Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Co pasażerom dała restrukturyzacja Przewozów Regionalnych?

inforail
12.04.2019 10:35
0 Komentarzy

Przewozy Regionalne zakończyłyz sukcesem trwającą przez ostatnie trzy lata restrukturyzację – poinformowała wczorajPAP.

Jak ten sukces przełożył się na warunki podróżowania dlapasażerów? Nieznacznie. Przede wszystkim nie poprawiły się warunki podróżowania.W ramach zapowiadanej wielkiej ofensywy taborowej udało się kupić zaledwiekilka nowych pociągów oraz zmodernizować EN57 i ED72. Pasażerowie nadal wożenisą kultowymi już jednostkami EN57, które przez innych przewoźników traktowanesą raczej jako swoiste maskotki a nie podstawę taboru.

I tak chociażby Koleje Mazowieckie chwalą się najstarszymEN57 w swojej flocie, który po zakupach nowych Flirtów zapewne stanie sięzabytkiem.

Podobną rolę maskotki pełni Endolino w KolejachDolnośląskich. Większość przewoźników samorządowych nie posiada w swojej flocieniezmodernizowanych EN57. Tymczasem w Przewozach Regionalnych nadal jeżdżą izapewne jeszcze pojeżdżą. Tabor wymieniany jest tylko tam, gdzie zakupurealizowane są przez Urzędy Marszałkowskie.

„Ostatnie trzy lata dla naszej spółki były bardzoważne. Realizowaliśmy, wdrażaliśmy program restrukturyzacji. Tenże program byłkolejnym w historii spółki, ale pierwszym, który zakończył się sukcesem.Dzisiaj możemy powiedzieć, że jesteśmy firmą w pełni zrestrukturyzowaną” –powiedziała PAP Lenarczyk. Ani słowa na temat poprawy warunków podróżowaniapasażerów. Trudno oprzeć się wrażeniu, że spółka zrestrukturyzowała się samadla siebie, zamykając przy okazji trochę kas i pozbywając się zabytkowego taboru,z którego inne podmiotu zrobią biznesowy użytek.

Lenarczyk poinformowała, że w ubiegły rok spółka zakończyładodatnim wynikiem finansowym w wysokości 51 mln zł. Należy jednak pamiętać, że AgencjaRozwoju Przemysłu obejmując większościowy pakiet udziałów wpompowała w PrzewozyRegionalne kwotę 770,3 mln zł.

Przewozy Regionalne nadal tracą udziały w rynku i, mimo żenadal są największym przewoźnikiem w kraju to corocznie tracą udziały w rynku.Według danych UTK w 2018 roku miały ich 26,17%, w 2017 roku 26,31%, w 2016 roku27,16%, w 2015 roku, kiedy zaczynała się restrukturyzacja 27,41%.

Trudno, mając powyższe na uwadze, oprzeć wrażeniu, żenajlepiej na współpracy z Przewozami Regionalnymi wyszło Mazowsze. Kończąc tęwspółpracę i przekazując całość połączeń Kolejom Mazowieckim…


Komentarze