TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Ceske drahy do Szklarskiej Poręby i Międzylesia. Za ile?
InfoRail.pl - Opublikowano: 28.11.2017 09:21:13 4 komentarze
Ceske drahy do Szklarskie Poręby i Międzylesia. Za ile? (foto: KD)

Koleje Dolnośląskie zawarły kolejną umowę z czeskim przewoźnikiem na obsługę transgranicznych połączeń kolejowych Liberec-Szklarska Poręba Górna na odcinku granica państwa–Szklarska Poręba oraz Pardubice/Ústí nad Orlicí–Międzylesie na odcinku granica państwa- Międzylesie.

Koleje Dolnośląskie zawarły kolejną umowę z czeskim przewoźnikiem na obsługę transgranicznych połączeń kolejowych Liberec-Szklarska Poręba Górna na odcinku granica państwa–Szklarska Poręba oraz Pardubice/Ústí nad Orlicí–Międzylesie na odcinku granica państwa- Międzylesie.

Ceske drahy dostana za świadczenie tej usługi 1 764 000.00 PLN netto. Przewoźnik będzie obsługiwał połączenia własnym taborem oraz własną obsługą (maszynista, kierownik pociągu, konduktor) w okresie od 10 grudnia 2017 r. do 8 grudnia 2018 r.

Zamówienie zostało udzielone w drodze bezprzetargowej. W uzasadnieniu czytamy, że wskazaniem do realizacji przedmiotowych połączeń jest umowa zawarta między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Republiki Czeskiej o komunikacji kolejowej przez granicę państwową, podpisana w Pradze 29 kwietnia 2005 r.

Wykonawca České Dráhy a.s. jest jedynym podmiotem, który może wykonać przedmiotowe zamówienie, ponieważ ma wyłączność na świadczenie usług publicznych w zakresie wykonywania kolejowych przewozów pasażerskich na liniach:

1) Kolei Gór Izerskich na terenie Kraju Libereckiego w Republice Czeskiej – wyłączność na świadczenie usług publicznych w ww. zakresie została przyznana na podstawie Umowy nr OLP/1813/2009 z województwem Libereckim, która obowiązuje do końca rozkładu jazdy 2025/2026, tj. do 12.12.2026r. Obsługa połączenia kolejowego Liberec – Szklarska Poręba Górna na odcinku Liberec – granica państwa przez firmę České Dráhy a.s. została wprowadzona do ww. umowy Aneksem nr 9 z dnia 17.12.2015 r.

2) Pardubice / Ústí nad Orlicí – granica państwa – wyłączność na świadczenie usług publicznych w ww. zakresie została przyznana na podstawie "Umowy nr 2005/03498 z dnia 13.1.2006 r. o zobowiązaniu realizacji usługi publicznej w ramach przewozów kolejowych w celu zabezpieczenia obsługi przewozowej przez pociągi regionalne" zawartej z Krajem Pardubickim i obowiązującej do dnia 31.12.2019 r. Powyższa umowa zabezpiecza na liniach kolejowych województwa pardubickiego regularne, pasażerskie przewozy kolejowe, w tym obejmuje swoim zakresem linię nr 024 Ústí nad Orlicí –Stity łącznie z odgałęzieniem Lichkov – Lichkov granica państwa.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Ceske drahy
Koleje Dolnośląskie
Liberec
Szklarska Poręba
Międzylesie
Czechy
  • On – 28.11.2017

    Tu widać mądrość Czechów. Nie bawią się w elektryfikację podrzędnych linii (a taką jest linia do Szklarskiej Poręby, na której jest znikomy ruch), lecz modernizują szlaki szynowe i wykorzystują tabor spalinowy. Utrzymanie trakcji elektrycznej jest bardzo kosztowne, więc po co takowa, skoro dziennie do Szklarskiej Poręby kursuje zaledwie kilka par pociągów? Uczmy się od Czechów.

  • kolejFAN – 29.11.2017

    @on nie bawią się bo MAJĄ park lokomotyw spalinowych, zresztą nie do końca masz rację, zelektryfikowali niedawno Sumperk-Kouty nad Desnou i są plany moderny i elektryfikacji kilku innych linii. w Polsce IC ma to co ma, 10 gam kilka nurków i chyba żadnej suki no to czym po tych liniach ma jeździć? gdyby nie to że nie ma druta, Braniewo,Podsudecka,Zgorzelec, Wschowa już dawno miałoby jakąś TLK. A tak - lipa.

  • kolejFAN – 29.11.2017

    @ciąg dalszy __oczywiście ma też zmodernizowane stonki ale to wszystko za mało.

  • fgk – 29.11.2017

    Serio "do Szklarskie Poręby"?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!