TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Ceske drahy nadal jeżdżą do Szklarskiej Poręby i Międzylesia. Za ile w tym rozkładzie?
InfoRail.pl - Opublikowano: 18.12.2017 13:25:06 14 komentarzy
Ceske drahy nadal jeżdżą do Szklarskiej Poręby i Międzylesia. Za ile w tym rozkładzie? (foto: KD)

Tak, jak w ubiegłych edycjach, także i w tym rozkładzie jazdy Ceske Drahy obsługują transgraniczne połączenia kolejowe.

Tak, jak w ubiegłych edycjach, także i w tym rozkładzie jazdy Ceske Drahy obsługują transgraniczne połączenia kolejowe Liberec-Szklarska Poręba Górna na odcinku granica państwa–Szklarska Poręba oraz Pardubice/Ústí nad Orlicí–Międzylesie na odcinku granica państwa – Międzylesie.

To efekt zawartej umowy z Kolejami Dolnośląskimi. Wartość zamówienia to 1 764 000.00 PLN netto.

Czeski przewoźnik zapewni obsługę połączenia własnym taborem oraz własną obsługą (maszynista, kierownik pociągu, konduktor) w okresie od 10 grudnia 2017 r. do 8 grudnia 2018 r.

W uzasadnieniu czytamy, że zamawiający, czyli Koleje Dolnośląskie, jest podmiotem realizującym zadania obsługi sieci świadczących publiczne usługi w zakresie transportu kolejowego w obrębie Dolnego Śląska. Przedmiotem postępowania jest "Realizacja transgranicznych połączeń kolejowych Liberec–Szklarska Poręba Górna na odcinku granica państwa–Szklarska Poręba Górna oraz Pardubice/Ústí nad Orlicí–Międzylesie na odcinku granica państwa–Międzylesie" poprzez obsługę połączenia własnym taborem oraz własną obsługą (maszynista, kierownik pociągu, konduktor) w okresie od 10.12.2017 r. do 8.12.2018 r." przez firmę České Dráhy a.s. Wskazaniem do realizacji połączeń jest natomiast umowa zawarta między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Republiki Czeskiej o komunikacji kolejowej przez granicę państwową, podpisana w Pradze dnia 29.4.2005 r.

Wykonawca České Dráhy a.s. jest jedynym podmiotem, który może wykonać przedmiotowe zamówienie, ponieważ ma wyłączność na świadczenie usług publicznych w zakresie wykonywania kolejowych przewozów pasażerskich na liniach:

1) Kolei Gór Izerskich na terenie Kraju Libereckiego w Republice Czeskiej;

2) Prdubice / Ústí nad Orlicí–granica państwa.



Sprawdź też:
Ceske drahy
Koleje Dolnośląskie
Czechy
Szklarska Poręba
Międzylesie
dolnośląskie
  • jupiter – 18.12.2017

    Czytałem, że Czesi od wiosny chcieli uruchomić rychlik z Pragi do Szklarskiej Poręby albo Jeleniej Góry ale Urząd Marszałkowski Dolnego Śląska nie zechciał dopłacić za polski odcinek i zostanie on skrócony do Harrachowa. Po co w takim razie te wszystkie promocje Kolei Dolnosląskich do Czech skoro niszczy się jednocześnie dobre pomysły połączeń? Bezpośredni pociąg do Pragi ze Szklarskiej Poręby i z dobrą taryfą byłby strzałem w dziesiątkę dla turystów w wakacje!

  • Krzyś – 18.12.2017

    Czy Koleje Dolnośląskie interesuje za co płacą Czeskim Drahom czy płacą byle by tylko coś jeździło? Rozkład jazdy na odwal się ,zrobiony pod Czechów a nie Polaków, pierwszy pociąg do Jakuszyc przez większą część roku nie jeździ,można się tam dostać dopiero kolejnym około południa. A co dopiero jechać dalej do Czech przy takim połączeniu i żeby jeszcze wrócić w ten sam dzień. Do Liberca dla przykładu przyjazd najwcześniejszym pociągiem w pół do pierwszej, po 16 już powrót, czyli zostaje nieco ponad 3 godziny strasznie dużo czasu tylko żeby pójść na starówkę zjeść obiad i wrócić do pociągu. I tak pociągi sobie jeżdżą, wożą Czechów a Polacy dalej jeżdżą w góry samochodami.

  • Krzyś – 18.12.2017

    Sprawdziłem drugi też nie jeździ przez większą część roku, czyli dopiero trzeci pociąg jeździ cały rok którym się można dostać do czech. Który inteligent ten rozkład układal i dlakogo ?

  • Podróżnik – 19.12.2017

    Miało być więcej pociągów do Czech po tym, jak Koleje Dolnośląskie "wynegocjowały" w swoim stylu z Czeskimi Drahami stawiając Czechów pod ścianą obniżenie kosztów funkcjonowania połączenia po polskiej stronie (de facto te koszty zostały tylko przerzucone na Czechów, bo przecież nie mogły zmaleć). To gdzie te pociągi, Panie Rachwalski?

  • kolejFAN – 19.12.2017

    fatalny rozkład, robiony pod Czechów, nie ma się czym chwalić..żenada jakaś

  • AA – 20.12.2017

    Patrząc na wypowiedzi powyżej mamy odpowiedź dlaczego Czesi dbają o swoich pasażerów. Brawa dla Czechów.

  • pthr – 20.12.2017

    Kiedy skończyłem czytać ten artykuł ,jedną nogą byłem już w pociągu do szklarskiej ale na szczeście przeczytałem komentarze i znowu obudziłem się w Polsce.Dziekuję drodzy czytelnicy za kubeł zimnej wody.

  • St – 20.12.2017

    Jupiter, źle czytałeś. Nie było takiego
    pomysłu ani propozycji że strony Czechów.

  • Dyżurny – 20.12.2017

    @St: Jest taki pomysł, nie wprowadzaj w błąd. Tutaj masz artykuł na ten temat: http://www.harrachov.cz/clanky-detail.asp?NewsID=1329
    O projekcie przedłużenia do Szklarskiej Poręby można przeczytać np. na czeskich forach kolejowych. Zresztą to nawet samo się nasuwa, gdyż w Harrachovie nawet nie ma gdzie odstawić takiego składu (są jedynie dwa tory mijanki, intensywniej wykorzystywane przez cały dzień).

  • ja pier... – 21.12.2017

    Nooo... Kolejarze w KD dłuuugo śpią. Pierwszy pociąg w góry o 10.30... Albo chodzi po prostu żeby nikt nie jeździł.

  • hasler – 22.12.2017

    Jeszcze tu nie ma szczyli z Infobzety.pl zaśmiecających wszystkie portale wyrzygami na temat Lwówka i Jeleniej Góry?

  • hasler – 22.12.2017

    Jeszcze tu nie ma szczyli z Infobzety.pl zaśmiecających wszystkie portale wyrzygami na temat Lwówka i Jeleniej Góry?

  • hasler – 22.12.2017

    Jeszcze tu nie ma szczyli z Infobzety.pl zaśmiecających wszystkie portale wyrzygami na temat Lwówka i Jeleniej Góry?

  • hasler – 22.12.2017

    Jeszcze tu nie ma szczyli z Infobzety.pl zaśmiecających wszystkie portale wyrzygami na temat Lwówka i Jeleniej Góry?

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.