Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Będą dodatkowe tory z Warszawy w kierunku Mińska Mazowieckiego

inforail
26.08.2020 15:45
0 Komentarzy

PKP Polskie LinieKolejowe S.A. planują budowę dodatkowych torów na trasie z Warszawy do MińskaMazowieckiego; spółka podpisała w środę umowę na opracowanie studiumwykonalności, które jest pierwszym krokiem do inwestycji po 2022 r. – podałafirma w komunikacie.

Według PKP PLK w ramach umowy o wartości blisko 3 mln złnetto na opracowanie studium wykonalności dla rozbudowy torów z Warszawy doMińska Mazowieckiego, wykonawca dokona kompleksowej analizy, która określimożliwości techniczne oraz szczegółowe rozwiązania i zakres niezbędnych prac, atakże szacowane koszty inwestycji. Studium będzie podstawą do szczegółowegoprojektu po 2022 roku.

Jak podano, studium wykonalności dotyczy budowy dodatkowychzelektryfikowanych torów na ok. 30 km odcinku od stacji Warszawa Rembertów dostacji Mińsk Mazowiecki. Planowana jest rozbudowa do układu czterech torów naodcinku Warszawa Rembertów – Sulejówek Miłosna. Szczegółowo przeanalizowanabędzie również rozbudowa do czterech torów na odcinku Sulejówek Miłosna – MińskMazowiecki.

Według komunikatu, rozbudowa torów pozwoli na oddzieleniepołączeń aglomeracyjnych od połączeń dalekobieżnych i towarowych. Przełoży sięto na większą dostępność do kolei, sprawne prowadzenie ruchu i poprawęprzepustowości. Skorzystać na tym mają osoby codziennie dojeżdżające do pracym.in. z miejscowości wzdłuż linii kolejowej Mińsk Mazowiecki, Sulejówek Miłosnaczy Dębie Wielkie oraz podróżni w kierunku Siedlec lub Terespola. Nowe toryumożliwią także uruchamianie większej liczby połączeń i ułożenie rozkładu jazdyw tzw. „takcie” – w stałych odstępach czasowych będą mogły kursowaćpociągi z regionu do stolicy.

W ramach studium wykonalności przeanalizowana zostaniebudowa dwóch łącznic kolejowych w Mińsku Mazowieckim. Takie rozwiązane możeusprawnić transport towarów z Lubelszczyzny na północ Mazowsza. Możliwy będzieprzejazd pociągów z linii kolejowej Warszawa – Terespol (nr 2) na linię napółnoc w kierunku miejscowości Krusze i Tłuszcz (nr 13).

Wykonawcy studium przeanalizują również możliwość budowyskrzyżowań wielopoziomowych i przejść pod torami, by zwiększyć poziombezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym.

Termin opracowania studium wykonalności dla projektu”Poprawa przepustowości linii kolejowej nr 2 na odcinku Warszawa Wschodnia- Mińsk Mazowiecki – Siedlce” określono na III kw. 2022 r. Wartość umowyto 2,9 mln zł netto. Dokumentację przygotuje konsorcjum firm IDOM Inżynieria,Architektura i Doradztwo Sp. z o.o. oraz IDOM Consulting, Engineering,Architecture S.A.U.

„Krok po kroku tworzymy lepszą, bezpieczniejszą isprawniejszą kolej w aglomeracjach. Inwestycje przekładają się na poprawęwarunków życia, m.in. ułatwienie codziennych dojazdów do szkół i do pracy.Rozbudowa torów z Warszawy w kierunku Mińska Mazowieckiego, oddzielenie ruchuaglomeracyjnego od dalekobieżnego i towarowego zwiększy potencjał kolei jakoekologicznego transportu oraz możliwości komunikacyjne mieszkańców” -ocenił sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Andrzej Bittel, cytowanyw komunikacie. (PAP)

Komentarze