TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Alstom sprzedaje pierwsze autobusy elektryczne [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 25.03.2019 10:00:28
Alstom sprzedaje pierwsze autobusy elektryczne [FILM]

Od momentu premiery w marcu 2017 r., cztery prototypowe konstrukcje elektrycznych autobusów Alstom Aptis przejechały ponad 40 000 kilometrów. Teraz mamy pierwszego klienta - CTS Strasburg.

Od momentu premiery w marcu 2017 r., cztery prototypowe konstrukcje elektrycznych autobusów Alstom Aptis przejechały ponad 40 000 kilometrów. Teraz mamy pierwszego klienta - CTS Strasburg.

8 marca Alstom otrzymał pierwsze zamówienie na swój oryginalny autobus elektryczny Aptis. Kontrakt złożyła strasburska firma transportowa CTS (Communauté des Transports Strasbourgeois). Zamówienie obejmuje:

  • 12 egzemplarzy Aptis,

  • o długości 12 metrów

  • z układem drzwi 2-2-2

Jednocześnie Aptisy będą pierwszymi autobusami elektrycznymi we flocie CTS.

Oryginalny jak Aptis

Dzięki innowacyjnej konstrukcji Aptis oferuje sporo nowych wrażeń dla pasażerów. Jego system "cumowania", czyli parkowanie na przystanku zapewnia optymalne dopasowanie do nawierzchni, a w pełni niska i całkowicie płaska podłoga oraz szerokie podwójne drzwi umożliwiają łatwe przemieszczanie się potoków pasażerskich.

Kolejny wyznacznik to przestronność - Aptis oferuje o 25% więcej przestrzeni okiennej niż standardowy autobus, a cała tylna część pojazdu pełni funkcję wypoczynkową z panoramicznym widokiem na miasto. Dodajmy, że Aptis został zaprojektowany przez zespół Alstom z siedzibą we francuskim Hangenbieten, w Alzacji.

Strasburski standard

-"Jesteśmy bardzo dumni, że otrzymaliśmy to pierwsze zamówienie na Aptis. Cieszymy się z zaufania, jakim obdarzył nas CTS", mówi Jean -Baptiste Eyméoud, prezes Alstom we Francji.

Pojazdy zamówione przez Strasburg są przeznaczone do wolnego ładowania - w nocy w zajezdni. Aptis jest również dostępny do ładowania na końcu każdej linii, gdy jest to konieczne, przy użyciu rozwiązań ładowania naziemnego (SRS) lub ładowania przez odwrócony pantograf.

Na koniec warto zwrócić uwagę na fakt, że Alstom bardzo liczy na centralne zamówienia wspierane przez francuski rząd. Od września 2018 r. istnieje możliwość uproszczonego zamawiania autobusów elektrycznych przez CATP, czyli francuski centralny urząd ds. zamówień publicznych. To odniesienie pozwala organom członkowskim zamawiać - np. pojazdy Aptis - bezpośrednio z CATP, unikając długich procedur. Z tej procedury mogą korzystać władze lokalne w ramach zakupów publicznych.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektrobus
Alstom
Francja