TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Ceske drahy kupują testową lokomotywę. Z dopuszczeniem m.in. na Polskę
InfoRail.pl - Opublikowano: 04.05.2020 13:45:35
Ceske drahy kupują testową lokomotywę. Z dopuszczeniem m.in. na Polskę

Pod koniec kwietnia České dráhy podpisały umowę z Siemens Mobility na zakup testowej lokomotywy Siemens Vectron, która jest już fabrycznie wyposażona w część pokładową ETCS zgodnie z najnowszą specyfikacją Baseline 3.

Pod koniec kwietnia České dráhy podpisały umowę z Siemens Mobility na zakup testowej lokomotywy Siemens Vectron, która jest już fabrycznie wyposażona w część pokładową ETCS zgodnie z najnowszą specyfikacją Baseline 3.

Lokomotywa będzie wykorzystywana do testowania różnych typów pojazdów szynowych na torze testowym VUZ w Velimie w środkowych Czechach. W okresach, w których lokomotywa nie będzie tam wykorzystywana, zostanie skierowana do prowadzenia pociągów pasażerskich CD.

"To pierwsza lokomotywa Vectron, która została fabrycznie wyposażona w najnowsze komponenty pokładowe ETCS zgodnie z najnowszymi specyfikacjami" - mówi Roman Kokšal, dyrektor generalny Siemens Mobility w Czechach. "Cieszę się, że udało nam się tak szybko wdrożyć innowacyjną wersję europejskiego systemu w naszych pojazdach" – dodaje.

Lokomotywa Vectron pomyślnie przeszła testy zgodności obu systemów zasilania w Czechach.

"Skorzystaliśmy z wyjątkowej okazji, aby kupić lokomotywę Vectron od Siemens Mobility, która wzmocni naszą flotę nowoczesnych maszyn interoperacyjnych. Będziemy mieli już 33 jednostki. Wynajmiemy ją naszej spółce zależnej VUZ na jazdy próbne. Będzie to około 20% wykorzystania. Pozostałe 80% przypadnie jednak na usługi świadczone w ramach naszych pociągów w całym kraju i za granicą, które są obecnie prowadzone dzierżawionymi Vectronami lub lokomotywy serii 380 i 1216"- wyjaśnia Michał Kraus, członek zarządu i zastępca dyrektora generalnego ds. operacyjnych CD.

"Ta lokomotywa idealnie nadaje się do testowania w obwodzie Velim. Możemy go również wykorzystać do testowania pojazdów o napięciu 1500 V używanych w Holandii lub Francji. Jest to prawdopodobnie jedyna lokomotywa zdolna do pracy na 4 głównych systemach zasilania stosowanych w Europie. W celu szybkich testów obwodu w Velimie ma zwiększoną prędkość maksymalną do 210 km/h i jest wyposażona w najwyższy poziom ETCS, zgodnie ze specyfikacją Baseline 3" - dodał Martin Bělčík, szef VUZ.

Lokomotywa zostanie przekazana Kolejom Czeskim do końca tego roku. Oprócz jednolitego europejskiego systemu ETCS, będzie ona wyposażony w GSM-R i zdalną diagnostykę. Lokomotywa ma nominalną moc trakcyjną 6400 kW i maksymalną prędkość roboczą 200 km/h. Lokomotywa może kursować w Czechach, Niemczech, Austrii, Polsce, na Słowacji i na Węgrzech, a także można ją doposażyć w pakiety do obsługi w innych krajach.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Ceske drahy
lokomotywa
Czechy
ETCS