TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Czternaście ofert na rewitalizację linii do Wisły i Cieszyna
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 13.02.2019 11:47:31
Czternaście ofert na rewitalizację linii do Wisły i Cieszyna

Czternastu wykonawców złożyło swoje oferty w przetargu PKP Polskich Linii Kolejowych na rewitalizację linii kolejowych do Wisły Głębiec oraz do Cieszyna.

Czternastu wykonawców złożyło swoje oferty w przetargu PKP Polskich Linii Kolejowych na rewitalizację linii kolejowych wiodących od magistrali E65 Czechowice-Dziedzice - Zebrzydowice, przez Skoczów i Goleszów do Wisły Głębiec oraz do Cieszyna.

Obecnie linie te, tworzące blisko 41-kilometrowe połączenie do Wisły Głębiec, są wykorzystywane przez Koleje Śląskie. Przejazd między Głębcami, a Chybiem (na magistrali E65 między Czechowicami-Dziedzicami a Zebrzydowicami) zajmuje dziś 75 min (do Katowic 135 min.).

Niespełna 10-kilometrowe połączenie Goleszów - Cieszyn jest nieprzejezdne od 2013 r. Pociągi do Cieszyna dojeżdżają innym, częściowo odnowionym w ostatnich miesiącach szlakiem - od strony Zebrzydowic (stacja w polskim Cieszynie jest także skomunikowana z dużym dworcem w Czeskim Cieszynie).

Przygotowany w poprzednich latach unijny projekt pod nazwą "Rewitalizacja linii nr 694/157/190/191 Bronów - Bieniowiec - Skoczów - Goleszów - Cieszyn/Wisła Głębce" jest jedynym projektem modernizacji infrastruktury kolejowej w Regionalnym Programie Operacyjnego Woj. Śląskiego na lata 2014-20.

Wniosek dotyczący dofinansowania tej inwestycji - o szacunkowej wartości 441,7 mln zł - PLK zgłosiły w listopadzie ub. roku do konkursu RPO dotyczącego transportu kolejowego. Zarządca kolejowej infrastruktury ubiega się w nim o 273,5 mln zł dofinansowania.

Od 17 grudnia ub.r. PLK prowadziły przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla całej inwestycji. Postępowanie podzielono na trzy części: dotyczące rewitalizacji odcinka Bronów (obok Chybia) - Wisła Głębce (o budżecie 304,9 mln zł brutto), odbudowy odcinka Goleszów - Cieszyn (o budżecie 81,4 mln zł brutto) oraz robót w zakresie urządzeń sterowania ruchem kolejowym (o budżecie 45,7 mln zł brutto).

Jak wynika z informacji opublikowanej w środę na platformie zamówień publicznych PLK, pod kątem największej części zamówienia (rewitalizacja Bronów - Głębce) oferty złożyło czterech wykonawców. Opiewają one na kwoty od 466,9 mln zł brutto do 575,2 mln zł brutto. Najtańszą przedstawiło konsorcjum spółek Track Tec Construction i Intop Warszawa.

Chęć wykonania prac na odcinku Goleszów - Cieszyn wyraziło ośmiu oferentów. Zaproponowane przez nich ceny mieszczą się w przedziale: 93,4 - 174,6 mln zł brutto. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum Infra Silesia i PBS Transkol. Z kolei na roboty w zakresie urządzeń sterowania ruchem kolejowym napłynęły cztery oferty - między 33,1 mln zł, a 45,7 mln zł. Autorem najtańszej jest konsorcjum spółek Elkol i Prvni Signalni.

Wykonawcy mogli składać oferty na jedną lub więcej części zamówienia. Jedynym kryterium oceny jest cena. Wszystkie części przetargu przewidują wykonanie całości prac do 23 grudnia 2021 r.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
PKP PLK
Wisła
Cieszyn
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.