Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Chińczycy coraz bliżej Rail Baltica

inforail
18.02.2020 06:45
0 Komentarzy

Ofertapolsko-chińskiego konsorcjum została ponownie wybrana za najkorzystniejszą wprzetargu na prace budowlane przy modernizacji ok. 70-kilometrowego odcinkaCzyżew-Białystok międzynarodowej trasy kolejowej Rail Baltica – podały PKP PLK.

Prace mają kosztować 3,3 mld zł netto. Oferty w tymprzetargu oceniano ponownie po tym, gdy 31 stycznia Krajowa Izba Odwoławcza -po odwołaniach złożonych przez uczestniczące w przetargu firmy – unieważniławybór najkorzystniejszej oferty, nakazała uzupełnienie dokumentówpotwierdzających spełnienie warunków udziału w przetargu i ponowną ocenę ofert.

Wskutek tej ponownej oceny, za najkorzystniejszą uznanoofertę firm: Intercor sp. z o.o. z Zawiercia oraz chińskich: Stecol Corporationi Sinohydro Corporation Limited, które zaproponowały kwotę 3,3 mln zł netto(4,1 mld zł brutto) – zawiadomiły PKP PLK w oficjalnej informacji na swojejPlatformie Zakupowej. W przetargu stosowano aukcję elektroniczną.

Rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe SA Mirosław Siemieniecpoinformował w poniedziałek PAP, że jeśli nie będzie odwołań od ponownegorozstrzygnięcia przetargu, na koniec pierwszego kwartału 2020 r. spółkachciałaby podpisać umowę z wykonawcą. Dodał, że termin na składnie odwołań doKrajowej Izby Odwoławczej mija 21 lutego.

Do przetargu zgłosiły się trzy konsorcja. W uzasadnieniuponownego wyboru oferty polsko-chińskiej jako najkorzystniejszej PKP PLKpodały, że spełnia ona wszystkie kryteria, warunki udziału w przetargu, aoferta zdobyła 100 proc. punktów w ocenie.

Fragment trasy Czyżew-Białystok to jedna z kluczowychinwestycji kolejowych w Podlaskiem. To ostatni odcinek modernizacji trasykolejowej Warszawa-Białystok – fragmentu międzynarodowej trasy Rail Baltica.Jak zapowiadały wcześniej wielokrotnie PKP PLK, po modernizacji trasy pociągiosobowe będą mogły jeździć z prędkością do 200 km/h, a podróż z Białegostoku doWarszawy ma trwać półtorej godziny, czyli o godzinę krócej niż obecnie.

Inwestycja jest dofinansowana z unijnego programu CEF -Łącząc Europę.


Komentarze