TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Będą ograniczenia w stosowaniu sygnału baczność na przejazdach
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 18.09.2018 09:57:19
Będą ograniczenia w stosowaniu sygnału baczność na przejazdach

Ograniczymy stosowanie przez maszynistów sygnału baczność na bezpiecznych, z dobrą widocznością przejazdach - poinformował PAP wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

Ograniczymy stosowanie przez maszynistów sygnału baczność na bezpiecznych, z dobrą widocznością przejazdach - poinformował PAP wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

Jak dodał wiceszef resortu, maszynista nie będzie już zmuszony trąbić przy ruszaniu na każdym przystanku.

"Rozporządzenie niebawem wejdzie w życie" - powiedział Andrzej Bittel. "Efektem ma być ograniczenie stosowania sygnału +baczność+ przez maszynistów na przejazdach kolejowych bezpiecznych, z bardzo dobrą widocznością" - powiedział Bittel.

Jak zauważył wiceminister, "jest to szczególnie istotnie na terenach silnie zurbanizowanych, gdzie ciągłe sygnały mogą przeszkadzać mieszkańcom". "Można się tu posłużyć przykładem przystanku Warszawa Rembertów, gdzie stoi pociąg przy peronie, tory są zabezpieczone, a maszynista i tak musi dać tzw. sygnał baczność, gdy rusza" - podał.

"Damy taką możliwość formalną, że maszynista w bezpiecznym terenie nie będzie zmuszony używać sygnału +baczność+" - zaznaczył Andrzej Bittel.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
maszynista
Ministerstwo Infrastruktury
przejazd kolejowy
  • Maciej Wojciechowski – 18.09.2018

    Nareszcie ktoś kończy tę paranoję W6a i W6b. 👍

  • Paweł Daniec – 18.09.2018

    Hmm czy ja wiem. Ludzie coraz częściej łamią przepisy drogowe .. a sygnał to sygnal

  • Robert Krawczyk – 18.09.2018

    Tak mnie naszło że tam gdzie się auta ladowaly pod pociąg to chyba obecnie i tak dawał sygnał. Natomiast powinno zostać na przejazdach gdzie jest droznik, bo tam wtedy człowiek pilnuje człowieka.

  • Maciej Baj – 18.09.2018

    Może w końcu zatrzyma się tę paranoję i jest odwrót w kierunku całkowitego wyeliminowania obowiązku używania sygnału dźwiękowego. Uzycie powinno być subiektywną decyzją maszynisty, a nie abstrakcją irytującą ludzi oczekujących na peronach czy mieszkających blisko torów oraz uszkadzającą trwale słuch maszynistom.

  • Stchani Wojtzik – 19.09.2018

    DLA DEBILI I TAK TA ZMIANA NIC NIE ZMIENI

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.