TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Alstom testuje swój elektryczny autobus w Hiszpanii [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 19.01.2019 12:00:13 1 komentarz
Alstom testuje swój elektryczny autobus w Hiszpanii [FILM]

Jeden z najbardziej oryginalnych elektrobusów w Europie - Alstom Aptis - przejdzie sześciotygodniowy roadshow do Hiszpanii. My prezentujemy filmy o świetnej skrętności tego modelu.

Jeden z najbardziej oryginalnych elektrobusów w Europie - Alstom Aptis - przejdzie sześciotygodniowy roadshow do Hiszpanii. Elektrobus będzie testowany przez przewoźników w Barcelonie, Madrycie i Vigo.

Pierwszy test operacyjny rozpoczyna się w styczniu, w Barcelonie, przed wielkim finałem w Madrycie 4 lutego. Następnie roadshow będzie następnie kontynuowany w Vigo od 14 do 22 lutego.

-"Cieszymy się, że Aptis wzbudza zainteresowanie wśród hiszpańskich miast. Roadshow będzie wspaniałą okazją, aby po raz kolejny zademonstrować jego wyjątkowe i przełomowe możliwości. Nie byłoby to oczywiście możliwe bez realnego zainteresowania hiszpańskich samorządowców nowymi rozwiązaniami służącymi jutrzejszej mobilności" - powiedział Antonio Moreno, prezes Alstom w Hiszpanii.

Europejskie tournée

Hiszpański pokaz Aptisa będzie z jednej strony polegać na prezentacji pojazdu w siedzibach klientów, zaś z drugiej na testach w rzeczywistych warunkach operacyjnych. Ma to na celu ocenę specyficznych cech Aptis w otoczeniu miejskim, jego systemu opłat, jego autonomii i wydajności.

Wcześniej konstrukcja została w ten sposób zaprezentowana we Francji, Belgii, Holandii i Niemczech. Czekamy na Polskę.

Z tramwajów do autobusów

Aptis to elektryczny autobus inspirowany tramwajem, czyli tym czym Alstom zajmuje się na co dzień. Niska podłoga w całym pojeździe i szerokie podwójne drzwi umożliwiają płynny przepływ pasażerów i łatwy dostęp dla wózków inwalidzkich i wózków. Panoramiczne okna z przodu i z tyłu autobusu zapewniają o 20% więcej powierzchni okien niż w konwencjonalnym autobusie, a także dodatkową część pasażerską z tyłu.

Skrętny jak Aptis

Pojazd świetnie wpasowuje się w otoczenie miejskie dzięki dwóm osiom kierowanym, które minimalizują promień skrętu i ślad na drodze (-25% w porównaniu do konwencjonalnego autobusu). To przydaje się szczególnie na przystankach autobusowych. Tutaj kierowca może skorzystać z automatycznego systemu parkowania, który zmniejsza przestrzeń wymaganą do zaparkowania (a tym samym pozostawiając dodatkową przestrzeń dla innych pojazdów) i zwiększa dostępność dla pasażerów.

W nocy elektrycznego Aptisa można ładować w zajezdni. Alstom zapewnia również rozwiązanie ładowania w ciągu dnia na końcu każdej linii. To szybkie ładowanie za pomocą odwróconego pantografu lub SRS - innowacyjnego systemu ładowania statycznego firmy Alstom.

Zdaniem koncernu dzięki zredukowanym kosztom serwisu oraz dłuższemu okresowi eksploatacji niż klasyczny autobus (20 lat), całkowity koszt posiadania Aptis jest równy kosztowi dzisiejszych pojazdów z silnikami wysokoprężnymi.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektrobus
Alstom
Hiszpania
  • citaro – 21.01.2019

    Przyszli miłośnicy autobusów będą mieli straszne życie z takimi potworkami.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !