TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Arriva chce się rozwijać, stąd wniosek o trasę Wejherowo – Lotnisko Chopina
InfoRail.pl - Opublikowano: 29.12.2017 10:35:24 2 komentarze
Arriva chce się rozwijać, stąd wniosek o trasę Wejherowo – Lotnisko Chopina

Wracamy do tematu nowej trasy Arrivy. Przypomnijmy, że przewoźnik złożył wniosek do UTK, dotyczący połączenia Wejherowo/Gdynia – Warszawa Zachodnia/Lotnisko Chopina. Pytamy dlaczego akurat taka trasa?

Wracamy do tematu nowej trasy Arrivy. Przypomnijmy, że przewoźnik złożył wniosek do UTK, dotyczący połączenia Wejherowo/Gdynia – Warszawa Zachodnia/Lotnisko Chopina. Pytamy dlaczego akurat taka trasa?

Arriva chce się rozwijać zarówno na rynku regionalnym jak i połączeń międzywojewódzkich – mówi nam rzeczniczka prasowa przewoźnika Joanna Parzniewska. Omawiany wniosek, dotyczy rozszerzenia, przyznanej już wcześniejszą decyzją, relacji Wejherowo – Chełm i opiera się na założeniu zwiększenia zainteresowania połączeniami kolejowymi między Wejherowem a Lotniskiem Chopina oraz miejscowościami położonymi na trasie. Tworzenie takich możliwości dojazdu na lotnisko i budowanie nowego kolejowego potencjału pasażerskiego, jest ważne również w kontekście planowanego CPK – dodaje.

Arriva planuje także skomunikowania, przewoźnik, jak wiadomo działa także na rynku połączeń autobusowych. Stąd też pomysł na dowozówki. Planowany projekt ma na celu przede wszystkich poszerzenie oferty przewozowej dla Podróżnych oraz zwiększenie dostępności transportu publicznego kolejowego i autobusowego. Mamy w planach uruchomienie komplementarnych połączeń autobusowych. Tak jak wspominałam wcześniej szczegóły realizacji rozbudowanej oferty są w przygotowaniu – mówi Joanna Parzniewska.

Do uruchomienia połączenia jeszcze daleka droga. Czy pociągi Arrivy pojadą zatem do Warszawy już w przyszłym rozkładzie jazdy? Procedura otwartego dostępu daje możliwość rozpoczęcia realizacji połączeń dalekobieżnych, jednak to złożony proces, a przekazanie wniosku to jego pierwszy etap. Uruchomienie połączeń wiąże się przede wszystkim z otrzymaniem zgody regulatora rynku, a następnie uzyskaniem dostępu do infrastruktury oraz uzgodnieniem dogodnego rozkładu jazdy. Mamy nadzieje, że nasza propozycja wzmocnienia siatki połączeń w ramach pociągów komercyjnych, spotka się z przychylną opinią wszystkich uczestników procesu decyzyjnego – wyjaśnia rzeczniczka prasowa przewoźnika.

Zagadką pozostaje natomiast tabor, który miałby zostać skierowany do obsługi tego połączenia. Trudno bowiem sobie wyobrazić, żeby były to spalinowe jednostki, które obecnie eksploatuje przewoźnik. W tej kwestii jednak Arriva nie chce zdradzać szczegółów. 


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Arriva
Wejherowo
Warszawa
lotnisko
  • realista – 30.12.2017

    I co szynobusami bedą jeździc z nad morza do stolicy? Mhmmm powodzenia. Powielanie sytuacji jak pr-y jeździły kiblami np z wrocławia do lublina. Komfort niesamowity. Jest przewoźnik państwowy stworzony na takie trasy i niech jeździ a nie sie meczyc na plastikach tyle czasu

  • T – 30.12.2017

    realista nie będą, bo nikt szynobusu nie wpuści ani na średnicę, ani na lotnisko

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.