Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Czy do Bytowa i Sierakowic dojedziemy pociągiem?

inforail
09.01.2019 06:29
0 Komentarzy

Czy do Bytowa iSierakowic dojedziemy pociągiem? Będzie dokumentacja techniczna dla sześciulinii kolejowych.

Za prawie 18 mln zł Polskie Linie Kolejowe przygotujądokumentację techniczną dla modernizacji linii kolejowych na Pomorzu. Pozwolito na określenie kosztów i zakresu prac, jakie są niezbędne, aby pociągipasażerskie mogły pojechać między innymi do Bytowa, Sierakowic, Nowej WsiLęborskiej i północnych dzielnic Gdyni.

Umowę podpisali 8 stycznia 2019 r. marszałkowie RyszardŚwilski oraz Wiesław Byczkowski. Stronę kolejową reprezentowali Andrzej Osipów,dyrektor Regionu Północnego PKP PLK SA i Sławomir Wołkowski, zastępca dyrektoraRegionu Północnego PLK SA.

Po co modernizowaćstare linie?

Podpisane umowy pozwolą kolejarzom na opracowaniedokumentacji przygotowawczej i technicznej dla rewitalizacji linii kolejowychna terenie województwa pomorskiego. Jakosamorząd województwa nie zwalniamy tempa. Podpisane dziś umowy to kolejny etaprozwoju pomorskich linii kolejowych i odpowiedź dla Pomorzan, którzy corazczęściej jeżdżą pociągami – powiedział Ryszard Świlski, wicemarszałekwojewództwa pomorskiego. Oczywiścierealizacja inwestycji będzie możliwa dopiero w przyszłej perspektywiefinansowej, czyli w latach 2021-2027. Niemniej trzeba się do tego bardzo dobrzeprzygotować. Jestem przekonany, że uda nam się zrealizować plany i będziemymogli wsiąść do pociągu do Sierakowic czy Bytowa – dodał.

Koleją do Sierakowic

Jednym z dofinansowanych projektów jest opracowaniedokumentacji rewitalizacji linii kolejowej z Kartuz do Sierakowic. Przygotowane opracowanie pozwoli ocenić, czylinia powinna zostać zelektryfikowana. Zwłaszcza, że w Kartuzach łączyć siębędzie z systemem Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, który będzie wkrótceelektryfikowany – zaznaczył Ryszard Świlski. Opracowany projekt pozwoli naokreślenie kosztów inwestycji i będzie podstawą do wykonania konkretnychprojektów budowlanych.

PKM na północ Gdyni

Zostanie również zbadana możliwość połączenia północnychdzielnic Gdyni oraz gminy Kosakowo z systemem Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.Projekt zakłada wykorzystanie istniejącej infrastruktury kolejowej oraz budowęnowych przystanków. Pociągi na Oksywie i Obłuże kursowałyby zmodernizowanąlinią, po której obecnie poruszają się jedynie, jadące do portu, składytowarowe.

Koleją do Bytowa inie tylko

Przygotowana przez PKP PLK dokumentacja pozwoli naopracowanie studium wykonalności modernizacji linii kolejowych 211 i 212 zKościerzyny przez Lipusz do Bytowa. Tedwie linie trzeba rozpatrywać razem. Ich rewitalizacja i przywrócenie kolei wBytowie to nasz pomysł na ożywienie tej części województwa – stwierdziłwicemarszałek Świlski. Zostanie również sporządzona analiza możliwość modernizacjioraz elektryfikacji linii kolejowej pomiędzy Lęborkiem a Nową Wsią Lęborską.Ostatnim projektem, który uzyskał dofinansowanie będzie poprawa przepustowościna linii kolejowej z Redy do Helu.

Ile pieniędzy dostanąkolejarze?

Łączna wartość wszystkich projektów to około 17,5 mln zł.Unijne dofinansowanie w wysokości około 12 mln zł pochodzić będzie zRegionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Już w lutym ogłosimy przetargi, a umowy zwykonawcami chcemy podpisać w połowie roku. Jeśli wszystko uda się zgodnie zterminami, dokumentacja będzie gotowa pod koniec 2020 roku – podkreśliłAndrzej Osipów, dyrektor Regionu Północnego PKP PLK w Gdyni.

Komentarze