TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Braki we flocie Pendolino, Prezes PKP IC nie wyklucza zmian w rozkładzie
InfoRail.pl - Opublikowano: 04.10.2017 09:49:11 26 komentarzy
Braki we flocie Pendolino, Prezes PKP IC nie wyklucza zmian w rozkładzie (foto: PAP)

Z 20 tylko 16 gotowych do ruchu. Tak aktualnie przedstawia się sytuacja we flocie pociągów ED250. Cztery jednostki są wyłączone po wypadkach lub na przeglądy.

Z 20 tylko 16 gotowych do ruchu. Tak aktualnie przedstawia się sytuacja we flocie pociągów ED250. Cztery jednostki są wyłączone po wypadkach lub na przeglądy.

Przypomnijmy, że w ubiegły wtorek w Modlinie doszło do kolejnego zderzenia z udziałem Pendolino. Skład został odstawiony i czeka na naprawę. Podobnie jak jednostka, która uczestniczyła w zdarzeniu pod Opolem. Dwa kolejne pociągi są na przeglądach. Dla pasażerów może to oznaczać podstawienie składu wagonowego.

Każdy ubytek taboru jest problemem dla spółki, zwłaszcza że Pendolino cieszy się dużą frekwencją - mówi money.pl prezes PKP Intercity Marek Chraniuk. Nie wykluczamy, że może być taka zmiana w rozkładzie jazdy, że zastąpimy Pendolino składami wagonowymi - dodaje.

Przypomnijmy, że zmiana składu obsługującego dane połączenie nie oznacza obniżenia cen biletów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
Pendolino
  • gutek – 04.10.2017

    12 nowych składów EZT na które ma być niebawem ogłoszony przetarg trzeba zamówić koniecznie na V=200

  • xtrain – 04.10.2017

    Ja to widzę tak. Potrzebne nowe Griffiny i składy 8-11 wagonów przedziałowych 6-miejscowych. W razie usterki, kolizji, wypadku loka lub wagonu odejmujemy unieruchomiona jednostkę, w jej miejsce dołączamy inną i karawana jedzie dalej. A w przypadku np. ED250 mamy już dwie na dobre poza marginesem..., czyli co dalej? Czekamy na następne wyłączenia całych jednostek innych różnych EZT-ów. A powinno się to zdarzyć wszak idzie zima!

  • pablo – 04.10.2017

    A co z tym rozbitym w kwietniu? Dalej nic nie ruszone i jest dawcą organów? Dalej przewoźnik i producent się nie mogą dogadać? Bo to już zaczyna się robić niepoważne, mamy już październik.

  • yogeeboo – 04.10.2017

    Taka jest niestety wyższość składów wagonowych - choć droższe to większa elastyczność. Może lepiej byłoby kupić krótsze składy ezt i ukrotniać? Ale wtedy też będą droższe od pojedynczych i mniej pojemne przy tej samej długości składów. Ideałem byłyby łatwo rozłączane ezt - tak, żeby każdy człon można było łatwo odłączyć.

  • G.kolejarz – 04.10.2017

    Tak czy owak IC ma za mało taboru a do tego nie umie rozporządzic tym co posiada.Nowe EZ ty na duże prędkości i wagony potrzebne od zaraz.A tą niegospodarnoscia powinien się zająć prokurator.

  • Końbino – 04.10.2017

    teraz będą trzy spalinowe gamy z sześcioma bonanzami robić za Pendolino. Wszak taka bonanza przestrzenią od wagonu pendo nie odstaje. Trzy gamy koniecznie bo zakładając 30% dostępności tego typu pesszrotu to jest spora szansa że któraś się dowlecze do celu. Zostanie tylko 10% ryzyka że w ogóle nie dojedzie.

  • Zetes – 04.10.2017

    "Pendolino cieszy się dużą frekwencją..." Niewykluczone, że od grudnia ilość pasażerów ED250 z Kołobrzegu do Krakowa wzrośnie - konkurencyjne na tej trasie TLK Pobrzeże z Warszawy pojedzie do Lodzi.Osobiście preferuję "tradycyjne" składy - nowoczesna lokomotywa i wagony poruszają się nie wolniej, niż Pendolino, Pociągi takie są dodatkowo "elastyczne" jeżeli chodzi o długość składu, co jest szczególnie istotne na trasach o zmieniających się sezonowo potokach pasażerskich (góry, morze).

  • Genek – 04.10.2017

    Trzeba było kupić rajljety. Problemu by nie było.

  • Gajowy – 04.10.2017

    Pędolino to złom. Rozpada się przy frobnej stłuczce

  • kolejFAN – 04.10.2017

    niestety produkt z newagu nieporadzi ... teraz tylko kible jsko EIP

  • Rafel – 04.10.2017

    Gajowy to nie taran tylko to powinna być lekka konstrukcja do lepszego przyspieszania, hamowania,

  • Rafel – 04.10.2017

    Gajowy to nie taran tylko to powinna być lekka konstrukcja do lepszego przyspieszania, hamowania,

  • Rafel – 04.10.2017

    Gajowy to nie taran tylko to powinna być lekka konstrukcja do lepszego przyspieszania, hamowania,

  • Rafel – 04.10.2017

    Gajowy to nie taran tylko to powinna być lekka konstrukcja do lepszego przyspieszania, hamowania,

  • Rafel – 04.10.2017

    Gajowy to nie taran tylko to powinna być lekka konstrukcja do lepszego przyspieszania, hamowania,

  • Rafel – 04.10.2017

    Gajowy to nie taran tylko to powinna być lekka konstrukcja do lepszego przyspieszania, hamowania,

  • Rafel – 04.10.2017

    Gajowy to nie taran tylko to powinna być lekka konstrukcja do lepszego przyspieszania, hamowania,

  • Rafel – 04.10.2017

    Gajowy to nie taran tylko to powinna być lekka konstrukcja do lepszego przyspieszania, hamowania,

  • Rafel – 04.10.2017

    Gajowy to nie taran tylko lekka konstrukcja powinna być do lepszego przyspieszania, hamowania.

  • www – 04.10.2017

    Jednego nie mogę pojąć. Ile kosztuje jedno Pendolino? Ile kosztuje naprawa składu po wypadku? Ile kosztują straty pasażerów, którzy nie dojadą na czas? Ile traci właściciel torów, bo po wypadku ileś pociągów nie może przejechać? Itd., itd...O co mi chodzi? Ano o to, że może jednak bardziej opłacalne byłoby pobudowanie wiaduktów zamiast przejazdów na trasach po których poruszają się bardzo drogie składy. Serio w cywilizowanych krajach bez przerwy są wypadki na przejazdach i kasują jeden nowoczesny skład za drugim? Po prostu w to nie wierzę.Bogaci jesteśmy. Oj, bogaci...

  • PLK vs PKM – 04.10.2017

    Wszystko zależy od podejścia zarządcy infrastruktury. Zobacz Pomorską Kolej Metropolitalną - mimo że pociągi po górę ledwo rozpedzają się do 60-70km/h, to nie ma tam (linie 248 i 253) nie ma tam ani jednego przejazdu w poziomie szyn! Nawet przejscia dla pieszych są tylko kładkami i tunelami!!Tymczasem PLK wydała miliardy na E65 i nie zrobiła tak elemetarnej zmiany.

  • Adam – 07.10.2017

    @Gutek - 200 to za mało, chcą kupić 12 Pendolino by razem mieć 30.http://m.inforail.pl/pkp-intercity-jednak-kupi-ezt-y-szybsze-_more_99087.html

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.