Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Chińczycy wchodzą na Rail Baltica

inforail
27.12.2019 13:45
0 Komentarzy

Ofertapolsko-chińskiego konsorcjum została wybrana jako najkorzystniejsza w przetarguna budowę odcinka o długości ok. 71 km Czyżew-Białystok trasy kolejowej RailBaltica. Zaproponowana przez wykonawcę cena, to blisko 3,37 mld zł netto.

Informacja o wyborze została opublikowana na internetowejplatformie zakupowej PKP PLK SA. Przetarg w ramach projektu „Prace na linii E75na odcinku Czyżew–Białystok” odbył się z wykorzystaniem aukcji elektronicznej;wpłynęły do niego trzy oferty.

Za najkorzystniejszą uznano ofertę złożoną przez konsorcjumstworzone przez: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor sp. z o.o. z Zawiercia(lider konsorcjum) oraz Stecol Corporation i Sinohydro Corporation Limited -obie firmy z Chin. Zaproponowana przez ten podmiot cena, to blisko 3,37 mld złnetto (4,14 mld zł brutto).

Po wpłynięciu dokumentów od zainteresowanych przetargiempodmiotów, oferta polsko-chińskiego konsorcjum była najdroższa. Żeby dokonać znich wyboru, przeprowadzona została aukcja elektroniczna, po której ostateczniewłaśnie ten podmiot zaproponował cenę niższą od dwóch pozostałych oferentów.Całkowita cena brutto stanowiła aż 95 proc. punktacji oceny ofert.

„Podpisanie umowy będzie możliwe po zakończeniuprocedur formalnych – m.in. jeśli nie wpłyną żadne odwołania, oraz pozakończeniu kontroli Urzędu Zamówień Publicznych” – poinformowało w piątekPAP zespół prasowy PKP PLK SA. Już wcześniej spółka podawała, że podpisanieumowy z wykonawcą wyłonionym w tym przetargu, planowane jest na I kwartał 2020roku.

Termin realizacji umowy, to 37 miesięcy, licząc od dniarozpoczęcia prac.

Odcinek Czyżew-Białystok to jedna z kluczowych inwestycjikolejowych w Podlaskiem. To ostatni odcinek modernizacji trasy kolejowejWarszawa-Białystok, fragmentu międzynarodowej trasy Rail Baltica. Jakzapowiadały wcześniej PKP PLK, po modernizacji trasy pociągi osobowe będą mogłyjeździć z prędkością do 200 km/h, a podróż z Białegostoku do Warszawy ma trwaćpółtorej godziny, czyli nawet o godzinę krócej, niż obecnie.

Inwestycja jest dofinansowana z UE z programu CEF – ŁączącEuropę.


Komentarze