TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Arriva szykuje gazowe Solarisy. Start niedługo
INFOBUS.PL - Opublikowano: 08.08.2019 13:00:28 1 komentarz
Arriva szykuje gazowe Solarisy. Start niedługo

Start warszawskich Solarisów Urbino 18 CNG Arrivy to kwestia czasu. Pierwsza grupa autobusów zadebiutuje na stołecznych ulicach 31 sierpnia. Pełne uruchomienie nastąpi niecałe dwa miesiące później.

Start warszawskich Solarisów Urbino 18 CNG Arrivy to kwestia czasu. Pierwsza grupa autobusów zadebiutuje na stołecznych ulicach 31 sierpnia. Pełne uruchomienie nastąpi niecałe dwa miesiące później. Pomijając Autosany Europy Express City to pierwszy kontrakt przewozowy od wielu lat, który wystartuje w kilku etapach.

Arriva zamówiła w Solarisie 54 egzemplarze Nowego Urbino 18 CNG. A to na potrzeby realizacji zawartej 10 kwietnia umowy. Obejmuje ona świadczenie usług przewozowych min. 50 autobusami przegubowymi oraz zapewnienie czterech pojazdów rezerwowych. Warta 291 mln zł netto umowa została podpisana na 8 lat. Arriva rozpocznie wykonywanie przewozów po stawce początkowej 7,38 zł/wzkm netto.

Każdy z nich umożliwi podróż ok. 130 pasażerom, w tym 39 na fotelach Ster 8MU Ultra Light. Oczywiście obitych warszawską tapicerką. Dostęp na pokład tych w pełni niskopodłogowych "jamników na gaz" jest możliwy dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2. Solarias zastosował drzwi firmy Ventura. Co ciekawe tylko drugie drzwi są odskokowo-przesuwne, a reszta otwiera się do środka. Widać inspirację "stołecznym" nU18e czy częściowo Scaniami Citywide 12LF CNG Michalczewskiego. Jak udało się nam ustalić konfiguracja wnętrza to autorski pomysł Arrivy. Trzeba przyznać, że pomysłowo.

Nowe Urbino 18 CNG dla Arrivy napędzane będą sprężonym gazem ziemnym, który magazynowany będzie w umieszczonych na dachu pojazdu butlach o pojemności wodnej 1700 l. Silnik każdego z tych autobusów, czyli niespełna dziewięciolitrowy Cummins ISLG 320 spełnia restrykcyjną unijną normę czystości spalin Euro 6.

Nowe Urbino 18 CNG dla Arrivy napędzane są sprężonym gazem ziemnym, który magazynowany będzie w umieszczonych na dachu pojazdu butlach o pojemności wodnej 1700 l. Silnik każdego z tych autobusów, czyli niespełna dziewięciolitrowy Cummins ISLG 320 spełnia restrykcyjną unijną normę czystości spalin Euro 6. Jednostka została zblokowana z automatyczną skrzynią biegów Voith Diwa 6.

Dostawcą systemu informacji pasażerskiej jest jest mielecki R&G Plus. Gazowy przegub z Bolechowa jest wyposażony w aż pięć wyświetlaczy zewnętrznych o wysokiej rozdzielczości. Świecą się one na biało.

A wnętrze? Tutaj znajdziemy aż siedem tablic LCD. Zastosowano pięć typu ETM23, na których prezentowana jest informacja liniowa oraz reklamy. Z prawej strony, tuż przed drugimi drzwiami oraz przed trzecimi mamy monitory typu ETM-38, na których informacja liniowa jest prezentowana w formie "e-koralików". Nie mogło oczywiście zabraknąć GPS i głosowego zapowiadania przystanków. Całością steruje autokomputer SRG6000P.

Pierwsze nU18 CNG Arrivy zadebiutują na warszawskich liniach 31 sierpnia. Gdzie dokładnie? Musimy jeszcze chwilę poczekać. Jednak bez względu na to trzeba otwarcie przyznać jedną rzecz- Arriva znów stanęła na wysokości zadania.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Arriva
Solaris
ZTM Warszawa
CNG
  • marek – 08.08.2019

    Ciekawe ile na początek brygad nie wyjdzie .

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.