mogłoby odbywać się w ramach środków pochodzących z Regionalnego ProgramuOperacyjnego Województwa Wielkopolskiego lub Programu Uzupełnienia Lokalnej iRegionalnej Infrastruktury Kolejowej – Kolej + do 2028.

Bittel przypomniał, że Program Kolej + skierowany jest dowszystkich jednostek samorządu terytorialnego, które wpisują się w założeniarealizacji projektów służących rozwojowi sieci połączeń kolejowych. Podejmowanew ramach Programu działania wpłyną również na likwidację luk w połączeniach pasażerskich,pozwolą na włączenie obszarów o niedostatecznej dostępności komunikacyjnej wprocesy gospodarcze i rozwojowe kraju, oraz na usprawnienie połączeń z miastamiwojewódzkimi. Jednostki samorządu terytorialnego zainteresowane realizacjąinwestycji w ramach programu muszą spełnić warunki objęcia wsparciem, w tym zapewnić15% wkładu własnego dla zakresu inwestycji kwalifikującego się do wsparcia.

Ewentualna realizacja zadań inwestycyjnych uzależnionabyłaby w szczególności od zainteresowania ze strony jednostek samorząduterytorialnego. Realizatorem i wykonawcą Programu będzie PKP PLK (przywspółpracy z zaangażowanymi w realizację projektów jednostkami samorząduterytorialnego), która jest organizacyjnie i technicznie przygotowana dowdrożenia i realizacji Programu. Szczegółowe warunki, kryteria oceny i wyboruprojektów będą publikowane w ramach naborów ogłaszanych przez PKP PLK.


Komentarze