TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Czesi pojechali 200 km/h testując ETCS
InfoRail.pl - Opublikowano: 14.01.2020 14:45:05
Czesi pojechali 200 km/h testując ETCS (screen YT)

Czeski zarządca infrastruktury przeprowadził testową jazdę z prędkością 200 km/h, sprawdzając działanie ETCS na odcinku Vranovice – Brzecław, będącym częścią korytarza Praga – Wiedeń/Bratysława.

Czeski zarządca infrastruktury przeprowadził testową jazdę z prędkością 200 km/h, sprawdzając działanie ETCS na odcinku Vranovice – Brzecław, będącym częścią korytarza Praga – Wiedeń/Bratysława.

Testy przeprowadzane są za pomocą pociągu składającego się z dwóch wagonów Czeskich Kolei i ciągniętego przez lokomotywę wielosystemową Siemens Vectron wyposażoną w ETCS poziom 2. Maksymalna prędkość na tej linii wynosi obecnie 160 km/h.

Obecny stan mostów wzdłuż linii i ich trwałość przy wyższych prędkościach jest oceniany podczas prób. Warto zauważyć, że zostały one zbudowane w 1933 i 1946 roku. Przygotowania do modernizacji linii powinny rozpocząć się w tym roku, a jej celem jest zakończenie prac do końca 2025 roku. Obejmie ona m.in. remont stacji w Popínie i Zaječí, a także usunięcie przejazdów kolejowych.

"Wyniki testów pokazują, że po niezbędnych modyfikacjach infrastruktury kolejowej możliwe jest zwiększenie maksymalnej prędkości niektórych pociągów na kilku odcinkach w stosunkowo krótkim czasie" – mówi prezes SZ Jiři Svoboda.

Obecnie w Czechach 255 km linii jest wyposażonych w ETCS, kolejne 206 km między Brzecławem a Petrovicami U Karwina i 108 km między Přerovem i Brzecławem ma zostać wyposażona w tym roku.

Trwa instalacja ETCS poziomu 2 na linii Praga - Votice, i ma zostać ukończona w tym roku. Na linii Pilzno – Cheb prace potrwają do 2022 roku a na linii Kolín - Praga - Kralupy nad Vltavou, do 2023 roku.

Zgodnie z czeskim krajowym planem wdrożenia ETCS pociągi niewyposażone w ETCS nie będą mogły kursować na trasach wyposażonych w ETCS od 1 stycznia 2025 r.

Projekt jest częścią czeskiego planu budowy serii linii dużych prędkości, połączonych z istniejącymi liniami zmodernizowanymi do pracy z prędkością 200 km/h.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Ceske drahy
Czechy
ETSC