Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ambitne plany PKP SKM

inforail
27.02.2017 07:23
0 Komentarzy

PKP SKM przedstawiłanowe inwestycje w Trójmieście w perspektywie do 2020 roku. Na konferencji,która została zorganizowana na stacji Gdynia Główna zostały przybliżone planyinwestycyjne Spółki w infrastrukturę kolejową.

I tak, jak informuje przewoźnik, w ramach perspektywyfinansowania 2014 ? 2020 Spółka planuje realizację „Projektu Budowazintegrowanego systemu monitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacjąna linii kolejowej nr 250 wraz z modernizacją budynku Dworca Podmiejskiego wGdyni Głównej oraz peronów na linii kolejowej nr 250”. W ramach projektuzostanie zbudowane Centrum monitoringu zlokalizowanego w budynku DworcaPodmiejskiego wraz z jego gruntowną modernizacją. W drugim zadaniu zostanązmodernizowane perony: Rumia Janowo, Gdynia Chylonia w 2017 roku. Na przełomie2018 i 2019 roku modernizacji zostaną poddane perony stacji Gdynia Orłowo orazGdynia Redłowo. Następnie w roku 2020 rozpoczną się równolegle remontyprzystanków Gdynia Leszczynki oraz Gdynia Grabówek. Na samym końcu zostanązmodernizowane perony Gdyni i Gdańska Stoczni.

Zakres prac w Budynku Dworca Podmiejskiego Gdynia Głównawraz z peronem SKM Gdynia Główna będzie obejmował:

– Modernizację peronu poprzez m.in.: wymianę nawierzchniperonu w celu dostosowania jej do potrzeb osób z ograniczoną możliwościąporuszania się, modernizację wiaty peronowej, modernizację układu torowego wobrębie przystanku, wymiana elementów sieci trakcyjnej przy peronie, montażelementów systemu informacji pasażerskiej, modernizację i doposażenie systemumonitoringu oraz montaż elementów małej architektury.

– Modernizację budynku Dworca Podmiejskiego wraz zpomieszczeniami oraz przejściem podziemnym z budynku na peron poprzez m.in.:renowację elewacji, tarasów, zegara, podłóg, schodów, ścian i sufitów,drewnianych elementów wykończenia wnętrza, kamiennej posadzki, montaż orazrenowację drzwi i okien, modernizację toalet wraz z wykończeniem, wymianęnawierzchni w strefie wejścia do budynku, modernizację przejścia podziemnego zbudynku dworca na peron.

– Adaptację pomieszczeń budynku dla potrzeb tzw. „Centrum”wraz z umeblowaniem, utworzeniem serwerowni i niezbędnego zaplecza.

Zakres prac w ramach budowy zintegrowanego systemumonitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacją na linii kolejowej nr250 obejmuje:

Zadanie inwestycyjne przewiduje doposażenie wszystkichprzystanków w instalacje oraz urządzenia najważniejszych systemów związanych zdziałaniem informacji pasażerskiej i bezpieczeństwa dla obiektów zarządzanychprzez SKM, które zostaną zintegrowane i zsynchronizowane w nowym, specjalniededykowanym ku temu Centrum Monitoringu ? utworzenie platformy PSIM.

Głównym zadaniem platformy PSIM będzie integracja wszystkichsystemów i aplikacji bezpieczeństwa, pozwalając na ich kontrolę przez spójny,przejrzysty i jednorodny interfejs użytkownika. W ramach swojego działania,platforma będzie integrować się z planowanymi systemami na następującychpoziomach:

? system sygnalizacji włamania i napadu,

? system kontroli dostępu,

? zintegrowany system informacji pasażerskiej (ZSIP),

? system elektrycznego ogrzewania rozjazdów (EOR) orazsterowania oświetleniem peronów,

? system diagnostyki urządzeń (SNMP),

? system telefonów (VoIP),

? system sygnalizacji pożaru oraz stałych urządzeńgaśniczych,

? system monitoringu CCTV,

Dzięki temu zarządcą infrastruktury będzie mógł znaczącopodwyższyć poziom i jakość świadczonych usług.


Komentarze