TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Bittel: W nadchodzącym roku kolejne umowy na modernizację taboru
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 27.12.2017 09:12:23 3 komentarze
Bittel: W nadchodzącym roku kolejne umowy na modernizację taboru

Realizacja inwestycji w ramach Krajowego Programu Kolejowego będzie jednym z największych wyzwań na kolei w roku 2018 - ocenił wiceminister infrastruktury i budownictwa Andrzej Bittel.

Realizacja inwestycji w ramach Krajowego Programu Kolejowego będzie jednym z największych wyzwań na kolei w roku 2018 - ocenił wiceminister infrastruktury i budownictwa Andrzej Bittel.

"Wyzwań jest kilka, ale najważniejszym jest inwestycyjny Krajowy Program Kolejowy. Trzeba też pamiętać o trwającym Programie Inwestycji Dworcowych. Mam nadzieję, że prace studialne, analityczne będą powoli wchodziły w realizację faktyczną" - powiedział Bittel.

Wiceminister powiedział, że spodziewa się, iż w nadchodzącym roku PKP Intercity będą podpisywały kolejne umowy na modernizację taboru.

"Zakładam, że na początku przyszłego roku PKP Intercity zostanie podpisana duża umowa modernizacyjna" - powiedział wiceminister Bittel.

Krajowy Program Kolejowy zakłada, że do roku 2023 wydatki inwestycyjne na infrastrukturę kolejową sięgną blisko 67 mld zł. PKP Polskie Linie Kolejowe przyznały niedawno, że notują oszczędności na organizowanych przetargach, dzięki czemu przechodzą do realizacji kolejnych projektów.

Do świąt Bożego Narodzenia PKP PLK podpisały umowy wartości kosztorysowej blisko 23 mld zł. Rzeczywista wartość podpisanych umów jest bliska 17,5 mld zł. Wypracowane w ten sposób oszczędności przetargowe przeznaczane są na realizację nowych projektów. Są to między innymi takie projekty jak realizacja w ramach krajów instrumentów CEF (Łącząc Europę - PAP) trasy Rail Baltica na odcinku Białystok - Ełk czy trasy Opole - Kędzierzyn Koźle.

Program Inwestycji Dworcowych to pierwsza tak duża inicjatywa, dzięki której unowocześnione zostaną dworce kolejowe w całym kraju. Na liście obiektów przewidzianych do przebudowy znalazły się nie tylko budynki służące pasażerom z największych polskich miast, ale także bardzo wielu mniejszych miejscowości. Program, który ma się zakończyć w 2023 r. obejmuje 186 obiektów.

Ogłoszona przez PKP Intercity w grudniu tego roku nowa strategia taborowa do 2023 roku zakłada przeznaczenie ponad 7 mld zł przeznaczy na modernizację i zakup taboru. Program obejmuje modernizację i zakup wagonów, lokomotyw oraz elektrycznych zespołów trakcyjnych. Spółka zainwestuje też w modernizację stacji postojowych czy myjnie.

Środki na jego realizację będą pochodzić z różnych źródeł, m.in. spółka posłuży się swoimi zasobami finansowymi, pieniędzmi z dokapitalizowania z PKP SA oraz od instytucji zewnętrznych. PKP Intercity zamierza również pozyskać środki z UE - blisko 790 mln zł.

Jak zapowiada spółka, po zakończeniu programu, pociągi PKP Intercity w blisko 80 proc. będą zestawiane z nowego lub zmodernizowanego taboru.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
tabor
modernizacja
  • gutek – 27.12.2017

    coś nam jeszcze w tym roku PKP IC obiecało

  • anarh – 27.12.2017

    gdzie etcs 2 + gsm+ na LK 9 . obiecanki . a jakie zastosują zawieszenie silników w tych nowych lok. ??

  • DarekP – 27.12.2017

    Politycznie trzeba było obiecać zysk, więc umów nie dało się podpisać.Ale uwaga, na początku roku podpisanie umów jest też tylko spodziewane.Dla przypomnienia przetargi zostały rozstrzygnięte w sierpniu i tak sobie czekamy, kiedy wreszcie Intercity zdecyduje się na realizację..

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.