Olkol jest zainteresowany przebudową popularnych siódemek do prędkości 160 km/h. Firma jako jedyna zgłosiła się do postępowania.
Olkol jest zainteresowany przebudową popularnych siódemek do prędkości 160 km/h. Firma jako jedyna zgłosiła się do postępowania.
Wybór wykonawcy jest realizowany w drodze procedury negocjacyjnej z uprzednim zaproszeniem do ubiegania się o zamówienie. Przedmiotem prac jest wykonanie naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania 20 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP 07 połączonej z modernizacją zwiększającą prędkość do 160 km/h. Poprzez modernizację należy rozumieć prace modyfikacyjne w pojeździe kolejowym, które zmieniają przeznaczenie pojazdu, jak również poprawiają jego ogólne osiągi techniczne.
Przypomnijmy, że Olkol zmodernizował już w ten sposób trzy lokomotywy. Wszystko wskazuje na to, że jest na dobrej drodze, aby przyśpieszyć kolejne 20 siódemek.
Ostatnio Olkol wygrał też przetarg na P4 lokomotyw EU07A o numerach 002 i 003.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Wszystko w czasie przyszłym.
Takich jak np na zdjęciu?
Lokomotywy powinny być wytrasowane na 200-250km/h
Jano Osowiecki
160km/h
Wszystko ładnie i pięknie. Tylko pozostaje jedno pytanie. Jaki koszt.Jak koszt modernizacji ma być większy od zakupu nowej lokomotywy to się nie opłaca. Lepiej by było dać sobie spokój z modernizacja tylko zakupić nowe np taurusy czyli husarze. Zakup lokomotyw powinien być poważnie przemyślany.Po jaka cholerę zakupywać lokomotywy na 160 jeśli można zakupić na 230 i wówczas nie ma problemu aby skład zastępczy np za pendolino jechał Vmax 200 . Husarz i nowe wagony z HCP Cegielski załatwiają dużo problemów. I temat zamknięty.Ale jak Zarząd PKP IC zamiast myśleć głową to myśli przyrodzeniem.I obawiam się że to myślenie ich nigdy się nie zmieni.
Kilka rzeczy do uporządkowania.W Polsce lokomotywa z wagonami może jechać maksymalnie 200km/h, 230 to już tylko EZT.Koszt nowej lokomotywy jest znany na podstawie Griffina Newagu, koszt modernizacji parę lat temu był w okolicach 7 mln.Temat modernizacji 20 lokomotyw do standardu EU07A 160km/h jest wpisany jako część projektu, na który Intercity dostało zapewnione dofinansowanie UE, więc go musi zrealizować.
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.