TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Chraniuk: Nie jesteśmy w stanie wozić pasażerów za 5 euro
InfoRail.pl - Opublikowano: 23.04.2019 12:03:31 1 komentarz
Chraniuk: Nie jesteśmy w stanie wozić pasażerów za 5 euro

Konkurencja może być motywatorem do dalszych działań – tak plany ewentualnego wjazdu do Polski czeskiego przewoźnika RegioJet skomentował Prezes PKP Intercity Marek Chraniuk.

Konkurencja może być motywatorem do dalszych działań – tak plany ewentualnego wjazdu do Polski czeskiego przewoźnika RegioJet skomentował Prezes PKP Intercity Marek Chraniuk.

To może być motywacja to wprowadzenia kolejnych ciekawych propozycji ofertowych. Musimy patrzeć na to, że pasażer, przyzwyczajony do określonego produktu, może zainteresować się ofertą konkurencji. Stąd mamy system zarządzania ceną, tak, aby była ona jak najbardziej korzystna dla pasażera – dodał szef przewoźnika.

Trzeba jednak w tym miejscy przypomnieć, że szef RegioJet Radim Jancura zapowiedział, że jest w stanie wozić pasażerów z Warszawy do Krakowa czy Katowic nawet za kilka euro. Cena proponowana przez czeskiego przewoźnika na trasach, na których obecnie kursuje jest dynamiczna i zależy od klasy, którą wybiera pasażer. Co na to PKP Intercity?

Nie jesteśmy w stanie przewieźć pasażera z Warszawy do Krakowa za 5 euro – mówi Marek Chraniuk. Wiemy, ile kosztuje PLK, ile kosztuje prąd, ile kosztuje personel. Nie wie ilu musiałoby być pasażerów, może jak w kolejach indyjskich – zażartował szef PKP Intercity. Już całkiem poważnie dodał, że koszty uruchomienia pociągów w Polsce zależą od trasy, zaś bilety, które obecnie oferuje przewoźnik są adekwatne do możliwości przewoźnika i kosztów przez niego ponoszonych.

Czy to oznacza, że tanie podróżowanie kolejami po Polsce, które zapowiadał Radim Jancura nie jest możliwe? Jest tylko jeden sposób, aby się przekonać. Czeski przewoźnik musiałby wjechać do Polski i zaproponować konkretne kwoty.

Polski rynek jest ważny dla RegioJet – powiedział nam Radim Jančura, szef czeskiego przewoźnika. Mamy już teraz autobusowe połączenie Kraków – Ostrawa – Wiedeń. RegioJet ma też certyfikaty, aby wejść na rynek polski. Ten kolejowy. Przyszłościowo jest on dla nas niezwykle interesujący – podkreślił. Jak się okazuje żółte pociągi mogą wjechać do Polski już w przyszłym roku. Wskazywane data to nowy rozkład jazdy 2020/2021.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
Regio Jet
  • kolejFAN – 23.04.2019

    przede wszystkim pic nie ma wagonów aby uruchamiać więcej połączeń, a tramwaje awaryjne, czym tu konkurować? tylko kosić kasę z dotacji i udawać że się jeździ...taka ich polityka

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !