Będzie strajk w Dolnośląskim Oddziale Przewozów Regionalnych?
Dolnośląscy kolejarzez Przewozów Regionalnych grożą strajkiem. Kością niezgody są połączenia do Międzylesia.W nowym rozkładzie mają je obsługiwać Koleje Dolnośląskie.
Taki ruch województwa może doprowadzić do zwolnienia 60osób. Kolejarze nie zgadzają się na to. Polityka transportowa prowadzona przez Marszałkanosi wszelkie znamiona nierównego traktowania przewoźników, likwidacji SpółkiSkarbu Państwa Przewozy Regionalne oraz członków NSZZ „Solidarność” na rzeczSpółki Urzędu Marszałkowskiego KoleiDolnośląskich – stwierdza Wiesław Natanek, Przewodniczący KomisjiMiędzyzakładowej.
I dodaje, że w ciągu ostatnich 3 lat (2014-2016) powierzonePrzewozom Regionalnym przewozy skurczyły się aż o 30%. Odbierane są przedewszystkim główne trasy przewozowe, np. Wrocław – Jelenia Góra czy wcześniejWrocław – Legnica. W najbliższych latach planowane są dalsze ograniczenia, wroku 2018 praca Przewozów Regionalnych ma spaść o ok. 1/4, a w roku 2020 odalsze 30%. Kolejne lata to wielka niewiadoma, bowiem Marszałek niezadeklarował żadnych zadań transportowych dla Przewozów Regionalnych, wprzeciwieństwie do Kolei Dolnośląskich, które otrzymały gwarancję przewozów ażdo roku 2026 łącznie.
Widać wyraźnie, że zmierza to krok po kroku dowyeliminowania Przewozów Regionalnych z rynku Województwa Dolnośląskiego –stwierdza Natanek.
Kolejnym etapem, zdaniem związkowców, jest przekazanie wgrudniu 2017 r. do Kolei Dolnośląskich prawie całych przewozów na linii276 Wrocław – Międzylesie Granica Państwa. Skutkować to będziezwolnieniem 60 maszynistów i kierownikówpociągów, zatrudnionych w Kłodzku, członków NSZZ „Solidarność” . Pracownicyposiadają ogromną wiedzę i wieloletnie doświadczenie, dzięki czemu pełnią swojąsłużbę dla mieszkańców Dolnego Śląska na wysokim poziomie – stwierdzają.
Podkreślają, że umowa z Przewozami Regionalnymi dopiero zawarta została w dniu 15 marca 2017 r.pod naciskiem NSZZ „Solidarność” i po protestach związków zawodowych.
Uważają, że Marszałek z premedytacją nie zgodził się napozostawienie trzech dodatkowych par pociągów iumożliwienie spokojnej pracypracownikom i członkom NSZZ ” Solidarność” zatrudnionym w Kłodzku z powodu bezpardonowej walki zNarodowym Przewoźnikiem oraz ZwiązkiemZawodowym „Solidarność”.
Pan Marszałek tak zaciekle walczy z Przewozami Regionalnymiże nie zauważa nadmiernej pracy zleconej swojej Spółce, która uruchamiakomunikację zastępczą samochodową lub odwołuje pociągi pozostawiającmieszkańców bez możliwości dojazdu do pracy lub szkoły. Pracownicy KoleiDolnośląskich i Przewozów Regionalnych rzetelnie wykonują swoją służbę dlamieszkańców Dolnego Śląska. Polityk Marszałek Województwa walczy ze SpółkąPrzewozy Regionalne i członkami NSZZ „Solidarność”. OrganizacjaMiędzyzakładowa NSZZ ” Solidarność” przyOddziale Dolnośląskim Przewozów Regionalnych we Wrocławiu w związku z utratą miejsc pracy przezpracowników i członków rozpoczęła procedurę sporu, który może zakończyć się strajkiem na terenie działania OddziałuDolnośląskiego Przewozów Regionalnych – poinformował Natanek.
Z informacji przekazanej przez Jerzego Michalaka, CzłonkaZarządu Województwa Dolnośląskiego wynika, iż już w momencie podpisania umów zprzewoźnikami wiadomo było, jaką pracę eksploatacyjną będzie wykonywał każdy zprzewoźników. W związku ze zmianą tej wartości od nowego rozkładu jazdy,zdaniem Michalaka, spółka powinna przewidzieć skutki z tego wynikające, w tymkonieczność zmniejszenia zatrudnienia. Przedstawiciel Urzędu Marszałkowskiegopodkreśla też, że istnieje na rynku duże zapotrzebowanie na maszynistów stądteż nie powinno być problemu z pracą dla osób, które ewentualnie będą musiały opuścićPrzewozy Regionalne.
I dalej Jerzy Michalak informuje, że podejmowanie decyzji codo wielkości zadań wykonywanych przez poszczególne Oddziały PrzewozówRegionalnych leży w gestii Spółki a nie Urzędu Marszałkowskiego. Zdaniem Michalakazarzut nierównego traktowania przewoźników na Dolnym Śląsku nie znajdujeuzasadnienia.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze