Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Autobusy za pociągi na czas modernizacji linii do Piły

inforail
26.02.2018 13:10
0 Komentarzy

Autobusy powiozą pasażerów pociągów kursującychna trasie Poznań – Piła w czasie przebudowy jednotorowego odcinka liniiprowadzącej ze stolicy Wielkopolski na północ regionu.

W 2019 roku podróż zPoznania do Piły ma skrócić się o ok. 40 minut i potrwać ok. 80 minut. LiniaPoznań – Piła na długości 59 km jest linią jednotorową i taki układ zostaniezachowany mimo modernizacji. Wymiana toru na tym odcinku rozpocznie się w marcui potrwa do września. W ruchu lokalnym wprowadzona zostanie zastępczakomunikacja autobusowa, pociągi dalekobieżne pojadą objazdami.

Współfinansowana ześrodków unijnych modernizacja linii Poznań – Piła o długości 94 kilometrówkosztować będzie 500 mln zł. Przebudowa rozpoczęła się we wrześniu 2017 roku;dotąd prace modernizacyjne prowadzone były na odcinku Poznań Główny – ObornikiWielkopolskie Most o długości 25 km.

Bohdan Ząbek z zespołuprasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe poinformował, że rozpoczynająca się11 marca modernizacja jednotorowego odcinka linii nr 354 prowadzona będzie wdwóch etapach. Od marca do maja prace zaplanowano między stacją Wargowo astacją Oborniki Wielkopolskie, a od maja do września – od Obornik do stacjiDziembówko w okolicy Piły.

Rzeczniczkawielkopolskiego oddziału spółki Przewozy Regionalne Justyna Grzesik powiedziałaPAP, że każdej doby spółka uruchamia na trasie Poznań – Piła 20 pociągów.

„Korzystają z nichtysiące podróżnych dojeżdżających do szkoły i pracy. Aby umożliwić pasażeromprzemieszczanie się w czasie zamknięcia jednotorowego odcinka linii kolejowejzostało zaplanowane uruchomienie autobusowej komunikacji zastępczej. Przystacjach i przystankach objętych modernizacją powstaną specjalne miejsca dlapostoju autobusów i zostanie zachowany dostęp do punktów sprzedażybiletów” – podała.

W związku zwprowadzeniem komunikacji zastępczej podróż między Poznaniem a Piłą wydłuży sięod ok. 25 minut w czasie pierwszego etapu prac, do ok. godziny w trakcieprzebudowy odcinka z Obornik do Piły. Justyna Grzesik zapewniła, że liczbakursujących autobusów będzie dostosowana do obecnego natężenia ruchu na trasie- z uwzględnieniem godzin szczytu oraz wzmożonego ruchu pasażerskiego w piątkii niedziele.

W czasie przebudowy innątrasą kursować będą pociągi PKP Intercity kursujące z Poznania w kierunku Słupska.”Składy TLK Gwarek i TLK Malczewski pojadą przez Krzyż i Stargard. Zmianaczasu jazdy będzie niewielka, sięgająca 10-15 minut. Ceny biletów dla tychpociągów pozostaną bez zmian. Zmieniona organizacja ruchu obowiązywać będzie od11 marca do 8 grudnia” – poinformowała Marta Ziemska z biura prasowe PKPIntercity.

Modernizacja 94kilometrowej linii skróci obecny, ok. dwugodzinny czas przejazdu międzyPoznaniem a Piłą o ok. 40 minut. Poprawi się też przepustowość linii. Obecnie,w zależności od danego odcinka, prędkość pociągów wynosi od 50 do 100 km/h, a wniektórych miejscach zaledwie 30 km/h. Po zakończeniu inwestycji pociągi będąmogły jeździć z prędkością do 120 km na godzinę.

Wartość projektu to 500mln zł, z czego 85 proc. pochodzi z dofinansowania ze środków WielkopolskiegoRegionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.


Komentarze