TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Czech Rail Days: CzLoko pokazuje hybrydową lokomotywę
InfoRail.pl - Opublikowano: 11.06.2019 10:23:37
CzLoko pokazuje na Czech Rail Days hybrydową lokomotywę (foto: CZLoko)

W Ostrawie rozpoczęły się dziś targi Czech Rail Days. CzLoko pokazuje na nich hybrydową lokomotywę HybridShunter 400.

W Ostrawie rozpoczęły się dziś targi Czech Rail Days. CzLoko pokazuje na nich hybrydową lokomotywę HybridShunter 400.

Jest to pierwsza lokomotywa z napędem hybrydowym w portfolio tego producenta pojazdów szynowych.

"Wykorzystanie napędu hybrydowego opiera się na aktualnych trendach, zgodnie z którymi energia odnawialna jest preferowana w stosunku do paliw kopalnych. Zastosowana technologia jest przyjazna dla środowiska, a także minimalizuje hałas. Te zalety zostaną w pełni wykorzystane w aglomeracjach miejskich, halach przemysłowych i innych podobnych lokalizacjach"- mówi Jan Kutálek, dyrektor handlowy CZ LOKO.

Napęd hybrydowy zapewnia akumulator trakcyjny z trybem ładowania z zewnętrznego gniazda wtykowego. Silnik zapasowy to silnik spalinowy CAT C4.4.

Po prezentacji na targach zostanie poddana wymagającym testom, na podstawie których rozpocznie się produkcja seryjna. "Planujemy również wykorzystać tę technologię do budowy mocniejszej czteroosiowej lokomotywy z napędem hybrydowym" - dodaje Jan Kutálek

Drugą prezentowaną przez CZLoko w Ostrawie jest wypróbowana i przetestowana lokomotywa EffiShunter 1000 dla ČD Cargo. To sztandarowy produkt CZ LOKO. Ma silnik CAT C32 o mocy 895 kW. Jest wyposażona we wszystkie niezbędne nowoczesne technologie, takie jak system kamer, monitoring online i diagnostyka, tablice bezpieczeństwa biernego. Wszystkie lokomotywy EffiShunter 1000 dla ČD CARGO będą również wyposażone w system bezpieczeństwa ETCS.

ČD Cargo będzie dysponować wszystkimi pięcioma lokomotywami na przełomie tego i następnego roku, po zakończeniu procesu dopuszczeniowego. Kolejne pięć lokomotyw jest zamówienia w ramach opcji. Dla CZ LOKO jest to pierwsze zamówienie na lokomotywy EffiShunter 1000 u klienta krajowego, po tym jak zostały one dostarczone do Włoch i Słowenii.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
CzLoko
Ceske drahy
lokomotywa
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.