TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Chraniuk: Nie chcemy prototypów, pasażerowie nie mogą być poligonem doświadczalnym
InfoRail.pl - Opublikowano: 22.02.2018 11:37:16 4 komentarze
Chraniuk: Nie chcemy prototypów, pasażerowie nie mogą być poligonem doświadczalnym

Nasze działania będą oceniane przez pasażerów – powiedział wczoraj Marek Chraniuk, szef PKP Intercity.

Nasze działania będą oceniane przez pasażerów – powiedział wczoraj Marek Chraniuk, szef PKP Intercity.

Nowa strategia taborowa przewoźnika zaprezentowana w grudniu 2017 roku obejmuje działania spółki nawet do 2035 roku. Zakłada ona zakup nowych ezt-ów, lokomotyw i siedmioczłonowych push&pulli. To właśnie takie jednostki mają powstać w tamach programu Luxtorpeda. Po co?

Aby zapewnić komfort pasażerom – mówił Marek Chraniuk. Windy dla osób niepełnosprawnych czy miejsce d przewozu nart – to wszystko robimy dla pasażera – dodał.

Szef przewoźnik zwrócił uwagę także na fakt, że spółka musi być gotowa na konkurowanie z innymi przewoźnikami po otwarciu rynku. Ale LEOExpressu nie boi się. Teraz jest okazja, żeby w ramach programu Luxtorpeda 2.0 zrealizować kilka projektów. Chcemy, żeby to nie były prototypy. Pasażerowie nie mogą być poligonem doświadczalnym – mówił Chraniuk. A zatem, zanim jednostka, która powstanie w programie NCBR zabierze podróżnych musi przejść odpowiednie testy i badania. Mają one na celu wyeliminowanie tzw. chorób wieku dziecięcego.

Musimy zwrócić również uwagę na to, jakie będą oczekiwania – mówił dalej Chraniuk. Postęp, innowacyjność sprawia, że za dwa lata może pojawić się coś jeszcze ciekawszego – dodał.

Dzięki współpracy z NCBR powołany zostanie zespół, który po jakimś czasie pokaże efekty swoich prac. Uwzględniamy prace PKP PLK, zakładamy pojazdy do 250 km/h – optymistycznie zakończył Chraniuk.

Ezt, lokomotywa, pus-pull

Takie trzy pojazdy mają powstać w ramach współpracy z NCBR. Czy można wymyśleć coś innego niż to co mamy teraz? Nasi Czytelnicy już zwracali na to uwagę. PKP Intercity zrezygnowały z dokupienia dodatkowych Dartów, które właśnie przeszły test i powoli wyleczyły się z chorób wieku dziecięcego. Teraz zabawa zacznie się od nowa. W przypadku lokomotywy mamy przecież Griffiny od Newagu, które właśnie kupują PKP Intercity. Czy nie wystarczyłoby nawiązać współpracy z nowosądecką firmą i zwyczajnie dopracować, do własnych potrzeb czy wyższych prędkości, maszyn, które już są, jeżdżą, są testowane i sprawdzone. I wreszcie push&pull. W Kolejach Mazowieckich z powodzeniem kursują takie składy od PESY. I znowu czy nie wystarczyłoby ich dopracować pod kątem potrzeb przewoźnika dalekobieżnego? Nie skreślamy pomysłu rządowego, każdy bowiem pojazd nowy jest cenny i potrzebny. Pytanie jednak po co wymyślać coś, co zostało już wymyślone, nasuwa się samo…



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
lokomotywa
ezt
pusk&pull
  • Sławomir Jaworski – 22.02.2018

    No to jesteśmy w domu. Jak PKP IC kupuje prototypy, to nie może być dobrze.

  • advisor – 22.02.2018

    Nie będzie prototypów? Uuuuu, antypesjanizm ;-)

  • kolejFAN – 23.02.2018

    przestańcie pieprzyć o tych karpiach. Szrotowe karpie i ciasne flety , to tramwaje na połączenia regionalne.PKP IC powinno kupić wagony i lokomotywy! do tego z 10-15 nowych spalinówek ,ale nie gam.

  • DarekP – 23.02.2018

    Dyskusja na temat lokomotyw spalinowych w wielu miejscach toczy się od kilku lat. I co gorsza, nie ma z niej jednoznacznego wniosku, ale zakładanie, że jak kupimy spalinowe Griffiny, to sytuacja na pewno się poprawi, jest zbyt optymistyczne. Główne trasy Intercity powinny być zelektryfikowane, a na tę resztę może wystarczyć to, co jest, ale z odpowiednim zapasem, a nie tak, jak teraz.Warto jednak zauważyć, jak push-pulle pną się w górę w rankingu. Jeszcze niedawno coś tam tylko wspominano, a teraz co rusz, to ma być ich więcej. Najlepiej kosztem zbyt drogich modernizacji starych wagonów i lokomotyw.

  • Edi666 – 23.02.2018

    Skoro mówi o testowaniu i usuwaniu chorób wieku dziecięcego to znaczy że i tak chcą kupić prototypy.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.