TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Chopin bez wagonu 1. klasy. Dlaczego?
InfoRail.pl - Opublikowano: 03.01.2018 10:16:03 8 komentarzy
Chopin bez wagonu 1. klasy. Dlaczego?

Międzynarodowy pociąg "Chopin", kursujący z Warszawy do Wiednia nie prowadzi wagonu 1. klasy. Uwagę na ten problem zwrócił poseł Jacek Osuch, który zapytał o to Ministra Infrastruktury i Budownictwa.

Międzynarodowy pociąg "Chopin", kursujący z Warszawy do Wiednia nie prowadzi wagonu 1. klasy. Uwagę na ten problem zwrócił poseł Jacek Osuch, który zapytał o to Ministra Infrastruktury i Budownictwa.

Czy w ten sposób IC nie obniża konkurencyjności połączenia w porównaniu z transportem autokarowym i lotniczym? – pytał dalej poseł. Co na to resort. Otóż wiceminister Andrzej Bittel stwierdził, że PKP Intercity nie rekomendują takich zmian. Obecnie pociąg wykorzystuje maksymalną możliwą długość składu i włączenie wagonu klasy pierwszej wymagałoby wyłączenia jednego z wagonów wchodzących aktualnie w skład pociągu. W opinii przewoźnika, powyższa zmiana negatywnie wpłynęłaby na frekwencję w pociągu (w przypadku zmiany wagonu klasy drugiej doszłoby do wzrostu cen biletów, natomiast w przypadku wymiany wagonu sypialnego lub z miejscami do leżenia pogorszyłby się komfort podróży pociągiem nocnym) – stwierdził Bittel. A zatem Chopinem w 1. klasie nie pojedziemy.

Przypomnijmy, że od nowego rozkładu jazdy Chopin kursuje przez Kraków, nie przez Katowice. Celem takiego działania jest, jak podaje MIB, między innymi poprawa wyniku finansowego tego pociągu, biorąc pod uwagę, że największe potoki dla pociągów międzynarodowych w kierunku południowym generuje aglomeracja warszawska i małopolska oraz realizacja ustaleń międzynarodowych pomiędzy PKP Intercity a Kolejami Czeskimi, Austriackimi, Słowackimi i Węgierskimi.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
  • kolejFAN – 03.01.2018

    przecież Chopin czy Silesia nigdy nie prowadziły wagonów 1 klasy!!!

  • Cypis – 03.01.2018

    No ale widocznie posłom zachciało się jeździć do Wiednia i Bratysławy... Albo mają zapytania od "braci kolejarskiej", nienawykłej do podróżowania w bydlęcym standardzie.

  • anarh – 03.01.2018

    takimi duperelami się zajmują . to jest sprawa popytu/podaży na produkt

  • DarekP – 03.01.2018

    A tp w tym składzie nie kursuje sleeperetka, która to de-facto jest ulepszoną wersją wagonu 1 klasy, kursujacym jako 2 klasa?

  • interexpres – 03.01.2018

    kolego kolejFAN, czy pamiętasz pociągi Silesia i Chopin jako INTEREXPRESSY, jeśli nie to polecam zakup na all...ro za grosze choćby rejonowego rj z końca lat 80-tych i pozdtawiam

  • kolejFAN – 04.01.2018

    @INTEREXPRESChłopie może do lat 50 się cofnijmy albo do dwudziestolecia m-wojennego...jakie interekspresy nie ma teraz takich dziwacznych kategorii..ja mówię o czasach współczesnych a nie o końcu komuny. Końcem komuny do i do Bukaresztu 3 x dziennie dojechać mogłeś a dziś nie.

  • Damian – 05.01.2018

    A dlaczego nie ma 1 kl? , a dlaczego Poseł ma darmowe przejazdy?.

  • jarek – 11.01.2018

    tylko że na przykład jakbyśmy chcieli jechać IC Chopen do Pragi kursuje tylko wagon sypialny to nieco drożej bo wagonu kl. 2 niema są ale do Wiednia i Budapesztu. jak ic Silesia kursowała to był wagon kl.2 teraz nie ma

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.