TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Chraniuk: Nie jesteśmy w stanie wozić pasażerów za 5 euro
InfoRail.pl - Opublikowano: 23.04.2019 12:03:31 1 komentarz
Chraniuk: Nie jesteśmy w stanie wozić pasażerów za 5 euro

Konkurencja może być motywatorem do dalszych działań – tak plany ewentualnego wjazdu do Polski czeskiego przewoźnika RegioJet skomentował Prezes PKP Intercity Marek Chraniuk.

Konkurencja może być motywatorem do dalszych działań – tak plany ewentualnego wjazdu do Polski czeskiego przewoźnika RegioJet skomentował Prezes PKP Intercity Marek Chraniuk.

To może być motywacja to wprowadzenia kolejnych ciekawych propozycji ofertowych. Musimy patrzeć na to, że pasażer, przyzwyczajony do określonego produktu, może zainteresować się ofertą konkurencji. Stąd mamy system zarządzania ceną, tak, aby była ona jak najbardziej korzystna dla pasażera – dodał szef przewoźnika.

Trzeba jednak w tym miejscy przypomnieć, że szef RegioJet Radim Jancura zapowiedział, że jest w stanie wozić pasażerów z Warszawy do Krakowa czy Katowic nawet za kilka euro. Cena proponowana przez czeskiego przewoźnika na trasach, na których obecnie kursuje jest dynamiczna i zależy od klasy, którą wybiera pasażer. Co na to PKP Intercity?

Nie jesteśmy w stanie przewieźć pasażera z Warszawy do Krakowa za 5 euro – mówi Marek Chraniuk. Wiemy, ile kosztuje PLK, ile kosztuje prąd, ile kosztuje personel. Nie wie ilu musiałoby być pasażerów, może jak w kolejach indyjskich – zażartował szef PKP Intercity. Już całkiem poważnie dodał, że koszty uruchomienia pociągów w Polsce zależą od trasy, zaś bilety, które obecnie oferuje przewoźnik są adekwatne do możliwości przewoźnika i kosztów przez niego ponoszonych.

Czy to oznacza, że tanie podróżowanie kolejami po Polsce, które zapowiadał Radim Jancura nie jest możliwe? Jest tylko jeden sposób, aby się przekonać. Czeski przewoźnik musiałby wjechać do Polski i zaproponować konkretne kwoty.

Polski rynek jest ważny dla RegioJet – powiedział nam Radim Jančura, szef czeskiego przewoźnika. Mamy już teraz autobusowe połączenie Kraków – Ostrawa – Wiedeń. RegioJet ma też certyfikaty, aby wejść na rynek polski. Ten kolejowy. Przyszłościowo jest on dla nas niezwykle interesujący – podkreślił. Jak się okazuje żółte pociągi mogą wjechać do Polski już w przyszłym roku. Wskazywane data to nowy rozkład jazdy 2020/2021.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
Regio Jet
  • Karel Gatt – 23.04.2019

    A może zamiast propagandy budowanej przez marketingowców RegioJet jakieś fakty? Firma Jancury od grudnia wjeżdża na Ostrava-Brno z państwową dotacją w wysokości 20 zł/pockm. PKP IC otrzymuje dotację 12,50 zł/pockm. W tej sytuacji jasne jest, że czeski przewoźnik może sobie pozwolić na dumping cenowy w Polsce.

  • Sebastian Pioro – 23.04.2019

    Pkp nie jest w stanie - bo jest zbyt mocno rozbudowana dyrekcja z sutymi pensyjkami... Aby bylo mozliwe sprzedawanie tanszych biletów, a tym samym możliwość wiekszej ilosci pasazerow - trzeba zmienic caly system...

  • Łukasz Bieniasz – 23.04.2019

    A jestescie wogole wstanie przewieźć ludzi?

  • Michał Paweł Łukasz – 23.04.2019

    To czas zamykać interes, skoro nie potrafią to czas na kogoś kto potrafi. Rynek "prywaciarzy" potrafi wszystko. Jeżdżą tanio, punktualnie i nowym taborem, Polska Komunistyczna Propaganda :)

  • kolejFAN – 23.04.2019

    przede wszystkim pic nie ma wagonów aby uruchamiać więcej połączeń, a tramwaje awaryjne, czym tu konkurować? tylko kosić kasę z dotacji i udawać że się jeździ...taka ich polityka

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.