TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Czterech zainteresowanych przyśpieszeniem siódemek
InfoRail.pl - Opublikowano: 06.04.2017 12:54:09 12 komentarzy
Czterech zainteresowanych przyśpieszeniem siódemek

W postępowaniu na modernizacje i naprawę okresową na 5. poziomie utrzymania 20 lokomotyw serii EU/EP07 zgłosiły się cztery firmy.

W postępowaniu na modernizacje i naprawę okresową na 5. poziomie utrzymania 20 lokomotyw serii EU/EP07 zgłosiły się cztery firmy.

To Newag, Pesa Bydgoszcz, Olkol Oleśnica i H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych. Obecnie trwa analiza zgłoszonych wniosków. O wynikach postępowania będziemy informować na bieżąco - poinformowała nas Marta Ziemska z Biura Prasowego PKP Intercity.

Przypomnijmy, że w ramach prac zostanie zwiększona prędkość elektrowozów do 160 km/h. Na ich wykonanie wybrana firma będzie miała 20 miesięcy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
lokomotywa
PKP Intercity
Olkol
PESA
Newag
FPS
  • DarekP – 06.04.2017

    Czy wnioski zawierały też przewidywane koszty tych modernizacji?

  • kolejarz – 06.04.2017

    Ja wybrałbym produkt sprawdzony tj. Olkol (EU07A), w przeciwnym razie znowu będziemy na sobie i pasażerach testować prototypy.

  • gutek – 06.04.2017

    wreszcie coś się w tym temacie ruszyło

  • Kamil Sikora – 06.04.2017

    @DarekP: To chyba był dopiero etap składnia wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Składanie ofert będzie dopiero po akceptacji tychże wniosków przez IC. Ciekawe swoją drogą jakie będą proponowane ceny przez tychże potencjalnych wykonawców i czy uda się zejść poniżej 5,5 mln zł za sztukę lokomotywy, ile to IC płaciło w 2014 za modernizację EU07A-002 i 003.

  • Adaś Miauczyński – 06.04.2017

    Tak właśnie było. Ciekawe co w tym towarzystwie robi cegielski. Jakie ma doświadczenie przy lokomotywach?

  • Tofik – 06.04.2017

    Mistrzu H.Cegielski wyprodukował ponad 200 sztukEU07/EP07 model 303E i 200 sztuk ET41 tak że ma doświadczenie i to spore kolego

  • Adaś Miauczyński – 06.04.2017

    Ta? A ile z nich zmodernizował w ciągu ostatnich 20 lat?

  • www – 06.04.2017

    Co jak co, ale dostosowywanie czegoś bardzo starego do większej prędkości nie ma większego sensu. Po co ktoś się męczył i opracował EP09? Wygląda, że to nie miało żadnego sensu?Może w końcu czas zacząć produkować nowoczesne lokomotywy, a nie bawić się w pudrowanie złomu. Modernizacje na pewno pchną nas do światowej czołówki producentów nowoczesnego sprzętu:-(

  • EU11-005 – 06.04.2017

    Gdyby PKP jednak kupiło EU11/43, wtedy wór bez dna jeszcze nie wypróżniał się szybki i były one w zasięgu... Sytuacja taborowa PIC by wyglądała teraz o wiele lepiej...

  • DarekP – 06.04.2017

    Strach przed wyrobami Pesa jest na tyle duży, że warto ryzykować nawet takie modernizacje, zamiast kupić nowe lokomotywy. Do tego doprowadził warunek najniższej ceny. Pesa nie miała możliwości dopracowania modelu i dlatego teraz Intercity przepłaca za te modernizacje. I tak oto się w Polsce oszczędza.

  • K – 07.04.2017

    A możesz wytłumaczyć o co chodzi? Bo zapewne jest w tym jakaś głębsza idea. Tylko kompletnie niezrozumiała. Zwłaszcza, że PESA też chce modernizować.

  • obserwator – 07.04.2017

    No wlasnie chce modernizowas a w Sejmie Pan Prezes Zaboklicki wylal pomyje na IC ze nie kupuja nowwych lok (oczywiscie w Pesie ) To jest cwaniaczek. Kasa,kasa.....

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.