TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Bittel: Modernizacja linii średnicowej kluczowa dla Warszawy
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 28.03.2019 13:30:21
Bittel: Modernizacja linii średnicowej kluczowa dla Warszawy (foto: MI)

Modernizacja warszawskiej linii średnicowej jest kluczowa dla komunikacji kolejowej w Warszawie oraz bardzo ważna z punktu widzenia transportu mazowieckiego i ogólnopolskiego - ocenił w czwartek wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

Modernizacja warszawskiej linii średnicowej jest kluczowa dla komunikacji kolejowej w Warszawie oraz bardzo ważna z punktu widzenia transportu mazowieckiego i ogólnopolskiego - ocenił w czwartek wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

Modernizacja warszawskiej linii średnicowej to zadanie ważne, kluczowe. Modernizowany będzie najważniejszy odcinek linii kolejowej w Warszawie, łączącej wschód z zachodem, po którym porusza się do tysiąca pociągów dziennie - powiedział.

Podkreślił, że linia średnicowa jest bardzo ważna z punktu widzenia transportu warszawskiego, mazowieckiego i ogólnopolskiego. Obecnie trwają prace projektowe, przygotowujemy zadanie inwestycyjne. Oferta przebudowy kierowana jest również do władz samorządowych, do władz Miasta Stołecznego Warszawy - dodał.

Wiceminister wyjaśnił, że współpracy z miastem Warszawą wymagałoby przedłużenie trasy linii WKD do stacji Warszawa Śródmieście. Dodał, że dzięki temu stacja WKD znalazłaby się bliżej warszawskiego metra, co ułatwiłoby komunikację pasażerom. Obecnie linia WKD, która biegnie od Grodziska Mazowieckiego i Milanówka, kończy się przed dworcem Warszawa Centralna.

Bittel powiedział też, że po prawej stronie Wisły współpracy z miastem wymagałaby realizacja tunelu w ciągu projektowanej ulicy Tysiąclecia. Plan modernizacji warszawskiej linii średnicowej zakłada rozpoczęcie prac od dworca Warszawa Zachodnia. Kolejnym etapem będzie modernizacja Warszawy Wschodniej, od której prace będą kontynuowane wzdłuż linii w kierunku Warszawy Śródmieście i Warszawy Centralnej.

Harmonogram prac przewiduje, że główne prace modernizacyjne na podziemnej trasie potrwają od roku 2020 do 2026. PKP Polskie Linie Kolejowe nie przewidują zamknięcia trasy dla ruchu kolejowego.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warszawa
Andrzej Bittel
linia średnicowa
remont
tor
infrastruktura
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.