TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Arriva z kolejną umową w Warszawie. Mocny powrót Otokara
INFOBUS.PL - Opublikowano: 28.05.2018 15:00:00
Arriva z kolejną umową w Warszawie. Mocny powrót Otokara

Dziś, 28 maja stołeczny ZTM podpisał z Arrivą umowę na świadczenie usług przewozowych 25 autobusami 9-metrowymi. Pod koniec grudnia przewoźnik wprowadzi do ruchu 34 Otokary Vectio C.

Dziś, 28 maja stołeczny Zarząd Transportu Miejskiego podpisał z Arrivą umowę na świadczenie usług przewozowych 25 autobusami 9-metrowymi. Pod koniec grudnia przewoźnik wprowadzi do ruchu 34 Otokary Vectio C. Kontrakt będzie obowiązywał do końca 2026 r.

Zawarta z firmą Arriva Bus Transport Polska umowa zakłada wykonywanie przewozów 25 autobusami z zapewnieniem 9 pojazdów rezerwowych. Specyfikacja przetargowa wskazywała kilka kryteriów ofert. Pierwsze z nich dotyczyło liczby autobusów, w których zamontowany jest system zliczania pasażerów (10%). Drugie to liczba miejsc w pojazdach, usytuowanych bezpośrednio na poziomie podłogi (20%). Kolejne kryteria to wysokość poziomu podłogi w autobusach (10%) oraz cena za wozokilometr (60%). Arriva zaproponowała łącznie 34 nowoczesne autobusy Otokar Vectio C. To mocny powrót tureckiej na polski rynek autobusów miejskich. Już od 22 grudnia stołeczni pasażerowie będą mogli podróżować tymi pojazdami/

Arriva zaoferowała wykonywanie przewozów po stawce początkowej wynoszącej 6,26 zł/wzkm netto. W ramach zamówienia podstawowego przewoźnik może maksymalnie zarobić 154 542 563,71 zł brutto. Kwota ta uwzględnia ewentualną waloryzację, bonus za wzorowe świadczenie usług oraz możliwość zamówienia przez ZTM pracy eksploatacyjnej na poziomie do 17,5 mln wzkm.

"Cieszymy się, że podpisujemy kolejny kontrakt ze znanym i sprawdzonym partnerem. Dzięki temu, już w grudniu na warszawskie ulice wyjadą kolejne nowoczesne pojazdy" – mówi Katarzyna Strzegowska, Zastępca Dyrektora ZTM, Dyrektor Pionu Ekonomiczno-Finansowego. – "Aby zwyciężyć w organizowanym przez nas przetargu, firma musiała spełnić szereg bardzo rygorystycznych wymogów. Wszystko to dla komfortu naszych pasażerów i zapewnienia wysokiej jakości usług przewozowych – dodaje."

"Jesteśmy dumni, że możemy poszerzać współpracę z Zarządem Transportu Miejskiego na rzecz mieszkańców Warszawy. Nowe, 9-metrowe, świetnie wyposażone autobusy to gwarancja bezpiecznego i komfortowego przejazdu. Możliwość świadczenia tych usług to dla nas źródło satysfakcji oraz ważne zobowiązanie, do realizacji którego jesteśmy gotowi" – podkreśla Piotr Halupczok, Prezes Zarządu Arriva.

Wszystkie pojazdy będą fabrycznie nowe, wyposażone w klimatyzację, monitoring, biletomaty, system głosowego zapowiadania przystanków, ekrany LCD z informacją pasażerską, tapicerkę o warszawskim wzorze (z architektonicznymi symbolami miasta), łączność alarmową oraz najnowocześniejsze systemy lokalizacyjne. ZTM wymaga również posiadania przez operatora odpowiedniego zaplecza technicznego, czyli zajezdni, w której w której pojazdy będą myte i sprzątane oraz poddawane niezbędnym przeglądom i naprawom.

Wysokie wymagania postawiono także kierowcom. Będą oni musieli znać język polski przynajmniej na poziomie średniozaawansowanym (poziom B1). Tajemnic nie może przed nimi mieć układ komunikacyjny oraz topografia Warszawy i okolic, a także przepisy porządkowe i taryfowe. Przewoźnik ma obowiązek zatrudniania pracowników (w tym kierowców, pracowników nadzoru) na podstawie umowy o pracę.

Przewidziane zostały też nagrody za świadczenie usług na najwyższym możliwym poziomie. Premiowana będzie ponadprzeciętna punktualność, niezawodność oraz brak innych uchybień.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
umowa
linie
ZTM Warszawa
Arriva
Otokar
  • Mikołaj Michalski – 28.05.2018

    Jak to "powrót"? Przecież tej marki jeszcze nie było w Wawie!

  • PKTY – 30.05.2018

    Kolejne dziadostwo na polskich drogach.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.