TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Chytry plan Przewozów Regionalnych, tak chcą zatrzymać Koleje Małopolskie?
InfoRail.pl - Opublikowano: 29.11.2017 13:04:53 38 komentarzy
Chytry plan Przewozów Regionalnych, tak chcą zatrzymać Koleje Małopolskie?

Przewozy Regionalne po raz kolejny straciły obsługę linii SKA 2 w Małopolsce. Przewoźnik jednak nie chce pogodzić się z taką decyzją Urzędu Marszałkowskiego i, jak wszystko na to wskazuje, planuje zatrzymanie konkurenta, a więc Kolei Małopolskich.

Przewozy Regionalne po raz kolejny straciły obsługę linii SKA 2 w Małopolsce. Przewoźnik jednak nie chce pogodzić się z taką decyzją Urzędu Marszałkowskiego i, jak wszystko na to wskazuje, planuje zatrzymanie konkurenta, a więc Kolei Małopolskich.

Chodzi mianowicie o zaplecze techniczne na Płaszowie. Obecna umowa na korzystanie z niego zawarta przez obu przewoźników wygasa 9 grudnia. Nowa nie została jeszcze podpisana i nie wiadomo czy zostanie podpisana.

Na nasze pytanie czy umowa z Kolejami Małopolskimi na udostępnienie zaplecza technicznego w Krakowie Płaszowie zostanie przedłużona? rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych Dominik Lebda odpowiada: "przekażemy informację po podjęciu decyzji". Dopytujemy zatem o to, kiedy ta decyzja zostanie podjęta. Odpowiedź Przewozów Regionalnych to: "jak tylko pojawi się decyzja wrócimy z informacją". Cóż, wiemy zatem niewiele. Oficjalnie. Nieoficjalnie dowiadujemy się jednak, że Przewozy Regionalne zrobią wszystko, żeby nowej umowy z Kolejami Małopolskimi nie podpisać. Chyba, że Marszałek Jacek Krupa zmięknie i po raz kolejny przekaże obsługę linii SKA2 w ręce Przewozów Regionalnych.

Sam problem dostrzegają Koleje Małopolskie. Ich szef Grzegorz Stawowy na łamach krakowskich mediów przyznaje, że może dojść do sytuacji, w której przewoźnik nie będzie miał gdzie wykonywać przeglądów technicznych swoich pociągów. A to oznacza, że jednostki nie będą mogły wyjechać na szlaki. Przewoźnik szuka już alternatywnego rozwiązania. Chce wynająć bocznicę od jednego z prywatnych podmiotów.

Konflikt między Małopolską a Przewozami Regionalnym trwa zatem w najlepsze. Jeśli jednak pociągi nie wyjadą na trasy straci jak zwykle pasażer….



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Małopolskie
Przewozy Regionalne
Kraków
Małopolska
  • żenada – 29.11.2017

    Jaki znów chytry plan? Zwykłe tanie cwaniactwo i realizacja celu po trupach, kosztem pasażerów których jak widać PR mają gdzieś.

  • advisor – 29.11.2017

    Bolszewickie PR-y w natarciu.Co następne? Oflagowanie się i strajk? Czy płacze i żale do Naczelnika?Mam nadzieję, że Krupa pokaże im miejsce w szeregu, a docelowo ten żałosny socjalistyczny kolos zniknie z małopolski na zawsze.

  • gutek – 29.11.2017

    stać marszałka na swoją kolej to niech wybuduje też swoją bazę

  • elwu – 29.11.2017

    I skończy się jak zwykle, PR mogły zarobić kasę, a zostaną z pustą halą .

  • KMŁ – 29.11.2017

    Tonący brzytwy się chwyta, a to zaplecze techniczne w Płaszowie od dawna jest ruina.

  • malopolski – 29.11.2017

    Ludowe przewozy regionalne

  • KMŁ fan – 29.11.2017

    @gutek starają się od dawna o własną bazę, ale co chwile PKP kładzie kłody pod nogami.

  • SKA2 – 29.11.2017

    SKA2 od zawsze było w Kolejach Małopolskich i to dzięki KMŁ są tam pasażerowie. Jak na rok PR odebrały tą linię KMŁ, to pasażerowie odeszli ;)

  • NCi – 29.11.2017

    Najwyższa pora aby wymierzyć PR pożądanego kopa w doopę. Jestem pewny, że ich uprzywilejowane pozycja niszczy rozwój przejazdów kolejowych w Polsce. Podobne rzeczy mają miejsce w przypadku PKP IC i szkoda, że nie wpuszcza się lub znacznie utrudnia działanie konkurentom na wielu trasach. Nadszedł już czas aby zorganizować własne zaplecze utrzymanie i w ten sposób odciąć ten wrzóď.Niestety na to potrzeba i czasu i środków. Oby się to jednak udało.

  • Klki – 29.11.2017

    Środki na budowę zaplecza są. Tylko PKP ciągle coś wymyśla. Nie da się ukryć że pan Mamuśki stoi za tym wszystkim. I zdychajace związki zawodowe.

  • cymbergaj – 29.11.2017

    Zaplecze techniczne w Płaszowie a nie "na Płaszowie " . Kto to pisze

  • Wojti – 29.11.2017

    Przenieść bazę do Tarnowa, dogadijąc się z cargo, tam jest sporo hal niewykorzystanych przez PKP CARGO.

  • sazonov – 29.11.2017

    chamy!

  • kolejarz – 29.11.2017

    ~Wojti, PKP Cargo jak i inne spółki z grupy PKP mają "z góry" zakaz jakiejkolwiek współpracy ze spółkami samorządowymi, a w szczególności KMŁ...

  • Rodion – 29.11.2017

    @WojtiDokładnie, przebudować szopę w Tarnowie pod EZTy, albo postawić nową halę. Miejsca na stacji Tarnów Filia jest sporo.

  • Zygmunt – 29.11.2017

    Skoro cały nowy i zmodernizowany tabor chcecie wysyłać do Wielkopolski, a pasażerów Małopolski i Podkarpacia macie w d.... , to nie powinno być tu dla was miejsca. Won !

  • fryc – 29.11.2017

    mieli rok na wybudowanie lub wynajęcie hali, zatrudnienie rewidentów więc żale do prezesa. Jak sąsiad chciał wynająć mój garaż pod blokiem też powiedziałem mu wara

  • konduktor – 29.11.2017

    Wczoraj na parkingu stacji benzynowej na ulicy Wielickiej odbyło się ciekawe spotkanie dwie panie kierownik i trzech maszynistów z Kolei Małopolskich czterech związków oraz pani z PR. Spotkanie trwało 35 minut i ustalano zasady powrotu pracowników do PR. Maszyniści chcieli większe pieniądze ale przyjęto zasadę że wracają na takich samych warunkach z jakimi poszli.

  • . – 29.11.2017

    @konduktorSerio? Sąd takie info ?

  • www – 29.11.2017

    Takie podejście PR-y stosują przynajmniej ze dwadzieścia lat. Przeginali i przeginali to powstały KŚ, KM i inne. Ktoś nie wierzył i się przejechał. I teraz dalej PR-y wierzą w jakieś bajki, a pasażerów traktują po staremu. Papier wszystko przyjmie, ale papier nie pracuje, bo to robią ludzie, którym się chce albo nie.Ktoś zna jakąś linię na której PR-y przyciągnęły nowych pasażerów? Przykład Małopolski pokazuje, że w drugą stronę potrafią. Jak to w ogóle możliwe?

  • mechanik – 29.11.2017

    I bardzo dobrze wszak lepszy wygrywa.

  • Cyryl – 29.11.2017

    Przez rok nie zorganizowali sobie zaplecza, teraz szukają. Żenada.

  • zeus04 – 29.11.2017

    Czasem jeżdżę PR-ami do Krakowa czy Szczakowej i bardzo dobra firma jest.

  • Xxx – 29.11.2017

    Racja tabor może stary ale zawsze jeździ niema tragedii

  • BUs – 29.11.2017

    W przyszłym roku PiS wygra w Małopolsce i to będzie koniec KMał...

  • akuku – 30.11.2017

    Można się oburzać na PRy. Ale przez rok nie załatwić takiej poważnej sprawy? Gdzie jest gospodarz tej firmy? To tak jakby po żniwach nie mieć spichlerza, tylko pytać sąsiada o zgodę na przechowanie swoich zbiorów. No bez jaj.

  • BOLO – 30.11.2017

    Koleje Małopolskie jeżdżą po liniach zmodernizowanych, a tam gdzie są roboty torowe prowadzone przez PKP PLK S.A. nie są zainteresowani przewozem pasażerów ponieważ wiąże się to z wprowadzeniem zastępczej komunikacji autobusowej , co wiąże się z dodatkowymi kosztami. Nie tylko bocznica w Kr.Płaszowie jest problemem ale wiele innych aspektów. Nowy tabor zakupuje Pan Marszałek, który jest właścicielem obu Spółek. Widocznie lubi jedną bardziej, że przekazuje nowy tabor. Od samego początku uruchomienie Kolei Małopolskich odbywało się kosztem Przewozów Regionalnych. Pan Marszałek świadomie niszczy Przewozy Regionalne a w zamian uruchomił KMŁ, a skąd była na to KASA. Punktualność pociągów KMŁ jest regulowana przez PKP PLK S.A. , która zatrzymuje planowe pociągi PR w celu przepuszczenia pociągów KMŁ. Panie Marszałku przemyśl to i zastanów się nad LOGIKĄ.

  • aw – 30.11.2017

    To wszystko razem ta jakaś paranoja.Jak nie wiadomo o co biega, to na pewno sprawa kasy.Marnowanie publicznych pieniędzy, zamiast optymalizacji przewozów na terenie Małopolski.Jest oczywiste , że PR nie chcą podpisać umowy z KMŁ, po co ułatwiać konkurencji i to nieczystej zadanie.Jeśli już muszą istnieć obie spółki, to należy im powierzać przewozy w drodze przetargu.Kto lepszy i tańszy, ten wykonuje przewozy.

  • takaprawda – 30.11.2017

    PRegionalne nie mają obowiązku ułatwiania sprawy konkurencyjnej - jakby nie było - firmie. Która przez rok nie kiwnęła palcem, żeby mieć swoją bazę.To tak jakby jeden operator kablówki zgodził się na prace swoich serwisantów dla konkurencji. Nonsens.

  • asdf – 30.11.2017

    KMł do likwidacji. Podobnie KD, KŚ, KW i ŁKA. Powinny zostać KM, PR, i WKD. SKM powinnia być włączona do PZPR, a SKMW do KM lub WKD. Oczywiście przetargi powinny być ogłaszane i niech jeżdżą prywatni.

  • ert – 30.11.2017

    Przecież PR rok po roku robiły co mogły aby uwalić powstanie bazy KMŁ. Patrząc z boku, to w dłuższej perspektywie PR wręcz podręcznikowo same robią sobie krzywdę.

  • studenciak – 30.11.2017

    @ SKA2Bez przesady. Na trasie do Sędziszowa było bardzo dużo pasażerów przy 11 parach połączeń. Po upadku Tarnowaz pwodu remontów, była to jedna z bardziej frekwencynych tras, wiadomo, że jeszcze był odcinek Kraków - Bussines Park ale tak naprawdę na żadnej linii KMŁ nie startowały od 0 pasażerów do sukcesu.Czekamy na super KMŁ na innych małoplskich trasach. Bo powrót KMŁ na SKA2 rewolucją nie jest. Nie zmienia się nic z punktu widzenia pasażera.Skro firma A odbiera zamówienia firmie B, to dziwne, żeby zachowywać się inaczej. A polityk prezes spółki A od samego początku powinien zakładać taki scenariusz i mieć bazę zaklepaną, choćby w Katowicach czy Oświęcimiu, Sędziszowie lub Nowym Sączu. Skoro jest inaczej, to marny z niego prezes - w końcu polityk.

  • stan – 01.12.2017

    Dzisiaj to nie PolRegio walczy o przetrwanie, przyszłość firmy w kraju i małopolsce jest stabilna . Gożej wygląda sytuacja kolei małopolski, brak współpracy z konkurentem i nieskuteczny patronat właściciela czyli marszałka Krupy spowoduje zapaść już w pierwszym kwartale 2018r. Przedłużające się negocjacje z bankami o prologatę kredytów operacyjnych, relegowanie z ska 2 i ograniczenie pracy na ska 3 będzie skutkować zamknięciem 2017 roku stratą kilku milionów i raczej nie będzie dokonana operacja zwiększenia aktywów celem utrzymania płynności finansowej. Tutaj dodam że koleje mał. dokonały inwestycji personalnych na rzecz zwiększonej pracy eksploatacyjnej której raczej PKP nie da im wykonać więc nakłady poniesione w 2017 nie zostaną skempensowane w 2018r. więc w drugiej połowie roku można spodziewać się postępowania upadłościowego przewoźnika samorządowego i raczej będzie to postępowanie układowe. W styczniu najpewniej kolejna zmiana prezesa- sory taki mamy klimat.

  • okl – 02.12.2017

    "chytry dwa razy traci" ;)

  • Klki – 03.12.2017

    Czytam i nie wieże. Kto to wszystko piszę. Propaganda jak za czasie stalinizmu.

  • elekt – 05.12.2017

    Psie wozy regionalne.

  • xyz – 05.12.2017

    @SKA2PRy zawsze obsługiwały na tej linii sporo pasażerów przed 2015.Ja nie widzę między tymi przewoźnikami żadnej różnicy.Starsze panie konduktorki z PRów są równie miłe co te z KMŁ.

  • Ette – 05.12.2017

    Te wszystkie spółeczki samorządowe to cyrk na kółkach. Jedno na co kładą nacisk to PR, a reszta to wina konkurencji. Niech mi ktoś wytłumaczy jaki miałyby interes przewozy regionalne we wspieraniu konkurencji? Litości to nie kom7na

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.