TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Co dalej z EN57-001? Przewozy Regionalne analizują
InfoRail.pl - Opublikowano: 03.11.2017 09:40:34 15 komentarzy
Co dalej z EN57-001? Przewozy Regionalne analizują (źródło: YT)

Wczoraj na łamach InfoRail.pl pisaliśmy o EN57-001, która prawdopodobnie zostanie odratowana. Zapytaliśmy jej właściciela, Przewozy Regionalne, co dalej?

Wczoraj na łamach InfoRail.pl pisaliśmy o EN57-001, która prawdopodobnie zostanie odratowana. Zapytaliśmy jej właściciela, Przewozy Regionalne, co dalej?

Potwierdzamy, że jednostka EN57-001 została objęta ochroną konserwatora zabytków. Mamy świadomość szczególnego znaczenia tego pojazdu z punktu widzenia historii i rozwoju kolejnictwa w Polsce. Stąd już w ubiegłym roku Zarząd Spółki Przewozy Regionalne zdecydował o cofnięciu wcześniejszej decyzji o zezłomowaniu tej jednostki, aby w dłuższej perspektywie czasowej odpowiednio wyeksponować niewątpliwie unikatowy egzemplarz EN57. Niemniej jednak realizowany obecnie przez Spółkę proces restrukturyzacji ogranicza możliwości prawne i finansowe, które są możliwe do podjęcia w przedmiotowej sprawie. Wykonujemy analizę możliwych aktualnie czynności wypracowania koncepcji zagospodarowania EN57-001 dla zachowania dziedzictwa historycznego polskiej kolei – napisał w odpowiedzi na nasze zapytanie Dominik Lebda, Specjalista ds. PR w Przewozach Regionalnych.

Radość miłośników kolei może okazać się zatem przedwczesna. O ile jednostkę prawdopodobnie nie zostanie pocięta, o tyle do przywrócenia jej pierwotnego, historycznego wyglądu, droga wydaje się być jeszcze daleka…

W jakim obecnie jest stanie EN57-001 możecie zobaczyć na filmie, który został opublikowany w styczniu.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
EN57
Przewozy Regionalne
  • Byk – 03.11.2017

    Długa wypowiedź jakiegoś specjalisty o tym, że w sumie poza tym, że go nie zezłomują to nic nie wiadomo. Pustosłowie...

  • Tofik – 03.11.2017

    Doprowadzić go do oryginalnego stanu malatury z lat 60tych i wprowadzić do floty PRów jako czynny liniowy pociąg aby był żywym pomnikiem techniki a nie szrotem w skansenie

  • Bmt – 03.11.2017

    oddać komuś kto przywroci do stanu czennego i historycznego

  • realista – 03.11.2017

    Jak widzę zdjęcie tej jedynki to mam przed sobą obraz spółki przewozy regionalne. Idealne odwzorowanie.

  • www – 03.11.2017

    Zbudować w końcu Muzeum Kolejnictwa w Warszawie i puścić wyremontowanego 001 na linii dowozowej ze Śródmieścia.

  • Tomek – 03.11.2017

    @Tofik Małopolska z Miłośnikami kolei chciała to zrobić już w ub. roku. PR-y się nie zgodziły na udostępnienie pojazdu.Dzisiaj pociąg już by jeździł.

  • Tofik – 03.11.2017

    Szkoda

  • Lukasz – 03.11.2017

    Jak tak mówisz no to Ci powiem, że niech MK z Małopolski się szykują może uda się coś sklecić na wakacje

  • G.kolejarz – 03.11.2017

    Właśnie, ten kibel powinien trafić w ręce milośnikow kolei i doprowadzony do oryginalnego wyglądu tak z zewnątrz jak i wewnątrz. Może na siebie zarobić. Ludzie z PR-ów są nieodpowiedzialni. Trzeba załatwić prawnie odebranie tego pociągu PR-om.

  • mix – 03.11.2017

    W pierwszej kolejności uratowałbym EW51, zanim rozleci się ze starości w krzakach na Pradze...

  • Pic – 03.11.2017

    Lebda w RegioPolo koniec świata

  • Rafel – 04.11.2017

    Oddać stowarzyszeniu miłośników kolei i próbować pozyskać pieniądze z urzędu marszałkowskiego na odremontowanie a da się takie pieniądze pozyskać bo na remonty retro pociągów da się.

  • Iksiński – 04.11.2017

    Przykre, że nowe usta PR, tj. Pan Lebda, gada takie brednie!EN57-001 nigdy nie została skreślona z ilostanu PR!Ten Zarząd nie cofnął więc żadnej decyzji o złomowaniu.Mało tego, wyłączne decyzje obecnego Prezesa Zarządu, wobec SA101, SA102 oraz EN57-001, są po prostu skandaliczne i dorabianie troskliwej ideologii jest tu czystą hipokryzją.

  • Noname – 07.11.2017

    EN57-001 tylko po to była trzymana aby zostać w końcu jeżdżącym eksponatem i nigdy nie było mowy o złomowaniu. Z resztą kilka pojazdów zamiast na pocięcie, trafiło do podmiotów zainteresowanych ich uruchomieniem. Nie wspomnę o jeżdżącej SU45, czy wagonach kursujących w turystyce czy ocalonym SA.

  • Tomek były maszynista – 12.01.2018

    Zanim powstały PR w połowie lat 90 XX wieku skasowano bezpowrotnie EW55. Tak dbamy o własną historię techniczną. Podobną przyszłość przewiduję dla 57 001, choć technicznie jest możliwa jej odbudowa.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!