TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Ceske drahy pozyskają Vectrony i Traxx-y
InfoRail.pl - Opublikowano: 08.08.2018 18:02:27 3 komentarze
Ceske drahy pozyskają Vectrony i Traxx-y (wiz. CD)

Na przełomie 2018 i 2019 roku CD Cargo pozyska cztery kolejne lokomotywy wielosystemowe Siemens Vectron. Flota przewoźnika powiększy się także o 10 Traxx-ów MS od Bombardiera.

Na przełomie 2018 i 2019 roku CD Cargo pozyska cztery kolejne lokomotywy wielosystemowe Siemens Vectron. Flota przewoźnika powiększy się także o 10 Traxx-ów MS od Bombardiera.

Te ostatnie dołączą w latach 2019 i 2020. Łącznie do 2022 roku Ceske drahy mogą nabyć nawet 40 takich lokomotyw. Jest to innowacyjny produkt z udanej serii Traxx MS. Takich lokomotyw producent sprzedał ponad 2 250. W taborze CD Cargo są już Vectrony – 8 sztuk.

Wielosystemowe lokomotywy będą kursowały w kraju, a także we wszystkich sąsiednich państwach i na Węgrzech. Przewoźnik myśli także o przewozach do Słowenii i Chorwacji.

"Pozyskując lokomotywy wielosystemowe realizujemy strategię ekspansji marki CD Cargo na rynkach zagranicznych. W tej chwili mamy licencje na realizację transportu w Polsce, Austrii, na Słowacji i na Węgrzech, a odpowiedni tabor pozwoli nam w pełni je wykorzystać. Mamy już identyfikację szeregu kierunków w transporcie międzynarodowym, które możemy natychmiast wdrożyć dzięki tym lokomotywom. W ten sposób zaspokajamy potrzeby naszych klientów oraz realizujemy całą trasę jedną lokomotywą" – mówi dyrektor wykonawczy CD Cargo Tomáš Tóth.

Lokomotywy będą wyposażone w zaawansowane silniki do pracy z operacyjnymi prędkościami, które odpowiadają współczesnym trendom w Europie oraz umożliwiają ciągnięcie ciężkich pociągów na długich trasach. Są też wyposażone w ETCS, CCTV, GSM-R.

"Zakup nowoczesnych lokomotyw jest w pełni zgodny z zatwierdzoną koncepcją odnowienia parku pojazdów szynowych" – mówi Tomáš Tóth. "Naszym celem jest wyeliminowanie przestojów do wymiany lokomotyw, usprawnienie transportu na długich dystansach, a także pełne wykorzystanie potencjału sieci SŽDC. W przyszłości planujemy stopniowo wycofać zawodne i technicznie przestarzałe lokomotywy i zastąpić je nowoczesnymi i zmodernizowanymi maszynami, które są poza wyżej wymienionymi parametrami technicznymi, również przyjazne dla środowiska" – stwierdza.

Umowy z Siemensem i Bombardierem mają zostać podpisane w najbliższych dniach.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Ceske drahy
Siemens
Vectron
Bombardier
Traxx
lokomotywa
  • Kaszebe – 09.08.2018

    Czemu bracia Czesi nie kupują fantastycznych lokomotyw "Gamma"!Przecież są takie tanie choć do ......... ; )

  • Alibaba – 09.08.2018

    Może potrzebują lokomotyw, które będą jeździć?

  • zeus04 – 12.08.2018

    Czesi mają swoją Skodę, a potrzebują lokomotyw z dopuszczeniami na inne kraje...

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.