Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bardzo długa lista inwestycji na Lubelszczyźnie

inforail
16.08.2018 08:51
0 Komentarzy

Ministerstwo Infrastrukturyprzedstawiło długą listę inwestycji kolejowych na Lubelszczyźnie.

Obejmuje ona zarówno zadania realizowane, jak i teplanowane. Poniżej szczegóły.

Zrealizowane zadaniainwestycyjne dotyczące infrastruktury kolejowej

W ostatnich 5 latach na terenie województwa lubelskiegospółka PKP PLK SA wykonała remonty niżej wyszczególnionej infrastrukturykolejowej:

naprawa nawierzchni w torze na 1 i 2 linii kolejowej nr 7Warszawa – Dorohusk w km 56,800 – 172,00, prace na stacji Łaskarzew i RudaTalubska wraz z robotami towarzyszącymi;

wymiana nawierzchni w torze 3n linii kolejowej nr 453Terespol – granica państwa, wraz z wymianą skrzyżowania torów 1s/3n, splotutorów i nawierzchni drogowej w przejeździe w km 210,600;

naprawa mostu stalowego w km 111,984 w torze nr 1 i 2 liniikolejowej nr 68 Lublin – Przeworsk;

naprawa przejazdu kolejowo-drogowego kategorii „A” w km249,226 linii kolejowej nr 7 Warszawa – Dorohusk;

naprawa toru nr 1 i 2 w km 61,780 – 65,148 linii kolejowejnr 26 Łuków – Radom;

wymiana nawierzchni w torze nr 1 linii kolejowej nr 26 Łuków– Radom , odcinek Okrzeja – Dęblin – Stawy w km 52,209 – 61,087 wraz z robotamitowarzyszącymi;

wymiana nawierzchni w torze nr 2 linii kolejowej nr 26 Łuków– Radom w km 53,209 – 60,420 wraz z robotami towarzyszącymi;

remont mostów kolejowych na linii kolejowej nr 69 Rejowiec –Hrebenne w km 97,780 oraz 107,445 polegający na zabudowie dźwigarów stalowychodzyskanych z obiektów inżynieryjnych przebudowanych na Centralnej MagistraliKolejowej;

wymiana nawierzchni w torze nr 1 w km 55,630 – 72,400 liniikolejowej nr 68 Lublin – Przeworsk w celu podniesienia prędkości rozkładowej do110 – 120 km/h;

wymiana nawierzchni w torze nr 1 linii kolejowej nr 67Lublin – Świdnik w km 0,509 – 2,900 i torów dodatkowych 315, 311, 311a wraz zrozjazdami oraz toru i rozjazdów na linii kolejowej nr 562 Adampol – LublinTatary;

kompleksowa wymiana nawierzchni na linii kolejowej nr 26Łuków – Radom w torach nr 1 i 2 (podkłady strunobetonowe typu PS93 lub PS94,tor bezstykowy z przytwierdzeniem typu SB). Zakres robót: ciągła wymianapodkładów w liczbie 8392 szt., ciągła wymiana szyn długich 210 mb w liczbie4728 mb, mechaniczne oczyszczenie podsypki tłuczniowej, zgrzewanie/spawanieszyn, uzupełnienie podsypki tłuczniowej, mechaniczna regulacja toru w planie iw profilu, odtworzenie ławy torowiska, wycinka drzew, wymiana oznakowania,przygotowanie geodezyjnej dokumentacji powykonawczej, wymiana przyrządówwyrównawczych (tor L i P) szt. 10, wymiana rozjazdu nr 3 i 4 typu S60 E1,1:9, R300 na podrozjazdnicach drewnianych kpl 2, wymiana skrzyżowania St S60 na typ60 E1, 1:9 na podrozjazdnicach drewnianych kpl 1;

roboty utrzymaniowo – naprawcze nawierzchni kolejowej w celuodwołania istniejących ograniczeń prędkości na liniach kolejowych nr 25 ŁódźKaliska – Dębica, nr 66 Zwierzyniec Towarowy – Stalowa Wola Południe, nr 68Lublin – Przeworsk i nr 74 Sobów – Stalowa Wola Rozwadów;

naprawa toru nr 101/101s/1s wraz z robotami towarzyszącymina linii kolejowej nr 63 Dorohusk – Zawadówka Naftobaza (linia szerokotorowa) wzwiązku z planowanym uruchomieniem pasażerskiego połączenia kolejowego Kowel –Chełm;

naprawa torów nr 2 i 4 na stacji Bystrzyca k. Lublina nalinii kolejowej nr 30 Łuków – Lublin Północny niezbędnych jako trasy objazdowew czasie modernizacji linii kolejowej nr 7 Warszawa – Dorohusk;

naprawa toru nr 1 w km 0,000 – 48,100 w różnychlokalizacjach na linii kolejowej nr 72 Zawada – Hrubieszów Miasto w celupoprawy stanu technicznego;

naprawa torów nr 39, 41 i 41a na stacji Dęblin niezbędnych wczasie remontu linii kolejowej nr 7 Warszawa – Dorohusk;

remont przejazdu kolejowo – drogowego w km 187,316 wraz zodcinkową naprawą toru na szlaku Świdnik – Minkowice linii kolejowej nr 7Warszawa – Dorohusk;

roboty utrzymaniowo – naprawcze nawierzchni w torze nr 1 i 2linii kolejowej nr 12 Skierniewice – Łuków w km 8,870 – 124,560;

usunięcie nieprawidłowości na moście w km 75,915 na liniikolejowej nr 12 Skierniewice – Łuków;

rewitalizacja linii kolejowej nr 561 Adampol – Zadębie(łącznie 3,4 km toru);

wymiana nawierzchni w torze nr 1 i rozjazdów nr 1 i 2 namijance Brzeźnica Bychawska linii kolejowej nr 30 Łuków – Lublin Północny (1 kmtoru);

naprawa nawierzchni w torze nr 1 linii kolejowej nr 72Zawada – Hrubieszów Miasto (stacja Zamość i stacja techniczna Zamość Szopinek –7,2 km toru);

roboty utrzymaniowo-naprawcze na terenie Zakładu LiniiKolejowych w Lublinie (naprawy miejscowe w ramach ok. 120 umów na łączną kwotęok. 77 mln zł – roboty związane z przejazdami kolejowo – drogowymi, rozjazdami,peronami i obiektami inżynieryjnymi);

mechaniczne oczyszczanie podsypki tłuczniowej na liniach 66Zwierzyniec Towarowy – Stalowa Wola Południe, nr 69 Rejowiec – Hrebenne, nr 72Zawada – Hrubieszów Miasto oraz usuwanie ograniczeń po mechanicznymoczyszczaniu podsypki tłuczniowej (Zwierzyniec – Stalowa Wola Południe,Rejowiec – Zawada – Hrubieszów, około 13,9 km toru);

odbudowa łącznicy nr 563 Rejowiec Zachodni – RejowiecPołudniowy (ok 1,6 km toru, 6 rozjazdów), rewitalizacja ok. 15 km toru liniikolejowych nr 66 Zwierzyniec Towarowy – Stalowa Wola Południe i nr 69 Rejowiec– Hrebenne, podbicie 53 km toru na linii kolejowej nr 69 Rejowiec – Hrebenne,modernizacja rozjazdów w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacjazagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej”;

zabudowa i modernizacja 8 szt. rozjazdów, modernizacja ok.14 km toru, modernizacja przejścia pod torami w ramach projektu pn. „Prace nalinii kolejowej nr 7 na odcinku Lublin – Dorohusk”;

modernizacja i budowa łącznie 2,2 km toru (od stacji Świdnikdo terminalu Portu Lotniczego Lublin SA w Świdniku w ramach projektu „Budowatoru dojazdowego do stacji Świdnik do terminalu Portu Lotniczego Lublin S.A. wŚwidniku wraz z infrastrukturą towarzyszącą”);

roboty punktowe w zakresie rozjazdów i wiaduktów kolejowychw ramach projektu „Przebudowa układu komunikacyjnego wraz z modernizacjąwiaduktu kolejowego i przejścia podziemnego w obrębie dworca kolejowegoLublin”;

modernizacja 24 przejazdów na 6 liniach kolejowychwojewództwa lubelskiego wraz z rewitalizacją łącznie ok. 1,5 km torów orazmodernizacją nawierzchni przejazdów w ramach projektu „Modernizacja przejazdówkolejowo-drogowych w celu podniesienia bezpieczeństwa ruchu na skrzyżowaniachlinii kolejowych z drogami publicznymi na terenie województwa lubelskiego wzakresie urządzeń zabezpieczenia przejazdów” w lokalizacjach: linia nr 7Warszawa – Dorohusk: 7 szt., linia nr 26 Łuków – Radom: 2 szt., linia nr 66Zwierzyniec – Stalowa Wola Południe: 1 szt., linia nr 68 Lublin – Przeworsk: 7szt., linia nr 69 Rejowiec – Hrebenne: 6 szt., linia nr 72 Zawada – Hrubieszów:1 szt.;

„Modernizacja części infrastruktury technicznej linii kolejowejnr 7 Warszawa – Dorohusk w obrębie przystanku osobowego Lublin Północny orazstacji Świdnik dla sprawnego skomunikowania aglomeracji” (1,0 km toru);

„Modernizacja linii nr 63 Dorohusk – Zawadówka Naftobaza(SZ) na odcinku granica państwa – Dorohusk – Wólka Okopska w km 0,100 – 4,000″(3,9 km toru);

przebudowa torów, sieci trakcyjnej, obiektów inżynieryjnych,peronów, systemu sterowania ruchem na linii kolejowej nr 2 Warszawa Zachodnia –Terespol (korytarz międzynarodowy E20) w Łukowie na odcinku w km 118,450 –123,000 oraz Miedzyrzecu Podlaskim w km 148,000 – 150,500; na odcinku km 91,489– 170,300 wykonano modernizację systemów sterowania ruchem i transmisji orazsamoczynnych sygnalizacji przejazdowych;

prace projektowe oraz roboty budowlane dla zadania”Modernizacja linii kolejowej nr 30 Łuków – Lublin Północny na odcinku odwysuniętej głowicy rozjazdowej (rejon ul. Słowackiego w Lubartowie) do stacjiLubartów” realizowanego w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 30Łuków – Lublin Północny na odcinku Lubartów – Lublin Północny”, w ramachktórego zrealizowano roboty branży nawierzchni kolejowej, mostowej, obsługipodróżnych, sterowania ruchem kolejowym i telekomunikacji (kompleksowamodernizacja 3,350 km toru, wybudowanie 0,200 km toru);

w ramach zadania pn. „Prace na linii kolejowej nr 30 Łuków –Lublin Północny na odcinku Łuków – Parczew” zrealizowane zostały robotybudowlane pn. „Przebudowa torów i urządzeń kolejowych linii kolejowej nr 30Łuków – Lublin Północny na odcinku Łuków –Parczew, tj. od km 1,811 do km52,578”;

realizacja i oddanie do eksploatacji szlaku Lublin – LublinZemborzyce i stacji Lublin Zemborzyce (łącznie 7 km linii nr 68 Lublin –Przeworsk). Obecnie trwają roboty na odcinku Lublin Zemborzyce – Kraśnik nadługości 35 km – oddanie do eksploatacji i przywrócenie ruch pociągówzaplanowano na III kwartał 2018 r. Prace prowadzone są także w stacji StalowaWola Rozwadów, na której przebudowano tory nr 51,1,3 i 5 z rozjazdami orazperony nr 2 i 3. Obecnie trwa modernizacja toru nr 52 i 2 z rozjazdami.Planowany termin zakończenia robót powinien nastąpić pod koniec br.

Planowane zadaniainwestycyjne dotyczące infrastruktury kolejowej

Obecnie PKP PLK SA realizuje oraz planuje remontyinfrastruktury kolejowej na terenie województwa lubelskiego w następującymzakresie:

zmiana kategorii przejazdu kolejowo-drogowego w km 244,676do „B” wraz z przebudową nawierzchni linii kolejowej nr 7 Warszawa – Dorohusk(prace w rejonie przejazdu, rewitalizacja ok 0,100 km toru);

rewitalizacja toru nr 318 przy rampie kolejowej stacjiLublin Tatary na linii kolejowej nr 67 Lublin – Świdnik;

mechaniczne oczyszczanie podsypki tłuczniowej na liniach nr66 Zwierzyniec – Stalowa Wola Południe, nr 69 Rejowiec – Hrebenne i nr 72Zawada – Hrubieszów oraz usuwanie ograniczeń po mechanicznym oczyszczaniupodsypki tłuczniowej (około 3,300 km toru);

elektryfikacja linii kolejowej nr 68 Lublin – Przeworsk i565 Charzewice – Stalowa Wola Rozwadów Towarowy wraz z przebudową urządzeństerowania ruchem kolejowym i infrastruktury pasażerskiej, przejazdów kolejowo– drogowych i obiektów inżynieryjnych łącznie z rewitalizacją torów (łącznie74,883 km torów) w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych nr 68, 565 naodcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów wraz z elektryfikacją”;

przebudowa 15 przejazdów kolejowo – drogowych wraz z toramiw rejonie przejazdów (ok 1,5 km torów) w ramach projektu „Poprawabezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – etap I – częśćprzejazdowa”;

zabudowa 12 nowych rozjazdów (stacja Stawy na liniikolejowej nr 26 Łuków – Radom) w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwapoprzez zabudowę nowych rozjazdów o podwyższonym standardzie konstrukcyjnym –etap II”;

wykonanie prac projektowych oraz robót budowlanych dla zadania”Prace na linii kolejowej nr 30 odcinek Lubartów – Parczew” realizowanego wramach projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 30 na odcinku Lubartów –Parczew”, w ramach którego zaplanowano zrewitalizowanie 26,5 km toru, 14obiektów inżynieryjnych, 8 peronów na stacjach i przystankach osobowych, budowę2 nowych peronów na przystankach osobowych, budowę samoczynnej sygnalizacjiprzejazdowej na 10 przejazdach kolejowo – drogowych;

rewitalizacja linii kolejowej nr 72 Zawada – Hrubieszów naodcinku Zamość – Hrubieszów Miasto (km 12,997 – 62,287);

kontynuacja modernizacji linii kolejowej nr 7 Warszawa –Dorohusk w ramach projektu POIiŚ 5.1-11.1 „Prace na linii kolejowej nr 7Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin –Lublin”, które na terenie województwa lubelskiego obejmują odcinek km 94,083 –175,850;

rewitalizacja linii kolejowej nr 63 na odcinku Dorohusk –Zawadówka (km 4,000 – 31,258) o prześwicie 1520 mm dla zadania „Praceinwestycyjne na przejściach granicznych Dorohusk – Jagodin” w ramach poprawystanu technicznego infrastruktury kolejowej w rejonach przejść granicznych, wtym toru szerokiego;

modernizacja linii kolejowej nr 69 Rejowiec – Hrebenne i nr72 Zawada – Hrubieszów Miasto na odcinku Rejowiec – Zawada – Zamość Szopinek(ok. 55 km torów, linia kolejowa nr 69 km -0,340 – 42,680, linia kolejowa nr 72km 0,424 – 12,997) w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych nr 69 i 72 naodcinku Rejowiec – Zawada – Zamość Szopinek wraz z budową łącznicy omijającejstację Zawada – Zadanie B”;

budowa łącznicy o długości do 1,9 km wraz z rozjazdami,obiektami inżynieryjnymi i urządzaniami zabezpieczającymi (żeberka ochronne) wramach projektu „Prace na liniach kolejowych nr 69 Rejowiec – Hrebenne i nr 72Zawada – Hrubieszów Miasto na odcinku Rejowiec – Zawada – Zamość Szopinek wrazz budową łącznicy omijającej stację Zawada – Zadanie A”;

w ramach modernizacji linii kolejowej E20 obecnierealizowane jest zadanie obejmujące przebudowę stacji Biała Podlaska w km171,300 – 177,500, stacji Małaszewicze w km 197,300 – 201,550 i stacji Terespolw km 207,400 – 210,300. Na wskazanych stacjach zostaną wykonane roboty w pełnymzakresie tj. przebudowa torów, sieci trakcyjnej, obiektów inżynieryjnych,peronów, systemów sterowania ruchem. Ponadto na odcinku km 170,300 – 211,657zostanie przeprowadzona modernizacja systemów sterowania ruchem i transmisjioraz samoczynnych sygnalizacji przejazdowych.

Ponadto Ministerstwo podało, że obecnie w spółce PKP PLKprowadzone są prace planistyczne związane z nową perspektywą finansową UniiEuropejskiej 2021 – 2027. Zakładanym efektem prac będzie stworzenie listyprojektów inwestycyjnych planowanych do realizacji w kolejnych latach. Pozakończeniu prac planistycznych wskazane zostaną te projekty, które na podstawieanaliz najlepiej wpisywać się będą w sieciowy charakter transportu kolejowego,a tym samym będą mogły istotnie przyczynić się do zwiększenia liczby pasażeróworaz przewożonych ładunków.

W toku omawianych prac Urząd Marszałkowski WojewództwaLubelskiego zgłosił propozycję finansowania ze środków przyszłego regionalnegoprogramu operacyjnego prac na liniach kolejowych nr 69 Rejowiec – Hrebenne (naodcinku Zawada – Hrebenne) i nr 72 Zawada – Hrubieszów Miasto (na odcinkuZamość – Hrubieszów Miasto). Ponadto, zaproponował także rozważenie realizacjinastępujących potencjalnych projektów inwestycyjnych (bez względu na sposób ichfinansowania):

kontynuacja prac na linii nr 7 Warszawa – Dorohusk naodcinku Lublin – Dorohusk,

kontynuacja prac na linii kolejowej nr 30 na odcinku Łuków –Parczew,

budowa mostu kolejowego na rzece Bug w Orchówku k/Włodawyoraz budowa linii kolejowej szerokotorowej relacji Orchówek k/Włodawy – Zawada,

prace dotyczące dobudowy i korekty linii kolejowych w celupoprawy dostępności transportu kolejowego.

Ministerstwo zaznacza, że ostateczna lista projektów będzierównież uwarunkowana dostępnością środków finansowych. 7 listopada 2017 rokuRada Ministrów przyjęła koncepcję przygotowania i realizacji inwestycji Port”Solidarność” – Centralny Port Komunikacyjny dla Rzeczypospolitej Polskiej, wktórej zakładane jest stworzenie między innymi połączenia Warszawa (CPK) –Lublin – Zamość – Hrebenne (Lwów) z wykorzystaniem linii istniejących (nr 7Warszawa – Dorohusk, nr 69 Rejowiec – Hrebenne, nr 72 Zawada – HrubieszówMiasto) oraz budową nowych odcinków sieci.


Komentarze