Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Czy pociągi wrócą do Gołdapi?

inforail
20.04.2018 15:01
0 Komentarzy

Czy Ministerstwo Infrastrukturyplanuje reaktywację i modernizację linii kolejowej prowadzącej do Gołdapi? – z odpowiedziąna takie pytanie zmierzył się wiceminister Andrzej Bittel.

Jak poinformował lista projektów ujęta w „Krajowym ProgramieKolejowym do 2023 roku” opiera się na katalogu projektów określonym w”Dokumencie Implementacyjnym do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 r. (zperspektywą do 2030 r.)”. Inwestycje przyporządkowane są do wszystkichdostępnych źródeł finansowych: Funduszu Spójności w ramach instrumentufinansowego „Connecting Europe Facility” i Programu Operacyjnego Infrastrukturai Środowisko 2014-2020 oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia i Regionalnych ProgramówOperacyjnych. W przypadku Regionalnych Programów Operacyjnych projekty byłyuzgadniane z Marszałkami Województw – dysponentami tych środków.

Planowane do realizacji projekty inwestycyjne w ramach KPK wcałości wyczerpują dostępną alokację – stwierdził Bittel. Zdaniem MI z uwagi naobecny status linii kolejowej nr 41, jej rewitalizacja uzależniona jest odzaangażowania samorządu województwa warmińsko-mazurskiego poprzez alokowanieśrodków w ramach RPO. Mając na uwadze fakt, że linia kolejowa nr 41 nie zostałaujęta w planach transportowych Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiegoobecnie nie ma uzasadnienia dla realizacji prac rewitalizacyjnych.

Obecnie prowadzone są prace planistyczne związane z nowąperspektywą finansową po 2020 roku. Ich zakładanym efektem będzie listaprojektów inwestycyjnych planowanych do realizacji w kolejnych latach. Pozakończeniu prac wskazane zostaną te projekty, które na podstawie analiznajlepiej wpisują się w sieciowy charakter transportu kolejowego, a tym samymmogą istotnie przyczynić się do zwiększenia liczby pasażerów oraz ładunków.Ostateczna lista projektów będzie również uwarunkowana dostępnością środkówfinansowych. Wśród propozycji inwestycji rozważane są prace na linii 41 naodcinku Olecko – Gołdap. Zwracam jednak uwagę, że w odpowiedzi na prośbę PKPPolskie Linie Kolejowe SA o wskazanie potencjalnych inwestycji UrządMarszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego nie zgłosił zadaniaobejmującego odcinek Olecko – Gołdap linii kolejowej nr 41, co wskazuje naniski priorytet tego zadania w ocenie władz samorządowych. Może to takżewskazywać na ryzyko braku zgody UM na alokowanie środków RPO na realizację pracna przedmiotowej linii – podał Bittel.


Komentarze