TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Adamczyk: Potencjał PKP PLK wzrośnie o 50%
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 17.07.2018 16:45:48 1 komentarz
Adamczyk: Potencjał PKP PLK wzrośnie o 50% (foto: PAP)

Potencjał wykonawczy PKP Polskich Linii Kolejowych wzrośnie o połowę dzięki przejęciu Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury. Przejmowana firma będzie wykonywała prace między innymi w ramach programu utrzymaniowego - poinformował we wtorek na konferencji prasowej minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Potencjał wykonawczy PKP Polskich Linii Kolejowych wzrośnie o połowę dzięki przejęciu Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury. Przejmowana firma będzie wykonywała prace między innymi w ramach programu utrzymaniowego - poinformował we wtorek na konferencji prasowej minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

"Przedsiębiorstwo PNI będzie zabezpieczało potrzeby PKP PLK w sposób znaczny. Sam potencjał jeśli chodzi o maszyny wzrośnie o 50 proc. I mam nadzieję, że ten potencjał będzie wzrastał" - powiedział minister Adamczyk.

Dodał, że Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury, to firma która ma operatorów maszyn, uprawnionych kierowników budów i inżynierów, którzy są w stanie uporać się nie tylko z problemami dotyczącymi bieżącego utrzymania, ale także z tymi, które pojawiają się w realizacji przedsięwzięć modernizacyjnych, inwestycyjnych, czy przebudowy szlaków kolejowych.

Prezes PKP PLK Ireneusz Merchel powiedział, że przejęcie PNI kosztowało 60 mln zł. Dodał, że jeszcze w tym roku PKP PLK zainwestuje w przejmowaną spółkę kilkanaście milionów złotych.

"Mamy już przygotowany harmonogram prac i od przyszłego tygodnia wejdziemy na roboty torowe" - dodał.

PNI zostało kupione w listopadzie 2011 roku przez Budimex od grupy PKP. Wartość transakcji wyniosła wtedy 225 mln zł. W sierpniu 2012 roku spółka PNI złożyła wniosek o ogłoszenie upadłości.

"Udało się naprawić błędy poprzedników, czyli sprzedaż przedsiębiorstwa PNI, przedsiębiorstwa dobrze zorganizowanego, które było dobrze wyposażone w sprzęt, hale produkcyjne, hale remontowe, wszystko to co niezbędne, aby prowadzić prace utrzymaniowe i inwestycyjne na polskich torach" - powiedział Adamczyk.

"O błędzie naszych poprzedników może świadczyć to, że rok po sprzedaży tego przedsiębiorstwa, PNI zostało postawione w stan likwidacji" - dodał minister.

Adamczyk przypomniał, że obecnie PKP PLK realizuje utrzymaniowy program kolejowy wartości 23 mld zł i Krajowy Program Kolejowy o wartości 67 mld zł.

"PNI będzie odgrywało dużą rolę we wsparciu PKP PLK w realizacji programu utrzymaniowego. (...) Jestem też przekonany, że PNI weźmie też udział w realizacji Krajowego Programu Kolejowego o wartości 67 mld zł" - dodał minister.

Merchel powiedział, że przed prywatyzacją PNI zatrudniło 1,5 tys. pracowników, obecnie zatrudnia 260 osób.

"Będziemy się starali odbudować firmę, a nie ją likwidować, jak to niestety miało miejsce przez ostatnie kilka lat" - dodał.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
PNI
  • Sebbastian Pioro – 17.07.2018

    Na papierze wszystko wzrosnie,bo papier jest cierpliwy i wszystko przyjmie...

  • mechanik – 17.07.2018

    Trzeba mieć naprawdę nie po kolei... w głowie, aby komentować na zasadzie "na papierze wszystko wzrośnie". Jest spółka do wykorzystania, jest potencjał. Psy szczekają, karawana jedzie dalej.

  • Bartek Jurkowski – 19.07.2018

    Wiadomo które oddziały PNI przetrwają?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.