TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Czy majówkowe pociągi Przewozów Regionalnych powinny wyjechać?
InfoRail.pl - Opublikowano: 12.04.2019 11:48:38 1 komentarz
Czy majówkowe pociągi Przewozów Regionalnych powinny wyjechać? (mat. pras.)

Bardzo dużo kontrowersji organizacyjnych pojawia się w związku z informacją podaną wczoraj przez Przewozy Regionalne w komunikacie prasowym.

Bardzo dużo kontrowersji organizacyjnych pojawia się w związku z informacją podaną wczoraj przez Przewozy Regionalne w komunikacie prasowym.

Chodzi mianowicie o połączenia z Łodzi przez Warszawę do Gdyni. Przewoźnik twierdzi, że będą to połączenia "doraźne". Nie udało nam się ustalić na jakiej podstawie uruchamiane są właśnie takie połączenia, należy jednak przyjmować, że na podstawie umowy z PKP PLK, dotyczącej udostępnienia infrastruktury.

Niewiadomych jest jednak więcej. Przewozy Regionalne złożyły wniosek o przyznanie otwartego dostępu na trasie Łódź Kaliska – Gdynia Główna. W grudniu 2018 roku taka decyzja została wydana przez UTK. Tyle, że na jej podstawie pociągi mogą jechać przez Bydgoszcz, nie przez Warszawę, a tabor skierowany do obsługi tej relacji to EN57 nie ED72. Na mocy tej decyzji "majówkowe" pociągi nie mogą być zatem uruchomione.

Przewoźnik porównuje je do połączeń woodstokowych, jednocześnie w rozkładzie jazdy oznaczając jako InterRegio. To marka, którą Przewozy Regionalne wykorzystują do oznaczenia połączeń komercyjnych. Czy można tak nazwać połączenia "doraźne"? Odpowiedź na to pytanie jest o tyle trudna, że samo zdefiniowanie tych połączeń budzi pewne wątpliwości. Nie można ich bowiem porównywać do połączeń "kibicowskich" czy "kolonijnych", które są zamawiane przez konkretny podmiot. W tym przypadku Przewozy Regionalne uruchamiają je same z siebie. Przewoźnik wyjaśnił, że nie są one zamawiane ani przez Urzędy Marszałkowskie, ani też przez Ministerstwo Infrastruktury.

Zapytanie w tej sprawie wysłaliśmy do PKP PLK, czekamy na odpowiedź, być może, jeśli taka się pojawi, wątpliwości zostaną rozwiane. Do tematu wrócimy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
  • DarekP – 13.04.2019

    PR są już coraz bliżej wielkiego PKP, więc czemu tu się dziwić? Jedna spółka drugiej spółce krzywdy nie zrobi. Jakby chodziło o RegioJet, albo innego Leo Expressa, to powody odmówienia by się znalazły, ale tutaj?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.