TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Czy kolejarze mogą wynieść się z Odolan i Grochowa poza Warszawę?
InfoRail.pl - Opublikowano: 24.01.2018 09:48:08
Czy kolejarze mogą wynieść się z Odolan i Grochowa poza Warszawę?

Aktualnie nie prowadzi się analiz dotyczących przeniesienia infrastruktury kolejowej poza obszar m.st. Warszawy, jednakże, nie można wykluczyć, że w przyszłości takie działania mogą być podejmowane – poinformował wiceminister Andrzej Bittel.

Aktualnie nie prowadzi się analiz dotyczących przeniesienia infrastruktury kolejowej poza obszar m.st. Warszawy, jednakże, nie można wykluczyć, że w przyszłości takie działania mogą być podejmowane – poinformował wiceminister Andrzej Bittel.

I dalej wyjaśnił, że infrastruktura kolejowa, znajdująca się na Grochowie zajmuje teren o łącznej powierzchni 133 ha, natomiast na Odolanach zajmuje teren o powierzchni 227 ha i obejmuje m. in.: wagonownię WGW Szczęśliwice, obecnie użytkowaną przez jednego z przewoźników kolejowych, wagonownię WGW Odolany (obecnie oddaną w najem) lokomotywownię (obecnie stanowiącą przedmiot czynnej umowy zawartej ze spółką Grupy PKP) oraz wagonownię na Grochowie. Właścicielem ww. terenów na Grochowie i Odolanach w Warszawie jest Skarb Państwa, natomiast Polskie Koleje Państwowe SA są użytkownikiem wieczystym przedmiotowego terenu. Omawiane powyżej nieruchomości wykorzystywane są głównie przez Spółki Grupy PKP lub przewoźników kolejowych do realizacji ich celów statutowych, a część ze wskazanych terenów oddana jest przez PKP SA w najem podmiotom działającym w branży budowlanej.

Teren warszawskich Odolan od zawsze posiadał charakter przemysłowy i utrzymany on jest do dziś. Potwierdza to między innymi brak planów zagospodarowania przestrzennego dla przedmiotowych nieruchomości, które przesądzałyby o zmianie specyfiki tego obszaru. W przypadku zatwierdzenia planu miejscowego, zachodzi prawdopodobieństwo cofnięcia się przemysłu w granice uzgodnione w planie – stwierdza Bittel. I dodaje, że część z działek na Odolanach została wstępnie wytypowana do projektu rządowego Mieszkanie Plus i obecnie PKP SA prowadzi prace związane z przygotowywaniem operatu geodezyjno – prawnego tego terenu.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP SA
Warszawa
lokomotywownia
wagonownia
  • Kacper Oski – 24.01.2018

    BUAHAHAHHAA

  • Szymon Blachura – 24.01.2018

    Może czas pana Bittel'a wynieść z stanowiska? Dla wszystkich będzie lepiej.

  • Wojciech Liberda – 24.01.2018

    W sumie to wagony mogą sobie stać gdzie indziej w krzakach, tyle jest torów z prędkością szlakowa 0, hahah

  • Marcin Włodarczyk – 24.01.2018

    To już wiem o co chodzi władzom Warszawy. Właśnie wykańczają transport autobusowy obecnie praca jako kierowca to porażka i całkowity brak przyszłości a teraz pora zabrać się za kolej. Miasto bez komunikacji Super.

  • Kuba Brunka – 24.01.2018

  • Sebastian Pawłowski – 24.01.2018

    Przed wszystkimi: „Programy takie jak Mieszkanie Plus powinny być tak skonstruowane, żeby zachęcać młodych ludzi do sprowadzania się do Radomia, a nie do Warszawy. (…) Bardziej zrównoważony, policentryczny system osadniczy służy rozwojowi gospodarczemu, więc taka polityka byłaby inwestycją w zwiększenie dynamiki PKB. Myślę tak, ponieważ widzimy wyraźnie, że większość polskich miast dzisiaj gospodarczo funkcjonuje poniżej swojej potencjalnej efektywności. W tym wszystkim chodzi więc o aktywowanie niewykorzystanego potencjału” – mówił w wielowątkowej rozmowie z Jagielloński24.pl prof. Przemysław Śleszyński. http://jagiellonski24.pl/2017/11/29/chaos-przestrzenny-kosztuje-nas-kilkadziesiat-miliardow-rocznie-rozmowa/

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.