TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Bittel: Każdy może wystartować w konkursie na Luxtorpedę. Ale…
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 07.03.2018 09:01:30 2 komentarze
Bittel: Każdy może wystartować w konkursie na Luxtorpedę. Ale… (źródło: Wikipedia/Narodowe Archiwum Cyfrowe (Sygnatura: 1-G-2970)

Każdy może wystartować w konkursie na Luxtorpedę, ale najbardziej ucieszy nas polska firma - powiedział PAP wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel. Dodał, że nowoczesne pociągi mogą pojawić się na torach za 4-5 lat.

Każdy może wystartować w konkursie na Luxtorpedę, ale najbardziej ucieszy nas polska firma - powiedział PAP wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel. Dodał, że nowoczesne pociągi mogą pojawić się na torach za 4-5 lat.

Jak mówił Bittel, wszystkie podmioty, które będą się czuły na siłach, będą mogły wystartować w konkursie ogłoszonym przez NCBiR i PKP Intercity na projekt i wykonanie Luxtorpedy 2.0.

"Trzeba tylko spełnić warunki konkursu, a tam nie ma wpisanego ograniczenia związanego z położeniem geograficznym czy też narodowością kapitału" - dodał wiceminister.

Zaznaczył, że "kierunek jest taki, aby polscy podwykonawcy mogli się rozwijać, a też próbować technologicznie podnosić poziom, abyśmy mogli jak najwięcej polskich części mieć w tych pojazdach".

Bittel przypomniał, że "od początku wszystkiego nie da się zaprojektować". "Produkowane w Polsce pojazdy z Pesy czy Newagu są produkowane w oparciu o komponenty ściągane z różnych stron".

Zauważył, że "oczywiście największą radość sprawi nam wygrana naszego polskiego podmiotu".

Bittel przypomniał, że najnowsze pociągi, jeżdżące po polskich torach, kupiono we Włoszech. "W przypadku Pendolino mamy zespół serwisantów, którzy pracują na bieżąco przy składach". "Ale gdy zdarzy się wypadek poważny, jaki zdarzył się np. w okolicach Ozimka k. Opola w ub. roku, to serwis bieżący tego nie obejmuje. I skład Pendolino, zamiast jeździć i zarabiać, od roku już czeka na naprawę i jeszcze przynajmniej rok, a nawet może dwa lata, potrwa ta naprawa" - zauważył wiceminister.

Program Luxtorpeda 2.0, którego celem jest stworzenie innowacyjnych pojazdów szynowych, jest jednym z flagowych projektów służących realizacji Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju przyjętej w 2017 roku przez rząd.

W ub. tygodniu PKP Intercity podpisały list intencyjny z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju ws. stworzenia innowacyjnych pociągów. W wyniku prac badawczo-rozwojowych prowadzonych przez różnych wykonawców ma być opracowany innowacyjny tabor kolejowy na potrzeby PKP IC. Chodzi o nowoczesne lokomotywy elektryczne, elektryczne zespoły trakcyjne oraz składy typu push-pull. Pojazdy mają być przystosowane do prędkości 160-250 km/h. Na ten cel planowane jest około 3,7 mld zł.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Luxtorpeda
Andrzej Bittel
NCBiR
PKP Intercity
  • Edi666 – 07.03.2018

    Kompletny idiotyzm żeby wydawać 3,7 mld zł na projektowanie nowego taboru, kiedy na rynku jest dostepny taki.Daty i Flirt są nowsze od Pendolino.Poza tym to IC przez rok czekało ze zleceniem naprawy, a jak już zleciło to bez określenia terminu wykonania. Jeśli chciano robić remonty we własnym zakresie to trzeba było kupić dokumentację techniczną i prawa do remontów oraz modernizacji.Więc pretensje należałoby kierować do zarządu IC.

  • Kaszebe – 08.03.2018

    Niezrozumiałe? Po co odkrywać coś co jest już odkryte?!Przecież nikt nie wymyśli np.rewolucyjnego przeniesienia napędy czy znacznie tańszego,o lepszych parametrach falownika. Wszystko sprowadzi się do nowego designu i wyprowadzenia kasy.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.