TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Będzie więcej szybkich lokomotyw w PKP Intercity?
InfoRail.pl - Opublikowano: 13.06.2018 18:46:03 2 komentarze
Będzie więcej szybkich lokomotyw w PKP Intercity?

Olkol jest zainteresowany przebudową popularnych siódemek do prędkości 160 km/h. Firma jako jedyna zgłosiła się do postępowania.

Olkol jest zainteresowany przebudową popularnych siódemek do prędkości 160 km/h. Firma jako jedyna zgłosiła się do postępowania.

Wybór wykonawcy jest realizowany w drodze procedury negocjacyjnej z uprzednim zaproszeniem do ubiegania się o zamówienie. Przedmiotem prac jest wykonanie naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania 20 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP 07 połączonej z modernizacją zwiększającą prędkość do 160 km/h. Poprzez modernizację należy rozumieć prace modyfikacyjne w pojeździe kolejowym, które zmieniają przeznaczenie pojazdu, jak również poprawiają jego ogólne osiągi techniczne.

Przypomnijmy, że Olkol zmodernizował już w ten sposób trzy lokomotywy. Wszystko wskazuje na to, że jest na dobrej drodze, aby przyśpieszyć kolejne 20 siódemek.

Ostatnio Olkol wygrał też przetarg na P4 lokomotyw EU07A o numerach 002 i 003.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
EU07A
PKP Intercity
Olkol
  • Igor Wójciak – 13.06.2018

    Wszystko w czasie przyszłym.

  • Grzegorz Żebrowski – 13.06.2018

    Takich jak np na zdjęciu?

  • Robert Ulbrych – 13.06.2018

    Lokomotywy powinny być wytrasowane na 200-250km/h

  • Jano Osowiecki – 14.06.2018

    Jano Osowiecki

  • Pociąg Do Podróży – 14.06.2018

    160km/h

  • przemas22223 – 14.06.2018

    Wszystko ładnie i pięknie. Tylko pozostaje jedno pytanie. Jaki koszt.Jak koszt modernizacji ma być większy od zakupu nowej lokomotywy to się nie opłaca. Lepiej by było dać sobie spokój z modernizacja tylko zakupić nowe np taurusy czyli husarze. Zakup lokomotyw powinien być poważnie przemyślany.Po jaka cholerę zakupywać lokomotywy na 160 jeśli można zakupić na 230 i wówczas nie ma problemu aby skład zastępczy np za pendolino jechał Vmax 200 . Husarz i nowe wagony z HCP Cegielski załatwiają dużo problemów. I temat zamknięty.Ale jak Zarząd PKP IC zamiast myśleć głową to myśli przyrodzeniem.I obawiam się że to myślenie ich nigdy się nie zmieni.

  • DarekP – 20.06.2018

    Kilka rzeczy do uporządkowania.W Polsce lokomotywa z wagonami może jechać maksymalnie 200km/h, 230 to już tylko EZT.Koszt nowej lokomotywy jest znany na podstawie Griffina Newagu, koszt modernizacji parę lat temu był w okolicach 7 mln.Temat modernizacji 20 lokomotyw do standardu EU07A 160km/h jest wpisany jako część projektu, na który Intercity dostało zapewnione dofinansowanie UE, więc go musi zrealizować.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.