TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Busworld 2017: Alstom debiutuje z Aptis [FILM]
- Opublikowano: 27.10.2017 09:17:32 5 komentarzy
Busworld 2017: Alstom debiutuje z Aptis [FILM]

Alstom po raz pierwszy na autobusowych targach. Szynowy koncern zaprezentował w Kortriojk swój elektrobus Aptis.

Alstom po raz pierwszy na autobusowych targach. Szynowy koncern zaprezentował w Kortriojk swój elektrobus Aptis oraz konfigurator 3D.

Aptis to nowe doświadczenie w zakresie mobilności. Jego wyjątkowa i innowacyjna konstrukcja jest inspirowana tramwajem i obejmuje bardzo dobry dostęp dzięki w pełni niskiej podłodze oraz widoczność w zakresie 360°. Dzięki umieszczeniu akumulatorów i układów zasilania na dachu oraz kół na obu końcach pojazdu bez żadnych zwisów, Aptis oferuje pasażerom niską podłogę na powierzchni 20 m2.

Podwójne drzwi, również zaczerpnięte z konstrukcji tramwajów, umożliwiają szybkie wsiadanie i wysiadanie pasażerów oraz wygodny dostęp dla wózków inwalidzkich oraz wózków dla dzieci. Dzięki panoramicznym oknom na obu końcach pojazdu Aptis zapewnia powierzchnię okien większą o 20% niż w tradycyjnych autobusach oraz niski poziom hałasu. Ponadto dzięki czterem kołom skrętnym w porównaniu do zaledwie dwóch w przypadku autobusów Aptis potrzebuje o 25% mniej miejsca na łukach.

Aptis charakteryzuje się elastycznym rozplanowaniem wnętrza i oferuje konfiguracje spełniające potrzeby przewoźników: salon z tyłu, dwie lub trzy pary podwójnych drzwi oraz dostosowywany do indywidualnych potrzeb projekt wnętrz, który może z łatwością ewoluować w miarę upływu cyklu życia pojazdu. Aptis obecnie przechodzi testy na dwóch liniach sieci Ile de France i wkrótce rozpoczną się eksperymenty w innych miastach.

Na stoisku odwiedzający będą mieli również możliwość odkrycia SRS – oferowanego przez grupę Alstom dolnego statycznego systemu ładowania autobusów elektrycznych. System SRS, który jest oparty na rozwiązaniach bez sieci trakcyjnej dla tramwajów, które sprawdziły się przez 15 lat eksploatacji, to kompaktowe rozwiązanie, które można w łatwy sposób wpasować w krajobraz miejski i dostosować do każdego typu autobusów.

Ponadto spółka zaprezentuje również swój autonomiczny system dla pierwszej i ostatniej mili we współpracy z Easymile . Autonomiczny pojazd wahadłowy EZ10 opracowany przez Easymile również będzie obecny na stoisku grupy Alstom.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
targi
Busworld
Alstom
  • confused – 27.10.2017

    wygląda jak jeżdżąca wersja wizualizacji E-poli z kabiną oraz drzwiami tylko po jednej stronie wozu.

  • hmm – 27.10.2017

    A w komerntach na temat tej polskiej fanaberii były teksty (po co dwie skrętne osie), (po co wielkie drzwi na środku),(po co panoramiczne szyby) etc. Spytajcie Alstoma

  • cudak – 28.10.2017

    Piękna konstrukcja, szkoda że bez klimy i ogrzewania. Zasięg bez klimy 200 km, zasięg z klimą 100 km. BOMBA!!! Chociaż trzeba powiedzieć, że po rozwiązaniu problemu baterii za 5-10 lat to będzie wspaniała konstrukcja.

  • pytajnik – 28.10.2017

    Ciekawe za ile taki pojazd zrobiłby Ursus? 1,5 mln?

  • Zdzisław S. – 29.10.2017

    Całkiem nowa linia myślenia. To jest przyszłość.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!