TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Ceske drahy dalej będą jeździć do Szklarskiej Poręby?
InfoRail.pl - Opublikowano: 28.11.2018 09:19:25 5 komentarzy
Ceske drahy dalej będą jeździć do Szklarskiej Poręby. Umowa podpisana

Ceske drahy i Koleje Dolnośląskie podpisały umowę na realizację transgranicznych połączeń kolejowych.

Jest szansa, że Ceske drahy i Koleje Dolnośląskie podpiszą umowę na realizację transgranicznych połączeń kolejowych. W Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej pojawiło się ogłoszenie ex-ante, dotyczącego takiego postępowania.

Czeskie pociągi miałyby jeździć na trasie Liberec – Szklarska Poręba na odcinku granica państwa–Szklarska Poręba Górna oraz Pardubice/Ústí nad Orlicí – Międzylesie na odcinku granica państwa–Międzylesie. Ceske drahy zapewnią obsługę połączenia własnym taborem oraz własną obsługą (maszynista, kierownik pociągu, konduktor) w okresie 9.12.2018 r. do 14.12.2019 r.

Ceske drahy mogą zostać wybrane jako operator w trybie bezprzetargowym. W uzasadnieniu czytamy, że zamawiający czyli Koleje Dolnośląskie, jest podmiotem realizującym zadania obsługi sieci świadczących publiczne usługi w zakresie transportu kolejowego w obrębie Dolnego Śląska. Wskazaniem do realizacji niniejszego połączenia jest umowa zawarta między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Republiki Czeskiej o komunikacji kolejowej przez granicę państwową, podpisana w Pradze dnia 29.4.2005 r.

Wykonawca České Dráhy a.s. jest jedynym podmiotem, który może wykonać przedmiotowe zamówienie, ponieważ ma wyłączność na świadczenie usług publicznych w zakresie wykonywania kolejowych przewozów pasażerskich na liniach:

1) Kolei Gór Izerskich na terenie Kraju Libereckiego w Republice Czeskiej - wyłączność na świadczenie usług publicznych w ww. zakresie została przyznana na podstawie Umowy nr OLP/1813/2009 zawartej z Krajem Libereckim, zawartej w 2009 r. Obsługa połączenia kolejowego Liberec – Szklarska Poręba Górna na odcinku Liberec – granica państwa przez firmę České Dráhy a.s. została wprowadzona do ww. umowy Aneksem nr 9 z dnia 17.12.2015 r.

2) Pardubice / Ústí nad Orlicí – granica państwa – wyłączność na świadczenie usług publicznych w ww. zakresie została przyznana na podstawie "Umowy nr 2005/03498 z dnia 13.1.2006 r. o obowiązku świadczenia usługi publicznej w ramach przewozów kolejowych w celu zabezpieczenia obsługi przewozowej przez pociągi regionalne" zawartej z Krajem Pardubickim i obowiązującej do dnia 31.12.2019 r. Powyższa umowa zabezpiecza na liniach kolejowych Kraju Pardubickiego regularne, pasażerskie przewozy kolejowe, w tym obejmuje swoim zakresem linię nr 024 Ústí nad Orlicí–Stity łącznie z odgałęzieniem Lichkov-Lichkov granica państwa.

Wskazana wartość umowy to 2 539 182.39 PLN netto.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Koleje Dolnośląskie
Ceske drahy
Szklarska Poręba
  • Gienia Pigwa – 28.11.2018

    A ilość połączeń do Lichkova się zmniejsza w weekendy z 6 do 4...

  • empek – 29.11.2018

    A kiedy połączenie Praga - Szklarska Poręba? Kiedy pociąg ze Szklarskiej Poręby do Jeleniej Góry skomunikowany z ostatnim pociągiem z Czech w wakacje, żeby ludzie nie musieli biegać na PKS?

  • AdamTyczynski – 29.11.2018

    Muchowozy do Drezna wylatują z rozkładu, dzięki czemu jest więcej pieniędzy na frekwencyjne połączenia ze Szklarskiej Poręby do Czech. I bardzo dobrze. Od grudnia pierwszy pociąg do Czech będzie już jeździł całorocznie, a ostatni po 18:00 z Liberca również w weekendy od kwietnia. Mam nadzieję, że Koleje Dolnośląskie nic nie schrzanią do grudnia i zostanie tak jak jest w Czeskim rozkładzie. Ponadto przydałyby się bezpośrednie pociągi z Jeleniej Góry do Liberca, które były obiecywane od samego początku funkcjonowania połączenia. Plus przedłużenie do Szklarskiej pociągu z Pragi do Harrachowa - koszt niewielki, a duża korzyść dla turystów wypoczywających w wakacje w Szklarskiej Porębie, z których prawie każdy wybiera się zwiedzić Pragę.

  • kolejFAN – 03.12.2018

    Przedłużenie rychlika z Pragi do Szklarskiej by sie przydało, ale smrodzenie czeskim spaliniakiem aż do samej Jeleniej Góry pod drutem to średni pomysł..

  • KaDecik – 03.12.2018

    @kolejFAN: Bzdury piszesz. Żadne "smrodzenie", lepiej żeby jechał pociąg niż żeby ludzie jeździli autami. To jest dopiero smrodzenie. Ponadto oferta ma być dla ludzi a nie dla zasady, a Jelenia Góra ma dużo większy potencjał niż Szklarska.

  • Alibaba – 03.12.2018

    Pisanie bzdur to znak rozpoznawczy osobnika kolejfan

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.