TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Co dalej z EN57-001? Przewozy Regionalne analizują
InfoRail.pl - Opublikowano: 03.11.2017 09:40:34 15 komentarzy
Co dalej z EN57-001? Przewozy Regionalne analizują (źródło: YT)

Wczoraj na łamach InfoRail.pl pisaliśmy o EN57-001, która prawdopodobnie zostanie odratowana. Zapytaliśmy jej właściciela, Przewozy Regionalne, co dalej?

Wczoraj na łamach InfoRail.pl pisaliśmy o EN57-001, która prawdopodobnie zostanie odratowana. Zapytaliśmy jej właściciela, Przewozy Regionalne, co dalej?

Potwierdzamy, że jednostka EN57-001 została objęta ochroną konserwatora zabytków. Mamy świadomość szczególnego znaczenia tego pojazdu z punktu widzenia historii i rozwoju kolejnictwa w Polsce. Stąd już w ubiegłym roku Zarząd Spółki Przewozy Regionalne zdecydował o cofnięciu wcześniejszej decyzji o zezłomowaniu tej jednostki, aby w dłuższej perspektywie czasowej odpowiednio wyeksponować niewątpliwie unikatowy egzemplarz EN57. Niemniej jednak realizowany obecnie przez Spółkę proces restrukturyzacji ogranicza możliwości prawne i finansowe, które są możliwe do podjęcia w przedmiotowej sprawie. Wykonujemy analizę możliwych aktualnie czynności wypracowania koncepcji zagospodarowania EN57-001 dla zachowania dziedzictwa historycznego polskiej kolei – napisał w odpowiedzi na nasze zapytanie Dominik Lebda, Specjalista ds. PR w Przewozach Regionalnych.

Radość miłośników kolei może okazać się zatem przedwczesna. O ile jednostkę prawdopodobnie nie zostanie pocięta, o tyle do przywrócenia jej pierwotnego, historycznego wyglądu, droga wydaje się być jeszcze daleka…

W jakim obecnie jest stanie EN57-001 możecie zobaczyć na filmie, który został opublikowany w styczniu.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
EN57
Przewozy Regionalne
  • Byk – 03.11.2017

    Długa wypowiedź jakiegoś specjalisty o tym, że w sumie poza tym, że go nie zezłomują to nic nie wiadomo. Pustosłowie...

  • Tofik – 03.11.2017

    Doprowadzić go do oryginalnego stanu malatury z lat 60tych i wprowadzić do floty PRów jako czynny liniowy pociąg aby był żywym pomnikiem techniki a nie szrotem w skansenie

  • Bmt – 03.11.2017

    oddać komuś kto przywroci do stanu czennego i historycznego

  • realista – 03.11.2017

    Jak widzę zdjęcie tej jedynki to mam przed sobą obraz spółki przewozy regionalne. Idealne odwzorowanie.

  • www – 03.11.2017

    Zbudować w końcu Muzeum Kolejnictwa w Warszawie i puścić wyremontowanego 001 na linii dowozowej ze Śródmieścia.

  • Tomek – 03.11.2017

    @Tofik Małopolska z Miłośnikami kolei chciała to zrobić już w ub. roku. PR-y się nie zgodziły na udostępnienie pojazdu.Dzisiaj pociąg już by jeździł.

  • Tofik – 03.11.2017

    Szkoda

  • Lukasz – 03.11.2017

    Jak tak mówisz no to Ci powiem, że niech MK z Małopolski się szykują może uda się coś sklecić na wakacje

  • G.kolejarz – 03.11.2017

    Właśnie, ten kibel powinien trafić w ręce milośnikow kolei i doprowadzony do oryginalnego wyglądu tak z zewnątrz jak i wewnątrz. Może na siebie zarobić. Ludzie z PR-ów są nieodpowiedzialni. Trzeba załatwić prawnie odebranie tego pociągu PR-om.

  • mix – 03.11.2017

    W pierwszej kolejności uratowałbym EW51, zanim rozleci się ze starości w krzakach na Pradze...

  • Pic – 03.11.2017

    Lebda w RegioPolo koniec świata

  • Rafel – 04.11.2017

    Oddać stowarzyszeniu miłośników kolei i próbować pozyskać pieniądze z urzędu marszałkowskiego na odremontowanie a da się takie pieniądze pozyskać bo na remonty retro pociągów da się.

  • Iksiński – 04.11.2017

    Przykre, że nowe usta PR, tj. Pan Lebda, gada takie brednie!EN57-001 nigdy nie została skreślona z ilostanu PR!Ten Zarząd nie cofnął więc żadnej decyzji o złomowaniu.Mało tego, wyłączne decyzje obecnego Prezesa Zarządu, wobec SA101, SA102 oraz EN57-001, są po prostu skandaliczne i dorabianie troskliwej ideologii jest tu czystą hipokryzją.

  • Noname – 07.11.2017

    EN57-001 tylko po to była trzymana aby zostać w końcu jeżdżącym eksponatem i nigdy nie było mowy o złomowaniu. Z resztą kilka pojazdów zamiast na pocięcie, trafiło do podmiotów zainteresowanych ich uruchomieniem. Nie wspomnę o jeżdżącej SU45, czy wagonach kursujących w turystyce czy ocalonym SA.

  • Tomek były maszynista – 12.01.2018

    Zanim powstały PR w połowie lat 90 XX wieku skasowano bezpowrotnie EW55. Tak dbamy o własną historię techniczną. Podobną przyszłość przewiduję dla 57 001, choć technicznie jest możliwa jej odbudowa.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.