TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Ceske drahy do Szklarskiej Poręby i Międzylesia. Za ile?
InfoRail.pl - Opublikowano: 28.11.2017 09:21:13 4 komentarze
Ceske drahy do Szklarskie Poręby i Międzylesia. Za ile? (foto: KD)

Koleje Dolnośląskie zawarły kolejną umowę z czeskim przewoźnikiem na obsługę transgranicznych połączeń kolejowych Liberec-Szklarska Poręba Górna na odcinku granica państwa–Szklarska Poręba oraz Pardubice/Ústí nad Orlicí–Międzylesie na odcinku granica państwa- Międzylesie.

Koleje Dolnośląskie zawarły kolejną umowę z czeskim przewoźnikiem na obsługę transgranicznych połączeń kolejowych Liberec-Szklarska Poręba Górna na odcinku granica państwa–Szklarska Poręba oraz Pardubice/Ústí nad Orlicí–Międzylesie na odcinku granica państwa- Międzylesie.

Ceske drahy dostana za świadczenie tej usługi 1 764 000.00 PLN netto. Przewoźnik będzie obsługiwał połączenia własnym taborem oraz własną obsługą (maszynista, kierownik pociągu, konduktor) w okresie od 10 grudnia 2017 r. do 8 grudnia 2018 r.

Zamówienie zostało udzielone w drodze bezprzetargowej. W uzasadnieniu czytamy, że wskazaniem do realizacji przedmiotowych połączeń jest umowa zawarta między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Republiki Czeskiej o komunikacji kolejowej przez granicę państwową, podpisana w Pradze 29 kwietnia 2005 r.

Wykonawca České Dráhy a.s. jest jedynym podmiotem, który może wykonać przedmiotowe zamówienie, ponieważ ma wyłączność na świadczenie usług publicznych w zakresie wykonywania kolejowych przewozów pasażerskich na liniach:

1) Kolei Gór Izerskich na terenie Kraju Libereckiego w Republice Czeskiej – wyłączność na świadczenie usług publicznych w ww. zakresie została przyznana na podstawie Umowy nr OLP/1813/2009 z województwem Libereckim, która obowiązuje do końca rozkładu jazdy 2025/2026, tj. do 12.12.2026r. Obsługa połączenia kolejowego Liberec – Szklarska Poręba Górna na odcinku Liberec – granica państwa przez firmę České Dráhy a.s. została wprowadzona do ww. umowy Aneksem nr 9 z dnia 17.12.2015 r.

2) Pardubice / Ústí nad Orlicí – granica państwa – wyłączność na świadczenie usług publicznych w ww. zakresie została przyznana na podstawie "Umowy nr 2005/03498 z dnia 13.1.2006 r. o zobowiązaniu realizacji usługi publicznej w ramach przewozów kolejowych w celu zabezpieczenia obsługi przewozowej przez pociągi regionalne" zawartej z Krajem Pardubickim i obowiązującej do dnia 31.12.2019 r. Powyższa umowa zabezpiecza na liniach kolejowych województwa pardubickiego regularne, pasażerskie przewozy kolejowe, w tym obejmuje swoim zakresem linię nr 024 Ústí nad Orlicí –Stity łącznie z odgałęzieniem Lichkov – Lichkov granica państwa.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Ceske drahy
Koleje Dolnośląskie
Liberec
Szklarska Poręba
Międzylesie
Czechy
  • On – 28.11.2017

    Tu widać mądrość Czechów. Nie bawią się w elektryfikację podrzędnych linii (a taką jest linia do Szklarskiej Poręby, na której jest znikomy ruch), lecz modernizują szlaki szynowe i wykorzystują tabor spalinowy. Utrzymanie trakcji elektrycznej jest bardzo kosztowne, więc po co takowa, skoro dziennie do Szklarskiej Poręby kursuje zaledwie kilka par pociągów? Uczmy się od Czechów.

  • kolejFAN – 29.11.2017

    @on nie bawią się bo MAJĄ park lokomotyw spalinowych, zresztą nie do końca masz rację, zelektryfikowali niedawno Sumperk-Kouty nad Desnou i są plany moderny i elektryfikacji kilku innych linii. w Polsce IC ma to co ma, 10 gam kilka nurków i chyba żadnej suki no to czym po tych liniach ma jeździć? gdyby nie to że nie ma druta, Braniewo,Podsudecka,Zgorzelec, Wschowa już dawno miałoby jakąś TLK. A tak - lipa.

  • kolejFAN – 29.11.2017

    @ciąg dalszy __oczywiście ma też zmodernizowane stonki ale to wszystko za mało.

  • fgk – 29.11.2017

    Serio "do Szklarskie Poręby"?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.