Jakiś czas temu na łamach InfoRail.pl pisaliśmy o smrodzie w Pendolino, na który uwagę zwrócił Paweł Kukiz.
Jakiś czas temu na łamach InfoRail.pl pisaliśmy o smrodzie w Pendolino, na który uwagę zwrócił Paweł Kukiz.
Miało to miejsce w czerwcu. Jednostka, ta konkretna, którą jechał Kukiz, miała trafić do serwisu i zostać naprawiona w przedmiotowym zakresie. I do serwisu trafiła, bo trafić musiała, tyle, że serwisujący składy Alstom smrodu nie usunął. O sprawie donosi dziś znowu Paweł Kukiz: Niedawno pisałem o smrodzie w składzie Pendolino, który kursuje z Jeleniej Góry do Warszawy. Zarządcy (nie wiem kto zarządza Pendolinami, bo tyle tych spółek w PKP, że się pogubiłem) publicznie stwierdzili, że smród zostanie zlikwidowany. G…. prawda, bo parę dni temu tym składem jechałem i jak śmierdziało tak śmierdzi. Otóż zarządza nimi PKP Intercity, ale serwisuje je Alstom. I to do producenta należy usunięcie smrodu.
Cóż. Nie jest wielką tajemnicą, że serwisowanie Pendolino nie jest mocną stroną firmy Alstom. Na łamach InfoRail.pl pisaliśmy już o niedziałającej klimatyzacji, brudnej tapicerce i wykładzinie czy rdzy na klapach zewnętrznych. Teraz dochodzi do tego smród. Nasi Czytelnicy informowali też np. o niedziałających kuchenkach. Jak na pociągi, które mają kursować jako klasa Premium wygląda to słabo. Do tego trzeba jeszcze dodać ciągnące się w nieskończoność naprawy powypadkowe czy instalacja internetu. I mamy niekoniecznie sielankowy obraz współpracy jaką musi podejmować z Alstomem PKP Intercity. Przewoźnik stoi jednak pod ścianą, bo jeździ na styk. Nie może zatem pozwolić sobie na wycofanie jakiegokolwiek pojazdu z ruchu. A to daje pole do popisu serwisantom firmy Alstom, którzy, jak widać, nie za wiele robią sobie z uwag, zgłaszanych przez przewoźnika.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Może niech weźmie halitomin.
A może to Kukiz emituje smród?
Widać słomę z butów trzeba co jakiś czas wymieniać, bo gnije i śmierdzi ;)
Schönen
Przecież to nie serwis Alstom odpowiada za bród i smród, tylko brak sprzątania przez InterCity.
Ale to nie jest kwestia sprzątania tylko zepsutego urządzenia chłodniczego. Oczywiście że to działka alstomu.
Ale ktoś uwagi szuka...
Roksana to nie chodzi o to że ktoś się czepia szczegółów.Pasażer kupujący usługę Premium liczy że dostanie coś lepszego od standardu EN57 a nie smród.
Stawiamy tutaj Intercity w roli ofiary Alstomu, a nie do końca wiemy, jak wygląda prawda. Usługę EIP oferuje Intercity i to ono odpowiada za jej poziom. Ma podwykonawcę w postaci Alstomu i teraz nie wiemy, jakie zapisy są w tej umowie. Może się okazać, że Alstom mógłby usunąć ten smród, ale np. wymaga wyłączenia składu na kilka dni, ale nie można tego zrobić, bo składów brakuje. Naprawy powypadkowe są w większości przypadków długotrwałe i za skutki odpowiada Intercity, więc jedynym wyjściem może być zastąpienie obiegu EIP przez EIC, a dzięki temu zwiększenie rezerwy składów Pendolino. Takich wątpliwości można snuć więcej.
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.