TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Co dalej z drugim torem do Słupska? MI wyjaśnia
InfoRail.pl - Opublikowano: 10.02.2020 09:45:04
Co dalej z drugim torem do Słupska? MI wyjaśnia

Zgodnie z obecnym haromonogramem dla odcinka Gdynia -Słupsk trwają prace projektowe, a przewidywany termin ich zakończenia to IV kwartał 2020 roku – poinformował w odpowiedzi na interpelację posła Marka Rutki wiceminister Andrzej Bittel.

Zgodnie z obecnym haromonogramem dla odcinka Gdynia -Słupsk trwają prace projektowe, a przewidywany termin ich zakończenia to IV kwartał 2020 roku – poinformował w odpowiedzi na interpelację posła Marka Rutki wiceminister Andrzej Bittel.

Rozpoczęcie robót planowane jest po zakończeniu projektowania (po uwzględnieniu warunków eksploatacyjnych i możliwości prowadzenia robót, tj. m.in. organizacji zamknięć torowych i tras objazdowych). Zgodnie z założeniami projektowymi linia nr 202 na całym odcinku, tj. Gdynia Chylonia – Słupsk, będzie linią dwutorową, a na odcinku Rumia – Wejherowo zostanie przedłużona linia kolejowa nr 250 (dobudowa dwóch torów aglomeracyjnych).

Ile kasy na modernizację?

Andrzej Bittel poinformował, że w ramach obecnie obowiązującego Krajowego Programu Kolejowego do 2023 r., dla przedmiotowego projektu zabezpieczono kwotę 310 mln zł. Niemniej zasadnicza część robót budowlanych planowana jest do realizacji po 2020 r. w ramach środków nowej perspektywy UE 2021 – 2027. Obecnie nie są jeszcze znane zasady korzystania z instrumentów finansowych UE, jak również potencjalna wielkość alokacji dla przyszłej perspektywy – podał.

Wiceminister wskazał, że w obecnej perspektywie na lata 2014 – 2020 projekt ma zapewnione finansowanie na kwotę 310 mln zł w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020, co pozwala na realizację omawianej inwestycji zgodnie z aktualnym harmonogramem. Z uwagi na uwarunkowania czasowe i eksploatacyjne zasadnicza część robót realizacyjnych planowana jest do realizacji po 2020 r. W związku z tym zakładane jest ich finasowanie w ramach przyszłej perspektywy finansowej UE 2021 – 2027. Właściwym źródłem finansowania byłby kolejny Program Operacyjny dla przyszłej perspektywy, natomiast decyzje odnośnie dalszego finansowania i realizacji robót zostaną podjęte po określeniu zasad korzystania z instrumentów finansowych UE, jak również potencjalnej wielkość alokacji dla przyszłej perspektywy.

Parametry techniczne

Bittel wyjaśnił, że zgodnie z przyjętymi założeniami, planowanymi efektami eksploatacyjnymi realizacji robót w ramach projektu pn. "Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk" będą:

- przystosowanie geometrii toru linii nr 202 do prowadzenia ruchu pociągów pasażerskich z prędkością maksymalną 200 km/h oraz pociągów towarowych z prędkością 120 km/h;

- przystosowanie do nacisków na oś wynoszących 221 kN;

- skrócenie podróży w relacji Gdynia – Słupsk o około 15 min;

- zwiększenie przepustowości linii i lepsze skomunikowanie regionu poprzez większą częstotliwość kursowania pociągów;

- wyższy komfort obsługi podróżnych na stacjach i przystankach;

- poprawa dostępności kolei dla osób o ograniczonej mobilności;

- wzrost poziomu bezpieczeństwa użytkowników dróg i kolei oraz mniejsze oddziaływanie kolei na środowisko poprzez zabudowę nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym, likwidację skrzyżowań linii kolejowej z drogami w jednym poziomie oraz wymianę nawierzchni kolejowej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Słupsk
Gdynia
tor
Andrzej Bittel
tor
infrastruktura
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.